63% מהציבור היהודי בישראל שומר כשרות ברמה זו או אחרת. מתוכם, 48% שומרים גם בבית וגם בחוץ, 13% רק בבית ופחות בחוץ ו2% בעיקר בחוץ ולא בבית. 37% לא שומרים כשרות. כך עולה מסקר שערך מכון סמית עבור עמותת חדו"ש, לחופש דת ושוויון. הסקר נערך בתחילת חודש דצמבר 2016 בקרב 500 איש כמדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל. ממצאים דומים באשר להיקף שמירת הכשרות בציבור היהודי בישראל התבררו גם בסקר של מכון פיו אשר התפרסם בשנה שעברה.
על פי מדד הדת והמדינה האחרון של חדו"ש, שהתפרסם בערב ראש השנה ובוצע על ידי מכון סמית, ניכר כי התמיכה בביטול המונופול של הרבנות הראשית הולכת והופכת להסכמה חברתית רחבה: 81% מהציבור היהודי בעד פתיחת שוק הכשרות לתחרות ורק 18% תומכים בשמירת המונופול של הרבנות הראשית. מתוך התומכים בביטול המונופול 52% בעד פתיחת השוק "לתחרות של כל גורם מקצועי מכל זרם ביהדות, כאשר המדינה תשמש כמפקחת" ו-29% בעד פתיחת השוק רק לגורמים אורתודוכסיים.
עוד תוצאה המלמדת עד כמה הרבנות אינה מייצגת עוד אף את ציבור שומרי המצוות בישראל: בין הדתיים 60% בעד פתיחת שוק הכשרות וביטול המונופול. אפילו בקרב החרד"לים 41% בעד ביטול מונופול הכשרות של הרבנות הראשית. גם בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה החילוניות תומכים בביטול המונופול של הרבנות הראשית: 81% ממצביעי הליכוד, 94% ממצביעי כולנו, 68% ממצביעי הבית היהודי, 88% ממצביעי ישראל ביתנו.
הסקר שנערך בנושא על ידי חדו"ש בחודש דצמבר האחרון, מחזק את ההתנגדות למדיניותה של הרבנות הראשית בנושאי כשרות והדרישה ליתר פתיחות והקלה. לאור הצעתו של ח"כ שטרן ודרישות שהועלו בעבר, בדקה חדו"ש את תגובת הציבור היהודי לאפשרות כי ינתנו תעודות כשרות לימי חול גם למסעדות הפתוחות בשבת, אשר יקיימו את דרישות ההלכה בענין כשרות המזון: 55% מהציבור היהודי בישראל בעד מתן כשרות לבתי אוכל הפתוחים בשבת. מתוכם 78% מהמסורתיים ו60% מהאוכלוסיה הלא חרדית. תמכו בכך 70% ממצביעי הליכוד, 69% ממצביעי כולנו ו68% ממצביעי יש עתיד, ואף 46% בקרב מצביעי הבית היהודי. השאלה הייתה "האם את/ה תומך/ת או מתנגד/ת להצעת חוק לפיה בין השאר, תידרש הרבנות להוציא תעודת כשרות "לימי חול" גם לבתי אוכל שבהשגחתה שפתוחים בשבת, בתנאי שיחזיקו במערכות כלים נפרדות לשבת ולימי חול"?
מעניינת במיוחד התמיכה הרחבה בקרב הציבור המסורתי ואלה שיש להם זיקה לכשרות: 78% מקרב אלה המגדירים עצמם כ"מסורתי קרוב לדת" ו-79% מקרב אלה המגדירים עצמם כ"מסורתי לא כל כך קרוב לדת" תומכים בכך, וכן 65% מאלה השומרים כשרות בבית או מחוץ לבית. ההתנגדות העיקרית היא מדרך הטבע בקרב החרדים [83%] והדתיים [66%].