למה בכלל צריך יחסי ציבור?

הגדרה של יחסי ציבור – יחסי ציבור הם המעשה של נטילת אדם, רעיון או מוצר איכותיים, והפיכתו למוכר וידוע בצורה חיובית בקרב קהל המטרה שלו.



הסברה שיחסי ציבור הינן מותרות ואינן הכרחיות לעסק היא סברה שגויה לחלוטין.


יחסי ציבור הם התשתית עליה מבוסס שיווק. שיווק והצלחה במכירות באים בעקבות – ורק אחרי שמשרד יחסי ציבור והמקצוענים אשר עובדים בו מביאים לידי כך שהמוצר אותו רוצים לשווק – יהיה מוכר על ידי קהל המטרה.



סברה שגויה נוספת הינה שפרסום יכול להיות ממלא מקום ליצירת יחסי ציבור. פרסום הוא בהחלט אחד מהפלטפורמות להכרת המוצר אך פרסום ושיווק בשום אופן אינם תחליף ליצירת יחסי ציבור. יצירת יחסי ציבור צריכה להיעשות לפני שיווק ופרסום. יחסי ציבור למעשה צריכים להיווצר מיד אחרי תולדת המוצר – בד בבד עם בנית התכנית העסקית. תכנית עסקית אשר מכוונת למכירת מוצר מסוים מחייבת התייחסות רצינית להחדרתו של המוצר לשוק, לבניית תדמיתו ולקידומו בקרב קהלי המטרה. וזהו בדיוק מה שעושה חברת יחסי ציבור.



העובדות וההוכחות בשוק מראות שוב ושוב שעסק מצליח הוא עסק שקהל המטרה מכיר אותו. תשתית תדמיתית צריכה להבנות מיד עם יצירת המוצר וככל שתקדים כן ייטב.



החרדה בקשר לסכום שיחסי ציבור עולים היא חרדה שאינה תמיד מבוססת על שיקולים רציונלים. הוצאה ליצירת יחסי ציבור הינה הכרחית כפי שההוצאות על ייצור המוצר עצמו הינן הכרחיות. אין טעם ליצור מוצר הכי איכותי והכי נפלא, אם הקהל לא מכיר אותו, וצריך לחכות למוכר ולמשווק שיסביר לקונה פעם אחר פעם מה טיב המוצר ולמה בדיוק הקונה צריך אותו.



מעגל הקסמים הפשוט הוא " אין לי כסף לרכוש יחסי ציבור" – המוצר שלי יימכר טיפין טיפין.


"איכשהו אשיג כסף ליחסי ציבור"- המוצר שלי יהיה כל כך מוכר, אוכל למכור הרבה יותר וכך אוכל להחזיר את ההשקעה ביחסי הציבור תוך זמן קצר. וכן הלאה הסיפור המוכר של כל אדם המפחד באמת ללחוץ על הדוושות כדי שהמוצר שלו יהיה מוכר ויימכר בתכיפות ופי עשרה מונים.



כמובן שמוצר איכותי יכול להתפרסם ולהימכר בקרב חברים ולאט לאט לגדול מפה לאוזן, אך בלי פעולה מקצועית של פתיחת קווי תקשורת התנופה לא תהיה חזקה או מהירה מספיק.



איך מבצעים יחסי ציבור?


כאשר עלינו לעשות יחסי ציבור למוצר מסוים עלינו בראש ובראשונה לפלח את קהלי המטרה שלו ולהיות מקצוענים ביותר באופן הפנייה אל המדיה.



כל אחד יכול לעשות יחסי ציבור. השאלה איך לעשות את זה נכון. זו לא בעיה להשיג את מספר הטלפון של עורך או כתב בעיתון מסוים ואפילו להשיג כתבה נחמדה אך חשוב לזכור שדבר כזה יכול להתפרש בסוף כטעות מצערת.



למה?


מאותה סיבה בדיוק שאתה יכול לכתוב את החוזים בעצמך, אבל הולך בכל זאת לעורך דין שייעשה זאת עבורך.



יחסי ציבור טובים יבנו עבורך את קשרי המדיה המעולים ביותר, ידעו להציג את המוצר בצורה הטובה ביותר, וישיגו לך את החשיפה התאימה לך ביותר בהתאם לקהלי המטרה שלך. זהו המקצוע שלהם.



כאשר מתקשרים מוצר לקהלי המטרה יש לעשות זאת במספר דרכים אך חשוב מאוד שבכל אחת מהדרכים תהיינה תוצאות ברורות מראש ויעדים מוגדרים.



כאשר אנו רוצים לפתוח את קווי התקשורת מול קהלי המטרה עלינו להתייחס למספר דברים. הראשון מה מעניין אותו והשני איזו מדיה הוא צורך ורק לשם לכוון. לפעמים לקוח סבור שמה שלא מעניין אותו לא מעניין אף אחד.



יחסי ציבור נועדו לקחת את המוצר ולתקשר אותו מול קהל היעד בצורה החיובית והמקצועית ביותר. אין ספק שיחסי ציבור מגדילים את ההכנסות של הלקוח ובונים אותו כמותג יציב, אנו חיים בעידן התקשורת . לנהל עסק בלי יחסי ציבור זה כמו לצייר בלי צבעים.



*הכותבת הינה מנכ"לית לוטן תדמיות הינה חברה בנבחרת המרצים של IBEC.

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח