התעשייה הקמעונאית עומדת בפני אתגרים גדולים ומשנה את פניה תודות לכניסתן המטלטלת של הטכנולוגיות החדשות לזירה העסקית. עליה לשרת את הדור הצעיר והדיגיטלי יותר, ולעבור שינוי שישפיע על שרשרת הערך כולה. תפיסת חוויית הקנייה עוברת שינויים משמעותיים, וההבנה כי "הקונה במרכז" מכתיבה את אופי וקצב אימוץ החידושים, הכלים הטכנולוגיים והפלטפורמות בתחום. בצד המעבר לסחר מקוון, שינויים דרמתיים בענף מורגשים גם עם כניסתם של כלים כגון Artificial Intelligence , רובוטיקה מתקדמת, הדפסה תלת ממד, חיישנים ו- IOT. השיווק הקמעונאי, שבאופן מסורתי התמקד יותר ביצירת מותג ותדמית וניהל שיחה חד סטרית עם הלקוחות במקום ליצור איתם דיאלוג, צריך להתמודד עם ה"שיבוש הקמעונאי" . יצרני מותגים וקמעונאים המעוניינים לשרוד בזירה, חייבים לאמץ אסטרטגיה הוליסטית שתסייע להם להתמודד עם אתגרי השינויים שעוברים על הענף, בצד אימוץ ארגז כלים תומכים בתחום הרכש, ניהול העובדים, המלאי, הרגולציה, השיווק, חווית הלקוח וכדומה.
כנס Retail Disruptעוסק בעולם הקמעונאי החדש, ויוצר מקום מפגש ייחודי עבור בכירים ומקבלי החלטות בענף. משתתפים הקמעונאים הגדולים בעולם, חברות סטארט אפ חדשניות וחברות טכנולוגיה גדולות המפתחות פתרונות לחברות הקמעונאיות המובילות בעולם. לדברי בן פלד, מארגן הכנס מטעם "אנשים ומחשבים", " Retail Disrupt 2018 מהווה את המשכו הישיר של הכנס הקודם שנערך בשנה שעברה. הכנס הראשון משך כ 750 משתתפים, נקרא FashTech והתמקד בטכנולוגיות בתחום האופנה. מאז, הרחבנו את עולמות התוכן של הכנס, על מנת לכסות את כל התחומים המעסיקים את הקהילה העסקית -טכנולוגיה קמעונאית וחדשנות בענף". הכנס בשיתוף Re:Tech – מרכז חדשנות לטכנולוגיה בתחום הקמעונאות. החברה מסייעת לקמעונאים לשלב טכנולוגיות בפעילות העסקית שלהם, מעניקה ייעוץ לסטארט אפים ולקמעונאים, בצד סיוע בהטמעת טכנולוגיות. החברה עובדת עם חברות הריטייל המובילות בעולם, ביניהן ASOS, Farfetchו- EBAY.
בכנס יציגו עשרות חברות סטארט-אפ, ביניהן Brand Total, Twiggle, Bring, Twine, Syte, RFKeeper, Mmuze ו- Cyberint וכן ידברו בכירים בחברות ענק בעולם הריטייל, כגון ASOS, JD, Bloch ו- Myntra. עוד בכנס, אורח מיוחד מטעם ענקית האופנה היפנית UNIQLO.
לדברי אלה פוכט, שותפה וסמנכ"לית הפיתוח העסקי בחברת Re:Tech "Retail Disrupt הוא הכנס היחיד בארץ שמפוקס על טכנולוגיה וחדשנות בעולם הקמעונאות ומפגיש תחת קורת גג אחת חברות קמעונאיות מהמובילות בעולם יחד עם חברות סטרטאפ חדשניות מהשורה הראשונה. אני שמחה לראות כזו היענות גבוהה מחברות בינלאומיות להגיע לארץ על מנת להכיר את הפתרונות שיעצבו את העתיד של עולם הקמעונאות".