לא רק המזון מהיר בפיצריות, גם הקצב בו נסגרות פיצריות ברחבי הארץ, מהיר לא פחות. מסקירה שערכה CIA – קרדיט אינפורמיישן אסוסייאשן מקבוצת גאון שוקי הון, עבור מט"י ירושלים, עולה אחת מכל חמש פיצריות שכונתיות נסגרת בתוך שנתיים מיום הקמתה. נתון זה מפתיע על רקע העובדה כי הפיצה היא אחד מהמזונות המהירים הפופולאריים ביותר: 15% מהישראלים קונים לפחות פיצה אחת בשבוע.
את סקירות השוק של חברת CIA ניתן לרכוש במחירים אטרקטיביים באתר האינטרנט Allmarketing.co.il
מהסקירה שערכה CIA המתמחה במוסר תשלומים צרכני ועסקי עולה כי בארץ פועלות כיום כ – 1,200 פיצריות המגלגלות כ – 270 מליון ש"ח בשנה. שוק הפיצות הקפואות נאמד בכ – 130 מליון ש"ח נוספים. מתוך סך הפיצריות, היקף הפעילות של הפיצריות השכונתיות נאמד בכ – 95 מליון ש"ח. היקף הפעילות של הפיצריות ממותגות השייכות לרשתות ארציות או בינלאומיות נאמד בכ – 175 מליון ש"ח.
מנתוני CIA עולה כי הישראלים אוהבים מזון מהיר: כ-80% מהגברים אוכלים מזון מהיר ומעדיפים המבורגרים ופיצות בעוד כ-70% מהנשים אוכלות מזון מהיר, אך רובן מעדיפות מזון מהיר בריאותי יותר כמו סלטים ומזון צמחוני. כ- 85% מהישראלים חובבי תעשיית המזון המהיר, אוכלים פיצות לעיתים קרובות. 55% רוכשים פיצות מוכנות, ומתוכם, 27% רוכשים פיצה לפחות פעם אחת בשבוע.
38% מעדיפים פיצות עם תוספות, 19% מעדיפים פיצות אישיות קטנות ו- 7% מעדיפים פיצה לייט.
עוד עולה כי הישראלים אוהבים שהפיצה תגיע אליהם הביתה או למשרד: 60% מהפיצות הנמכרות בפיצריות הן באמצעות משלוחים.
מהסקירה עולה כי 27% מהפיצריות ממוקמות בת"א רבתי, 15% בצפון הארץ, 14% בחיפה, 11% בירושלים.
כלכלני CIA מתריעים כי ענף הפיצריות נחשב כבר שנים למקור בלתי נדלה של הפסדים. רמת הסיכון בהקמת פיצריות שכונתיות גבוהה מאוד היות וחסמי הכניסה של הפיצריות נמוכים מאוד. ב-CIA אומרים כי על מנת לפתוח פיצרייה יש צורך בכ – 50 אלף ₪ ושני עובדים בלבד. זו הסיבה להיקף הגדול של פתיחת פיצריות בארץ. גם המרכיבים בהכנת הפיצה זולים מאוד והמרכיב היחידי המייקר את תהליך הייצור הוא הגבינה.
גם לרשתות הפיצה נתוני פתיחה וסגירה גבוהים אך לרוב סגירת סניף מתבצעת כאשר הסניף אינו רווחי, וסגירתו מועילה למחזור הכולל של הרשת.