במשך 60 שנה, לא חל שינוי משמעותי כלשהו בטלוויזיה הלינארית. אבל בעשור האחרון, האינטרנט שינה את האופן שבו אנחנו מקשיבים למוסיקה, מבצעים פעולות בנקאיות, קונים וכן, אפילו את האופן בו אנחנו לומדים. כיום, האינטרנט משנה גם את הטלוויזיה שאנו צורכים, וזה קורה בשלוש דרכים עיקריות: צריכה, אספקה ויצירה של תוכן.
ברוכים הבאים לעידן הטלוויזיה המקוונת.
- אנשים רוצים יותר גמישות – אומנם אנשים עדיין אוהבים טלוויזיה וצופים במעל למיליארד שעות בטלוויזיה הלינארית מדי יום, אבל הם לא אוהבים את העובדה שהם נדרשים לצפות בתוכניות בזמן מסוים ובאמצעות מכשיר מסוים. אנשים עוברים לצפייה מקוונת כדי לקבל את החופש ואת הגמישות – איפיונים שנטפליקס מספקת. עם נטפליקס, ניתן לצפות במה שרוצים וכמה שרוצים וכל זה בכמעט כל מכשיר שמחובר לאינטרנט, ובעיקר, לא תתקלו בפרסומות.
- חוויה מותאמת אישית – באמצעות שימוש באלגוריתם מתקדם, נטפליקס יוצרת המלצות מותאמות אישית על בסיס דפוסי הצפייה שלכם וממליצה לכם על תוכניות מועדפות אשר יכולות להתאים לכם. כמו כן, הפלטפורמה מאפשרת לכם לייצר בחשבון המשתמש שלכם פרופילים ייחודיים לכל אחד מבני המשפחה מה שמאפשר לכל אחד ואחד מהם להינות מחווית נטפליקס ייחודית, אשר נבנית סביב סרטים וסדרות בהתאמה אישית ולפי ההעדפות שלהם. ניתן לפתוח עד 5 פרופילים שונים בחשבון הנטפליקס שלכם וליצור הגבלות צפייה בכדי להבטיח שמשתמשים צעירים במשפחה לא יגיעו לתוכן שאינו מתאים לגילם.
- האיכות טובה מתמיד – יש שיחשבו שסטרימינג של תוכן באינטרנט יגרום לאיכות תמונה וטעינה לא טובות. אך המצב שונה בנטפליקס, אשר יצרה טכנולוגיית סטרימינג שמתאימה את עצמה וזאת בכדי לוודא שלמשתמשים יש את חווית הבידור הטובה ביותר האפשרית. הסטרימינג מתאים את איכות הווידאו לרוחב הפס שלכם על מנת שהסרט או הסדרה האהובים עליכם לא יפסקו באמצע. במילים אחרות, איכות התמונה תעלה/תרד בכדי שהתוכנית האהובה עליכם לא תיתקע. באמצעות אספקה של תוכן לפי דרישה, יצירה של תוכניות מקוריות ושימוש בנתונים של המשתמשים, נטפליקס מסוגלת לספק את חווית הבידור האולטימטיבית עבור משתמשיה ולספק להם את התוכן המועדף עליהם בדרך הנוחה להם ביותר. בצורה זו, נטפליקס יוצרת שינוי באופן אספקת התוכן לצרכנים
- יותר תוכן גלובלי ומקומי זמין – נטפליקס שואפת להציע את הסדרות והסרטים הטובים ביותר מסביב לעולם, זאת באמצעות שיתוף של תוכן מקומי בצורה גלובלית ושיתוף תוכן גלובלי באופן מקומי. ההשקעה של נטפליקס בסדרות מקור ממשיכה לגדול כל העת. רק בשנה שעברה, נטפליקס השקיעה כ-5 מיליארד דולר בתוכן, אשר תורגם למעל כ-600 שעות של תוכן מקורי, והשנה תשקיע בתוכן כ-7 מיליארד דולר.
- וזאת רק ההתחלה – באמצעות טלוויזיה באינטרנט, הטרנד של שירות באינטרנט רק עומד לצמוח יותר. פלטפורמות כמו נטפליקס משקיעות משאבים רבים כדי לספק תוכן איכותי וברמה גבוהה. הדבר מועיל במיוחד ליצרני תוכן באשר הם, אשר זוכים לקבל מספר רב יותר של קונים המתחרים על התוכן המיוצר על ידם ולקהל הרחב, אשר מרוויח תוכן איכותי, מגוון ורב יותר.