כמחצית ממנהלי השיווק בישראל מאמינים שיהיה מיתון, אך לא מתכוונים לצמצם את תקציבי השיווק

קרוב ל – 50% ממנהלי השיווק בישראל מאמינים, כי השנה הקרובה תתאפיין במיתון קל. כך עולה ממחקר 'ברומטר השיווק' שערכה חברת רנסיס טכנולוגיות משוב, המפתחת פתרונות משוב ארגוניים, בשיתוף עם העיתון 'פורום שיווק'. יחד עם זאת, למרות הציפיות למיתון, אומרים מנהלי השיווק בישראל כי הם אינם מתכוונים לצמצם את תקציבי השיווק שלהם בצורה משמעותית.



בסקר, עליו השיבו כ-140 מנכ"לים, סמנכ"לי שיווק ומנהלי שיווק מהחברות הגדולות במשק, נמצא כי כ-35% ממנהלי השיווק מאמינים כי השנה הבאה תאופיין בצמיחה קלה.



אחד הממצאים המעניינים בסקר מראה את השוני בהשקפות מנהלי השיווק לגבי השינוי שעומד לחול בגודל תקציבי השיווק בשנה הבאה. כך, למשל, בעוד שכ-50% מהמנהלים צופים כי עמיתיהם בשוק יקטינו את תקציבי השיווק שלהם, רק 17% מהנשאלים הצהירו כי יקטינו את התקציבים בפועל, בעוד ש-70% ישאירו אותו ללא שינוי וכ-8% מפתיעים אף עומדים להגדיל אותו.



התנהגות מוצהרת זו מתאימה לתיאוריה השיווקית הידועה הגורסת כי על מותגים דווקא לנצל תקופות של מיתון לצורך השקעה במותג. לכן, אין זה מפתיע כי מרבית מנהלי השיווק בישראל – 62% – מסכימים עם תיאוריה זו, ומתכוונים כנראה לפעול לאורה.



פעילות בנקודת המכירה היא כלי התקשורת השיווקית היעיל ביותר בעיני מנהל השיווק בישראל. יותר מ-30% מעדיפים אותו לעומת 24% שנשארים נאמנים לטלוויזיה, 15.5% שחושבים שהאינטרנט הוא היעיל ביותר בזמן מיתון ו – 10% טענו כי פעילות יחסי ציבור היא האפקטיבית ביותר. שאר אמצעי התקשורת: עיתונות, רדיו, שילוט חוצות, שיווק מפה לאוזן, דיוור ישיר וטלמרקטינג זכו לתמיכה קטנה במיוחד.

אולי יעניין אותך

 וקס צילום עדו לביא (Large)
 צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
 חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח