כל מה שצריך לדעת על שיווק דיגיטלי לעסק

כל עסק יודע כי בשנים האחרונות ערוצי השיווק שהיו פופולאריים ביותר בעבר כגון: העיתונות, הרדיו והטלוויזיה, נותרו מאחור ביחס לאפיק השיווק הדיגיטלי. שיווק דיגיטלי הוא למעשה שיווק על גבי רשת אינטרנט. מדובר על שיווק יעיל וממוקד הרבה יותר וזאת לאור הכלים הטכנולוגיים אשר עובדים איתם בשיטת השיווק המדוברת ובעיקר בשל העובדה שרוב הטראפיק מצוי כיום באינטרנט. מכיוון שפרסום יעיל מתבסס על טראפיק איכותי, הרי שכל מפרסם יחפש תמיד את המקום שבו מצוי הטראפיק הגדול ביותר של משתמשים. בעשור האחרון ניתן לומר כי תחום השיווק הדיגיטלי התרחב מאוד ואם בעבר היינו רגילים לראות בתחום זה בעיקר קמפיינים המבוססים על באנרים או על פרסומות הרי שכיום ניתן למצוא מגוון אפשרויות שונות לפרסום דיגיטלי ומגוון מדיות שבהם ניתן לפרסם, כך שאם אתם בוחרים באפיק הפרסום המדובר חשוב שתבחרו במומחים בתחום שידייקו אתכם ויבחרו עבורכם את הפלטפורמות הנכונות לשיווק מוצלח.

היתרונות של שיווק דיגיטלי

אין ספק שלשיווק דיגיטלי יש לא מעט יתרונות. ראשית, היתרון המרכזי הוא המסה של המשתמשים המצויים כיום ברחבי האינטרנט לאורך היום כולו, בין אם זה בשעות הפנאי שלהם ובין אם זה בשעות העבודה שלהם. באינטרנט יש יותר טראפיק כיום מאשר בכל מדיה אחרת מה שהופך אותו מאוד פופולארי עבור מפרסמים שונים שהמטרה שלהם היא להגיע לכמה שיותר אנשים וכמה שיותר חשיפה.

יתרון שני הוא האפקטיביות של השיווק באפיק זה אל מול אפיקי שיווק אחרים. שיטות השיווק המסורתית אמנם עדיין יכולות לעבוד, אך בהשוואה לשיווק דיגיטלי הן הרבה פחות יעילות.

יתרון נוסף כרוך בעובדה ששיווק דיגיטלי מאפשר טירגוט יעיל של קהל היעד. הפרסומת יכולה לפנות באופן מדויק למי שמכוונים אליו בתור קהל היעד. כאשר מפרסמים פרסומת כלשהי בעיתונות יתכן שהיא תביא לידים או אפילו הכנסות ממכירות, אך לרוב היא תהיה פחות יעילה שכן, אנשים שיראו את הפרסומות יכולים להיות גם אנשים שהיא רלוונטית להם וגם לא. בשיווק דיגיטלי לפני הקמפיין מחליטים מי קהל היעד ומציבים מטרות ויעדים שמוגדרים מראש וזאת הודות לטכנולוגיות הפילוח שקיימות כיום ברשתות החברתיות, בקמפיינים ממומנים בגוגל ועוד.

עוד יתרון של השיווק הדיגיטלי הוא האפשרות לנהל קמפיין דיגיטלי יעיל ביותר של גוגל או פייסבוק, אשר באמצעותם ניתן לראות את ההשפעה של הקמפיין שהעלינו לאוויר ולבצע שינויים תוך כדי תנועה בהתאם לתוצאות. פרסום בגוגל וגם פרסום בפייסבוק מאפשרים לראות את כמות הכניסות לאתר כתוצאה מהקמפיין לרבות העלייה באחוזים, תוך כמה זמן בממוצע נשאר כל גולש חדש באתר, בכמה דפים הוא ביקר ועוד נתונים נוספים שיסייעו לכם לקבל החלטות בזמן אמת על ניהול הקמפיין וכן שינויים שיש לבצע בו בכדי לעמוד ביעדים שונים בצורה הטובה ביותר.

איזה ערוצי שיווק דיגיטלי ניתן למצוא?

חשוב לדעת כי כיום ניתן למצוא מגוון רחב של ערוצי שיווק דיגיטלי בהם ניתן לפעול. יחד עם זאת כל עסק צריך להבין היכן עליו בדיוק לרכז את מאמצי השיווק שלו. לרוב יהיה מומלץ לפזר את התקציב של השיווק הדיגיטלי במספר ערוצים בו זמנית וזאת בכדי להגדיל את החשיפה או בכדי לחדור לשווקים חדשים ולפנות לקהלי יעד חדשים והכל בהתאם לאסטרטגיה אשר נקבעה לקמפיין. בין הערוצים לשיווק זה ניתן למצוא:

שיווק דיגיטלי לעסקים בגוגל- ערוץ מאוד חשוב הוא קידום אורגני של אתר האינטרנט. מדובר על השקעה לטווח ארוך כאשר המטרה של קידום זה היא להגדיל את החשיפה לאתר שלכם ולעלות את הדירוג שלו במנוע החיפוש של גוגל אל העמודים הראשוני. לא קל לקבל תוצאות מיידיות מקידום אורגני ולא פעם ייקח זמן עד שתראו תוצאות מערוץ השיווק המדובר.

מעבר לקידום האורגני ניתן למצוא את הפרסום הממומן בגוגל אשר מציג מודעות במנוע החיפוש של גוגל ומקדם את האתר באמצעות מודעה שהיא מודל של גוגל אדוורדס ותשלום על פי קליקים של כניסות לאתר.

ניתן למצוא כמובן את הרשתות החברתיות ובפרט את הפייסבוק. הקמת דף עסקי בפייסבוק כיום נחשבת לדבר חשוב ביותר עבור עסקים שכן, כמעט לכל אדם יש כיום חשבון פעיל בפייסבוק ולמרבית העסקים כולל המתחרים שלכם יש דף עסקי ועל כן, חשוב שגם לכם יהיה דף עסקי בפייסבוק. מעבר להקמת דף עסקי בפייסבוק ניתן למצוא לא מעט דרכים לקידום הדף לרבות קמפיינים ממומנים ועוד מגוון כלים שונים שפייסבוק מציע לקהל המפרסמים ברשת.

עוד ערוצים לשיווק דיגיטלי נם ניוזטלרים ושיווק במייל. ניתן לשלוח במייל מידע אודות מוצרים חדשים, הנחות של סוף עונה, שירותים חדשים ועוד. מדובר למעשה על ערוץ קשר ישיר עם הלקוח שאיננו נחשב לאגרסיבי מדי בניגוד לשיווק בטלפון. לא מעט לקוחות יעדיפו לקבל מידע אודות מבצעים, הטבות והנחות במייל, לשמור במידת הצורך או למחוק במידה ואין להם עניין. כמובן ששליחת ניוזלטר מחייבת על פי חוק הרשמה של הנמען ואישור שלו לקבלת ההודעות.

חשוב מאוד לבחור את האפיקים הנכונים לשיווק דיגיטלי בהתאם לסוג העסק והתקציב העומד על הפרק עבור שיווק זה ועל כן, כדאי ללא ספק להיעזר באנשי מקצוע המומחים בתחום שיסייעו לכם.

קרדיט תמונה: freepik

אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
metavech-software
digital-marketing

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח