מבדיקה מיוחדת שערכו כלכלני BdiCoface בנושא מרכזי קניות עולה כי נרשמה ירידה בביקוש להקמת מרכזי קניות חדשים. יזמי הנדל"ן בתחום סובלים בתקופה האחרונה מקושי בהשגת מימון בנקאי. המשבר פוגע גם בגובה דמי השכירות שדורשים בעלי הקניונים ומרכזי הקניות מהחנויות. זאת ועוד, בעקבות המיתון שהוביל לירידה בהוצאה לצריכה הפרטית ופועל יוצא לירידה בפדיון החנויות הפועלות בקניונים ובמרכזי הקניות הפתוחים, דבר שעלול להביא לסגירתן של חנויות ורשתות במהלך שנת 2009.
עוד מצייניים כלכלני BdiCoface כי ריבוי מרכזי קניות, עלול להשפיע על אי חידוש הסכם שכירות של חנויות, בשל מעבר ממרכז אחד למרכז קניות מתחרה, וכתוצאה מכך להוריד את שיעורי התפוסה ולפגוע בהכנסות החברה המחזיקה בו. בנוסף נרשמת מגמה במהלך החודשים האחרונים לפיה צרכנים רבים מחפשים חלופות זולות יותר כגון:Outlets ו- Power Centers, ולכן צפוי כי מרכזים מהסוג הזה יפגעו פחות.
למרות זאת- בשנת 2008 נרשם גידול של כ- 10% בהיקף ההכנסות של בעלי מרכזי הקניות
מהמחקר עולה למרות המיתון והקושי בהשגת ליווי בנקאי, הכנסות בעלי מרכזי הקניות, לשנת 2008 הסתכמו
בכ- 5,050 מיליוני שקלים, גידול של כ- 10% בהשוואה לשנת 2007. מהבדיקה עולה כי טווח השכירות למ"ר
בקניון נע בין 25-250 דולר. לעומת טווח שכירות למ"ר במרכז קניות פתוח שנע בין 15-20 דולר בלבד.
בישראל כ- 150 מרכזי קניות מתוכם כ- 100 קניונים
בישראל פועלים כ- 150 מרכזי קניות, מתוכם כ- 100 קניונים, המהווים כ- 67% מסך מרכזי הקניות. מרכז קניות, Power Center, הוא מרכז קניות פתוח הממוקם לרוב בשולי הערים ולצד צמתים חשובים בדרכים בינעירוניות, ומכיל חנויות בעלות שטחים גדולים יחסית הפועלות גם כחנויות דגל או חנויות מיוחדות של השוכר, לצד מגרשי חנייה גדולים. כמו כן, תחת הגדרה זו, ניתן לכלול גם את מרכזי חנויות מפעל Outlet Centers)), הממוקמים לרוב במתחם עירוני, ומכילים חנויות מפעל המוכרות את התוצרת בהנחה.
ממוצע המבקרים בקניון ביום נע בין כ- 10,000 מבקרים לכ- 20,000 מבקרים
על-פי המחקר שערכה חברת BdiCoface ממוצע המבקרים בקניון ביום נע בין כ- 10,000 לכ- 20,000 מבקרים, ומשתנה בהתאם למיצובו ולמיקומו הגיאוגרפי. כך למשל, לקניון "איילון" שברמת גן ולקניון "עזריאלי" שבתל אביב יגיעו מבקרים גם מערים סמוכות לתל אביב ורמת גן ומספר המבקרים בהם יהיה גבוה יותר בהשוואה לקניון שממוקם בדרום, בשל מספר תושבים גדול יותר, ובשל סמיכות גיאוגרפית של ערים נוספות.
החנויות השכיחות ביותר בקניונים- חנויות אופנה שמהוות בממוצע כ- 40% מסך חנויות הקניון וחנויות המזון מהוות בממוצע כ- 15% מסך החנויות בקניון
בשנים האחרונות חל שינוי בתמהיל חנויות העוגן של הקניון, שהיו בעבר סופרמרקטים, בתי קולנוע, וחנויות כלבו. כיום, קיימת מגמה של הפיכת חנויות אופנה מובילות לעוגנים, כגון: "זארה", "קסטרו" ו"מנגו", ובתי קפה ממותגים, ביניהם: "ארומה" "קפה-ג'ו" ועוד. בנוסף, ישנה מגמת נטישה של בתי הקולנוע מהקניונים למתחמים גדולים המיועדים רק לבתי קולנוע.