אומן החושים אורי
גלר נבחר להוביל את קמפיין " "Contactless – תשלום ללא מגע של מאסטרקארד אשר מקדם שימוש בטכנולגיה של החברה
המאפשרת לשלם באמצעות מכשיר הסלולר, שעון חכם ובכרטיס האשראי באמצעות הצמדתם
למסופון החכם במקום "גיהוץ" רגיל.
גלר בהומור עצמי
מציג בקמפיין סיטואציות שבהן הוא נדרש "להפעיל את כוחו" כדי לפתוח דלת
מכונית, דלת מעלית או לכופף כפית על מנת להוסיף סוכר לכוס קפה.
במהלך
הצילומים נצפה גלר כשהוא מכופף לעוברי אורח ומשתתפים על הסט מטבעות של 10 אגורות
כחלק מההירתמות שלו ל"עולם ללא מזומן". מדובר בקמפיין הטלוויזיה הראשון
של מאסטרקארד בישראל והוא יעלה גם בדיגיטל וברשתות חברתיות. מאסטרקארד היתה גם
הראשונה שהציגה בישראל אפשרות תשלום ללא מגע דרך שעון גרמין כבר בסוף 2019.
הקמפיין מגיע לאחר ששוק התשלומים המתקדמים בישראל החל להבשיל, זאת לאחר מאמצים
רבים שהשקיעה מאסטרקארד בשיתוף בנק ישראל וגורמים נוספים בשוק בשנתיים האחרונות
בקידום התשתית ובכניסתם של ארנקים מקומיים ובינלאומיים לשוק. מנתונים שפורסמו על
ידי שב"א לאחרונה עולה כי כיום מעל 23% מהעסקאות בישראל הינן עסקאות Contactless וכי
למעלה מ- 50% מהקופות כבר תומכות בתקן ועל פי הוראות בנק ישראל עד יולי 2021 כל
בתי העסק הפיזיים בישראל יתמכו בתשלומי קונטקטלס.
לפי נתוני מאסטרקארד מעל 80%
מהעסקאות באירופה ברשת של
מאסטרקארד הינן כבר ללא מגע. כמו כן עד שנת 2023 כלל המסופונים
המחוברים לרשת של מאסטרקארד בכל העולם כולל
ישראל יחויבו להיות "ללא מגע". בנוסף ניתן
לציין שבנק ישראל החליט לאחרונה להשאיר את רף גובה עסקות ללא מגע על 300 שקלים לאחר
שהעלה אותו מ- 200 שקלים בשל התועלת שתשלום ללא מגע מייצר בתקופת התפשטות מגיפת
הקורונה.
קרלי סנדרס, מנהלת
השיווק של מאסטרקארד בישראל מציינת כי "הקמפיין בכיכובו של אורי גלר מדגים את
פשטות הפעולה ומוריד את סף החרדה שלפעמים נוצרת כתוצאה ממעבר לטכנולוגיה חדשה. לא נדרשים
כוחות על כדי לשלם דרך הסלולר או השעון החכם ואנו מיישרים קו עם מדינות מערביות
נוספות שכבר עברו לטכנולוגיה זו. אנו צופים ששנת 2021 תהיה שנת המפנה כשמרבית בתי
העסק בישראל יעברו ל-EMV ויאפשרו תשלומים ללא מגע".
אורי גלר מציין כי
"כבר בשנות השבעים כשהוא הצליח לכופף מטבעות ולהעלים שטרות הוא חזה שהמזומן
יעלם אט אט מהעולם ונתחיל לשלם באמצעות מכשיר הסלולר".