כתיבה שיווקית: אילו כותרות זוכות לאחוזי הקלקה גבוהים?

כולם פתאום רוצים שיווק באמצעות תוכן: כתבה בבלוג, מאמר באתר, ניוזלטר, ספר אלקטרוני, קידום אתרים אורגני, וכמובן – פרסום בפייסבוק, גוגל ואאוטבריין. אבל איך גורמים לגולשים להקליק דווקא על התוכן שלך, בין עומס הכתבות, הכותרות והפרסומות שמתחרים על תשומת לבם ברשת?


יותר מכל, הכותרת היא זו שאחראית לחלק משמעותי מההצלחה של כל תוכן שיווקי. דו"ח משותף שפרסמו החברות המובילות בתחום התוכן והשיווק באינטרנט, Hubspot ו-Outbrain, מצביע על מספר כלים ועקרונות חשובים שיכולים למקסם את האפקטיביות של כותרות ליצירת הקלקות, כניסות למאמרים ויצירת התעניינות, מעורבות ושיחה על התוכן.


סופרים תווים ומקדימים מילים


לפני פרסום מאמר או כתבה ברשת, כדאי לחשוב איפה נרצה שהם יופיעו, ולנסח כותרת בהתאם:


· המאמר יופץ בטוויטר? כדאי שהכותרת תהיה בת פחות מ-140 תווים כדי שתתאים לאורך של ציוץ (יחד עם קישור).


· כתבה לצורך קידום במנועי חיפוש? כדאי לצמצם את הכותרת למקסימום 65 תווים, כדי שלא "תיחתך" בתצוגת התוצאות.


· המטרה היא להניע את הקוראים לפעולה? על פי הדו"ח, הכותרות שייצרו הכי הרבה מעורבות גולשים היו באורך של בין 21 ל-40 תווים בלבד.


בנוסף, כתיבה שיווקית שתסייע לקדם את המאמר (גם במנועי החיפוש וגם בהפצה ויראלית) תדאג לשלב מילות מפתח רלוונטיות בכותרת, ויותר מזה – מילות החיפוש עובדות טוב יותר כשהן בתחילת המשפט. למשל, אם כתבת תוכן שיווקי על בחירת רהיטים לבית, ותרצה שייחשף בפני מי שמתעניין במושג "עיצוב פנים", כותרת כמו "עיצוב פנים: איך בוחרים רהיטים לבית?" תקודם טוב יותר מהכותרת המאוד דומה אך פחות אפקטיבית, "איך בוחרים רהיטים לבית?".


כותרת טובה – מבטיחה וגם מקיימת


כותרת מוצלחת טומנת בתוכה הבטחה לקורא, ומעודדת את הגולש להקליק ולהמשיך לקרוא על ידי יצירת סקרנות. מאמר שמקדם מותג שמבקש ליצור רושם חיובי על קהל היעד שלו, חייב לקיים את ההבטחה שמגיעה בכותרת, ולתת לגולש את מה שהוא מצפה לקבל. במקרה שהכותרת היתה "מלכודת קליקים" או התחכמות מיותרת ולא נתנה מענה להבטחה שבה, הגולש יקשר את החוויה השלילית למותג, וכנראה שלעולם לא יהיה לקוח פוטנציאלי.


ספר לקהל היעד שלך מה אתה נותן לו


על פי הדו"ח, מעבר להבטחה בכותרת שמתקיימת בתוך הטקסט, ישנה דרך פשוטה של כתיבה שיווקית הגורמת לגולש לדעת מה יקבל עוד לפני שהקליק ונכנס לקרוא את התוכן, על ידי שימוש בהסבר קצר בסוגריים, על מה שמצפה לו.


כותרות כמו "איך לאפות עוגה מדהימה בשלוש דקות? [מדריך מצולם]", או "כך תשמור על תזונה נכונה [מדריך אלקטרוני להורדה]", כבר מודיעות לגולש בדיוק מה יקבל ובאיזה אמצעי, ולכן אין כאן מקום לאכזבה או להבטחה בלתי ממומשת.


כותרות מסוג זה, לפי הדו"ח, גורמות ליצירת התעניינות ופעולה ממוקדות יותר, כיוון שרק גולשים שבאמת מתעניינים באותו תוכן שיווקי, יקליקו ויקראו הלאה. מתברר כי יצירת שיחה עם הגולשים גדלה ב-51% בממוצע באמצעות שימוש בכותרות עם הסבר בסוגריים. כותרות כאלו הן אפקטיביות בכל שלב, משום שהן מגדילות משמעותית את כמות ההקלקות, את כמות הצפיות במאמרים וגם את אחוז מעורבות הגולשים.



המאמר נכתב על ידי מליס – כתיבה שיווקית וניהול תוכן

אולי יעניין אותך

שיווק דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח