כשהספאמרים רועשים – המשווקים הופכים לחכמים

הדיווחים על החמרה בכמויות הספאם נמשכים כבר מספר שנים, ובחודשים האחרונים מדובר על רמות קריטיות, כשהנתונים מצביעים על כך שלמעלה מ- 90% מכמויות הדואר האלקטרוני הן דואר זבל. ברמה זו ספקי שירותי האינטרנט לא יכולים להרשות לעצמם להישאר אדישים. אצל ספקי התקשורת נוצר עומס על המערכות ואילו אצל ספקי שירותי הדואר האלקטרוני, בנוסף לעומס, נפגעים גם השירות ושביעות רצון הלקוחות.



הציבור הרחב כמעט לא מרגיש את ההחמרה שמדווחים עליה באופן משמעותי. כך עלה מסקר שביצעה האריס אינטראקטיב לאחרונה: רק 49% מהגולשים חשו כי חל גידול כלשהו בכמויות במהלך השנה האחרונה, בעוד24% ציינו כי הכמות נשארה כפי שהייתה ו- 27% חשו כי חל פיחות. אך לגבי אנשי שיווק אשר משתמשים בדואר אלקטרוני ככלי חשוב לשימור הקשר עם הלקוחות, ואשר יכולים לשלוח אלפי הודעות בכל פעם, מדובר בשינוי שחשוב להיערך אליו בהתאם.



מחקר הנתונים שמתקבלים במערכת הדיוור NetMailer, גילינו כי הוטמייל ביצעה החמרה גורפת במערכת סינון הספאם, וכי כל תמונות הרקע מוסרות באופן אוטומטי. החמרה זאת מצטרפת לשורה של החמרות נוספות כגון סינון של כל סוג של קוד (גם שפת העיצוב CSS). גם במגרש הדואר האלקטרוני של YAHOO חלה החמרה נוספת. מערכת הסינון של YAHOO נהייתה בעלת אצבע קלה על ההדק, ופעמים רבות חוסמת לחלוטין את ההגעה של דואר שהיא מזהה כדואר זבל. ישנם גם סימנים כי דואר אלקטרוני הנשלח מישראל לתיבות דואר של YAHOO מקבל ציון גבוה יותר במערכת סינון הספאם, וככזה הוא בעל סבירות גבוהה יותר להיחסם.



המלחמה בספאם לא תהרוג את הדואר השיווקי ברשות, אך היא דורשת ייעול, והתאמה למציאות קפדנית יותר. המטרה של אנשי שיווק אשר שולחים דואר אלקטרוני ברשות (על פי ההגדרות בחוק) צריכה להיות בידול של הדואר שהם שולחים מהספאם – גם בצורה, גם בתוכן, וגם בטכנולוגיה. מדוור אלקטרוני יעיל, שאינו רוצה ליפול במלכודות הספאם, צריך להתמקד היום בתוכן ופחות בגרפיקה. חלפו הימים בהם ניתן היה לשלוח מודעה כתמונה גדולה. הדבר גם עומד בקנה אחד עם ציפיות והעדפות הלקוחות – הם מחפשים ערך אמיתי מן הדיוור ולא עוד סיסמת מכירות או תמונה יפה. ככל שהדיוור נבנה באופן יותר אישי ורלוונטי ללקוח כך האפקטיביות שלו עולה. להלן כמה נקודות שכדאי לשקול לאור ההחמרה בסינון, כדי לשמור על אפקטיביות גבוהה:




  1. שקיפות – להבליט את זהות השולח באמצעות לוגו ופרטים נוספים. כך קטן הסיכוי שלקוחות יחשבו שהדיוור הוא דואר זבל.
  2. שימוש בגרפיקה פשוטה – שמירה על מספר מינימאלי של תמונות. הנפח המקסימלי להודעה ירד ל – 100K בלבד.
  3. לשמור על קוד פשוט , מינימום HTML עדיפות לטקסט.
  4. אם בכל זאת רוצים לשלב גרפיקה מתקדמת – לעשות שימוש במערכת התומכת בכך בצורה אפקטיבית.
  5. לנצל הזדמנויות כגון שליחת חשבונית או אישור פעולה במערכת כדי לצרף מידע נוסף.
  6. לעשות שימוש ברשימות תפוצה מעודכנות – כאלה שלא ייצרו דואר חוזר רב.
  7. פרסונליזציה – לשלוח לקהל הנכון את הדבר הנכון.
  8. לאפשר ביטול רישום דרך הדואר



* הכותב הוא, CTO בחברת נטפרוטק






אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח