קרוב ל – 50% ממנהלי השיווק בישראל מאמינים, כי השנה הקרובה תתאפיין במיתון קל. כך עולה ממחקר 'ברומטר השיווק' שערכה חברת רנסיס טכנולוגיות משוב, המפתחת פתרונות משוב ארגוניים, בשיתוף עם העיתון 'פורום שיווק'. יחד עם זאת, למרות הציפיות למיתון, אומרים מנהלי השיווק בישראל כי הם אינם מתכוונים לצמצם את תקציבי השיווק שלהם בצורה משמעותית.
בסקר, עליו השיבו כ-140 מנכ"לים, סמנכ"לי שיווק ומנהלי שיווק מהחברות הגדולות במשק, נמצא כי כ-35% ממנהלי השיווק מאמינים כי השנה הבאה תאופיין בצמיחה קלה.
אחד הממצאים המעניינים בסקר מראה את השוני בהשקפות מנהלי השיווק לגבי השינוי שעומד לחול בגודל תקציבי השיווק בשנה הבאה. כך, למשל, בעוד שכ-50% מהמנהלים צופים כי עמיתיהם בשוק יקטינו את תקציבי השיווק שלהם, רק 17% מהנשאלים הצהירו כי יקטינו את התקציבים בפועל, בעוד ש-70% ישאירו אותו ללא שינוי וכ-8% מפתיעים אף עומדים להגדיל אותו.
התנהגות מוצהרת זו מתאימה לתיאוריה השיווקית הידועה הגורסת כי על מותגים דווקא לנצל תקופות של מיתון לצורך השקעה במותג. לכן, אין זה מפתיע כי מרבית מנהלי השיווק בישראל – 62% – מסכימים עם תיאוריה זו, ומתכוונים כנראה לפעול לאורה.
פעילות בנקודת המכירה היא כלי התקשורת השיווקית היעיל ביותר בעיני מנהל השיווק בישראל. יותר מ-30% מעדיפים אותו לעומת 24% שנשארים נאמנים לטלוויזיה, 15.5% שחושבים שהאינטרנט הוא היעיל ביותר בזמן מיתון ו – 10% טענו כי פעילות יחסי ציבור היא האפקטיבית ביותר. שאר אמצעי התקשורת: עיתונות, רדיו, שילוט חוצות, שיווק מפה לאוזן, דיוור ישיר וטלמרקטינג זכו לתמיכה קטנה במיוחד.