ככה עושים שיימינג טרנאראונד

טבעונית שהזמינה לעבודה מנת המבורגר ביונד (טבעונית) מגורדוס.

עבודה, רעבים, תחושה מוזרה, טעם מוזר ובשלב מסוים נפל לה האסימון, שמדובר בבשר.

שני פרסמה פוסט בנושא בקבוצת טבעונים אוכלים בחוץ, במטרה לבייש את המסעדה ולהזהיר את חבריה.

על פניו, טבעונים לא מסתדר עם מזללת המבורגרים ולכן בצד של הטבעונים היו כאלו שניסו לבייש את שני על שהזמינה אוכל ממסעדה בשרית.

מצד שני יכלו בגורדוס להפנים שזה לא קהל היעד שלהם, להתעלם או לשגר התנצלות קלה.

אבל כנראה שברמה האסטרטגית, גורדוס היא יותר ממזללת המבורגרים, אלא עסק שמכוון לקהלים רחבים יותר. לכן הם הרגישו שיש כאן מקום לתיקון.

וזה מה שהם עשו:
1. התייחסו – לא מובן מאליו לטבעוני שמסעדת בשר אכן תתייחס.
2. התנצלו.
3. הביעו רגישות – שזה יותר שווה מלהתנצל.
4. הבהירו שהם מבינים את חומרת האירוע.
5. העבירו לשני תחושת משמעות וביצעו שינוי כדי למנוע הישנות מקרה דומה.
6. הפגינו רצינות והודיעו על נכונות לתרומה של 500 ש"ח למטרה חברתית.

עד כאן, טיפול מוצלח בשיימינג, לא דברים שלא ראינו – אם כי ראינו מעט מדי (הזדמנות להזכיר בקישורים את המקרה של דומינוס פיצה ואת הפער הבולט בין שני אופני ההתמודדות).

אבל יש כאן עוד משהו, את תרומת 500 השקלים למטרה חברתית הם השאירו לשני. בכך, בין אם במכוון ובין אם לא, הם הניחו תשתית לאינגייג'מנט לפוסט של שני, וכך הגדילו את תפוצת הפוסט.


* אסף שמואלי הוא מומחה להתמודדות עם שיימינג וניהול משברים ומקים הבלוג המשבריסט

אולי יעניין אותך

seri1
gidi-lerrer1
tomaharon1
mike1
Federico1
koren-dor3

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

pizza_box
דר נועה בן -ארויה מילשטיין
משתתפים בתנועת ''לינק 20'' מבית ''שותפויות אדמונד דה רוטשילד''. קרדיט צילום - ''לינק 20''