חברת פיליפס מדווחת על זינוק במכירות מסכי LCD ופלזמה סביב עונת המונדיאל. המכירות בחודשים אפריל ומאי מרץ גדלו בלמעלה מ- 50% בהשוואה לחודשים קודמים. באפריל, למשל, נמכרו 61% יותר מסכים מאשר בפברואר, ובמאי 55%.
הנתונים האלה משתקפים גם בסקר של מכון גיאוקרטוגרפיה, המעלה כי 3% מצופי המונדיאל בארץ קנו טלוויזיית LCD ופלזמה חדשה לקראת השידורים מגרמניה – ועוד 3% התכוונו לרכוש טלוויזיה חדשה עוד במהלך המשחקים. כ- 35% מכלל הגברים והנשים מעל גיל 18 בציבור היהודי בישראל, צופים במשחקי המונדיאל.
הסקר שנערך בהזמנת חברת פיליפס נועד לבחון את שיעור הצפייה במונדיאל בקרב הציבור הישראלי, ואת הרגלי הצפייה. הסקר נערך בשבוע השני של החודש בקרב 500 משיבים, גברים ונשים בגיל 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישובים היהודיים במדינת ישראל.
בניגוד להנחה הרווחות בציבור כאילו כל הגברים מכורים למונדיאל, בעוד שנשים כמעט אינן צופות במשחקים, נראה כי רק מעט מעל למחצית הגברים (55%), צופים במשחקי המונדיאל בתדירות כלשהי. אחת מכל שש נשים צופה במונדיאל (17% מהנשים). מהממצאים ברור כי צפייה של הגבר מעלה את הסיכוי לצפייה של בת זוגו: רק רבע מהנשים אשר אינן צופות במונדיאל (ואשר יש להן בן זוג) ציינו כי בן זוגן צופה במשחקים, ואילו 5% מהגברים שאינם צופים, ציינו כי בת זוגם דווקא כן צופה במשחקים.
הגברים צופים במשחקים בעיקר לבד או עם חברים, בעוד שהנשים צופות עם בן זוגן. נשים שאינן צופות במשחקים עסוקות במגוון רחב של פעילויות: 36% צופות בטלוויזיה אחרת בערוץ אחר, 21% בעבודות בית, 15% קוראות ספר או עיתון, 11% משחקות עם הילדים ו- 16% יוצאות לשופינג, יוצאות לבלות או נפגשות עם חברות. 8% מ"אלמנות הכדורגל" דיווחו כי הן משתעממות.
שיעור הצופים במונדיאל גבוה בעיקר בקרב צעירים (עד גיל 34), ועולה עם העלייה ברמת ההכנסה, כלומר – עשירים צופים יותר במשחקים.
שידורי המונדיאל ממלאים בממוצע כשעתיים ביום אצל מי שצופים בהם – או במילים אחרות משחק אחד מדי ערב. הממוצע בקרב הגברים הצופים הוא כשעתיים ורבע, ואילו בקרב הנשים הצופות, עומד הממוצע על כשעה וחצי. כ- 63-64% מהגברים והנשים אוכלים או מנשנשים בזמן המשחקים, ובעיקר מפצחים גרעינים: 43% מהגברים הצופים מפצחים, כמו 37% מהנשים הצופות לצידן – ו- 33% מהנשים שאינן צופות אך בן זוגן מרותק למסך. 5% אוכלים ארוחת ערב מלאה במקביל לצפייה.
נבחרת ברזיל היא הנבחרת האהודה ביותר על הציבור הישראלי: כמחצית מהצופים הודיעו כי הם מעדיפים את רונלדיניו וחבריו. נבחרות אחרות, ובראשן אנגליה, הולנד וארגנטינה, צוינו בשיעורים נמוכים משמעותית (עד 11%). בהתאם, הציבור הישראלי סבור גם כי ברזיל היא הנבחרת אשר עתידה לזכות במונדיאל.