כיצד תשתמשו בחוות דעת שליליות לטובתכם

על עסקים חפצי חיים
לקחת בחשבון בתכניות העבודה ל-2022 את האתגרים שגדלו ביתר שאת ב-2021, שבה
פלטפורמות השיווק און-ליין הפכו לכלי עבודה מרכזי עוד יותר. למרות שהעולם גם ככה
התקדם לשם, הקורונה רק האיצה עוד יותר את התהליך בו הפלטפורמה המקוונת משמשת להרבה
מעבר למכירה לצרכן בקצה. בהתאם, חוות דעת מקוונות הפכו לצורת ביטוי מרכזית יותר
עבור לקוחות.

במצב שנוצר, חברות
רבות מפחדות מחוות דעת שליליות. משוב שלילי זה משהו שקל להסתבך בו. אם וכאשר אתם
מקבלים חוות דעת כזו, בזאפ, בכל פלטפרומה אחרת או סתם באי-מייל כועס, חשוב לזכור
שזה לא אומר שהמוצר או השירות שהעסק נותן לא טובים. חוות הדעת היא ברב המקרים
תוצאה של ציפיות לא תואמות או פשוט יום רע של הסוקר או העסק. למעשה, לחוות דעת
שליליות יש הרבה השפעות חיוביות על המוצר והעסק. עצם קיומן מעיד על כך שהמותג שלכם
מקבל חוות דעת אותנטיות.


חוות דעת שליליות
מעניקות אמינות לחוות דעת חיוביות

כאשר עסק מציג
ללקוחות את כל חוות הדעת, כולל השליליות, הוא מוכיח שאין לו מה להסתיר. צרכנים
נוטים לסמוך יותר על חוות דעת כאשר הם רואים שילוב של משוב טוב ורע. רוב הצרכנים
יודעים כי חוות דעת מזויפות הן בעיה ענקית בקמעונאות המקוונת. אם למוצר יש רק חוות
דעת של 5 כוכבים, זה לרוב יעלה חשד.


חוות דעת שליליות
נותנות ללקוחות פוטנציאליים תובנה וייעוץ שאולי לא היה זמין להם אחרת

חוות דעת שליליות
מסייעות ללקוח בקבלת החלטת רכישה נכונה. חוות דעת שליליות מעניקות לקונים תמונה
אמיתית בנוגע למה שהם יכולים לצפות מהמוצרים והשירות. אחת הסיבות העיקריות לכך
שלקוחות כותבים חוות דעת כאלה היא לא כי המוצר לא מוצלח, אלא בגלל שהוא לא ענה על
הציפיות שלהם. מחקר שערכנו ב"יוטפו" בחן 1.3 מיליון חוות דעת ומצא כי
המילה השלילית הנפוצה ביותר בחוות דעת, בפער עצום, היא "אכזבה" או
"מאוכזב/ת". קונים שקוראים חוות דעת, על כך שחולצה קטנה מדי למשל,
יודעים שהם צריכים להזמין חולצה גדולה יותר. קונים יכולים לראות את הסיבה מאחורי
משוב שלילי ואז יכולים להשתמש בידע זה כדי לקבל החלטות רכישה חכמות יותר.


חוות דעת שליליות
מעניקות לעסק הזדמנות לבנות אמון

כשצרכנים רואים חוות
דעת שלילית עבור מוצר שהם מעוניינים בו, הם רוצים לראות כיצד העסק מגיב.
אינטראקציה עם לקוחות שחוו חוויה שלילית מראה על חתירה לפתרון הבעיות שהועלו. נניח
שהמוצר שלכם נשלח מאוחר מהצפוי בגלל בעיה עם ספק שירותי המחסן. התייחסות מוסברת
לנותן חוות הדעת מראה לכל מי שקורא שמדובר היה בבעיה חד פעמית. כך תגובה חיובית
לחוות דעת שליליות מגבירה את האמון בעסק.


חוות דעת שליליות
עוזרות לקידום האתרים שלכם (
SEO)

בין אם חוות הדעת
שקיבלתם חיוביות, שליליות או בין לבין, הן עדיין יכולות להשפיע לטובה על ה-
SEO שלכם. חוות דעת מהוות יותר מ -15% מגורמי הדירוג של גוגל. אפילו חוות דעת שליליות מכילות לעיתים
קרובות מילות מפתח הרלוונטיות למותג שלכם, שעוזרות כשצרכנים מחפשים מוצרים
מסוימים. אם אינכם מפרסמים את חוות הדעת השליליות שלכם, אתם מפסידים תנועה
פוטנציאלית לאתר או למוצרים שלכם.


חוות דעת שליליות
מסייעות בשיפור העסק

משוב שלילי הוא כלי
חשוב בביצוע שינויים המאפשרים לעסק לענות טוב יותר על צרכי הלקוחות. יש חוות דעת
שליליות שהן חד פעמיות, אך אם אתם רואים את אותו משוב שלילי שוב ושוב, ייתכן שהגיע
הזמן לחשוב כיצד לשפר את האופן שבו אתם עושים עסקים. חוות דעת יכולות להציע תובנות
בנוגע למקומות הנתונים לשיפור, בנוגע למוצר או לשירות, ואף בנוגע לאופן התקשורת עם
לקוחות.


אז מה כדאי לעשות
בנוגע לחוות דעת שליליות?

התנגדו לדחף להסיר
חוות דעת שליליות. פרסמו אותן והגיבו להן בפומבי. זה מראה שאין לכם מה להסתיר
ומדובר בטקטיקה
מצוינת לשימור לקוחות.

למדו מחוות הדעת
השליליות שקיבלתם על מוצרים ועל העסק שלכם. תוכלו להפסיק זרם של קבלת חוות דעת
שליליות על ידי טיפול בבעיות הליבה שבמוצרים או בעסק שלכם. הקפידו לבצע מעקב לאחר
מעשה כדי להבטיח שהלקוחות
יצאו מרוצים מהפתרון שהצעתם לבעיה שהם העלו. הם יהיו אסירי תודה על
המחויבות שלכם ובסופו של דבר יזכרו חווית
קנייה דיגיטלית חיובית במקום זו השלילית.

בנוסף, עודדו פרסומן
של חוות דעת חיוביות. מחקר שערכנו ב"יוטפו" מראה כי 86% מחוות הדעת
מדרגות עסק או מוצר ב-4 או 5 כוכבים. פירוש הדבר שקבלת תגובות חיוביות יותר היא
פשוט משחק מספרים – אתם פשוט צריכים לקבל כמה שיותר חוות דעת.


הכותב הוא מנהל פיתוח עסקי והתרחבות גלובאלית ב"יוטפו" שפיתחה פלטפורמת
שיווק חדשנית המיועדת למסחר מקוון, הבנויה על תוכן גולשים וצרכנים.

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח