לצאת במתפרצת- עצות לפרסום פרסומות מתפרצות באינטרנט








תשאלו כל חובב כדורסל והוא יסביר לכם שמספר מתפרצות טובות יכולות להציל משחק. גם אם הקבוצה שלכם בפיגור ונשאר רק עוד רבע אחד לסיום המשחק, התקפות מתפרצות יכולות להקפיץ חזרה את האוהדים על הרגליים, להגביר את המוטיבציה של השחקנים ובסופו של דבר לנצח במשחק. וכל זה בזכות כמה מתפרצות.

האם כך הדבר גם בנוגע לקמפיין מתפרצות באינטרנט?

הצמיחה בכמות הקמפיינים הפרסומים העולים באינטרנט והגידול במספר הקמפיינים בהם נעשה שימוש בפרסומות מתפרצות מעלה את השאלה האם "לצאת במתפרצת" לדיון שוב ושוב.

כלל האצבע היה קובע, מן הסתם, שהגידול עצמו בשימוש הנעשה בפרסומות מתפרצות מצביע על העובדה שכדאי "לצאת במתפרצת" וכי היא כלי המסייע בהשגת המטרה השיווקית, אך האם כך הדבר?

הטיעון המרכזי נגד הפרסומת המתפרצת הוא שכשמה כן היא – מתפרצת; היא נכנסת למסך בהפתעה, ללא כל תיחום, משתלטת על השטח, מסתירה את התוכן ובכך מסיתה את הגולש מכוונתו המקורית.

ההתפרצות הזאת הביאה לכך שבתחילת ימי המתפרצות, כל קמפיין שעלה לאוויר גרר אחריו עשרות מכתבי גולשים המאיימים כי לא יחזרו לגלוש באתר בו פגשו בפרסום המתפרץ. מנתוני האתרים אנחנו יודעים היום, שאחוז הגולשים באתרים המובילים רק הולך וגדל, זאת למרות הגידול בשימוש בפרסום מתפרץ. בנוסף כמות המכתבים של גולשים המתלוננים על המתפרצת הולכת ומתמעטת. אולי הגולשים התרגלו? אולי נמאס להם לכתוב? ואולי הגולשים מבינים שהתוכן הניתן חינם באתרי האינטרנט השונים מממן את עצמו מהפרסום המופיע באתר, והרי כאשר הפרסום אפקטיבי יותר המפרסם מוכן לשלם יותר.

היכן ה- X הוא טיעון מוצדק נוסף נגד הפרסומת המתפרצת, כיוון שפרסומת מתפרצת היא פרסומת חסרת גבולות. ה X, שתפקידו לסגור כל חלון המפריע לגולש בדרכו, מחליף מקום מפרסומת לפרסומת בהתאם לקריאטיבים השונים ומקשה על הגולש הרוצה לסגור את הפרסום שהתפרץ לו למסך.

בסקר שערכה חברת JUPITER בארה"ב 33% מהגולשים ציינו כי קריאטיב טוב יותר הוא זה שיגרום להם להקליק על הפרסומת באינטרנט. העובדה שפרסום קריאטיבי מעלה את כמות ההקלקות אינה חדשה לאף אחד מאיתנו. פריצת הגבולות שמציעה הפרסומת המתפרצת מאפשרת לפרסומאי לייצר פתרונות קריאטיביים יותר עבור המפרסם ובכך להגדיל את אפקטיביות הקמפיין. הניסיון הרב שרכשו חברות האינטראקטיב, האתרים וחברות הטכנולוגיה, הובילו להסכמה בין הצדדים כי ה- X בפרסומות המתפרצות צריך להיות בולט וברור.

מעבר לעובדה שאחוזי ההקלקה על פרסומות מתפרצות גבוהה בהרבה מאחוז ההקלקה על באנרים, ואנו יודעים זאת מניסיון של מאות קמפיינים משולבי מתפרצות בארץ ומנתונים של חברות מהעולם (לדוגמא, חברת FLORIDA ORANGE ביצעה קמפיין מתפרצות שהגיע לאחוזי הקלקה של 11.5% , כאשר אחוז ההקלקה הממוצע בענף זה בארה"ב הוא 0.3 האחוז בלבד, הנתונים בארץ זהים), יכולת השליטה בכמות הפרסומות המתפרצות, בהן יצפה כל גולש בכל קמפיין ובכל תקופת זמן, מאפשרת תכנון מדיה חכם המגביר את ה R.O.I (החזר ההשקעה) ומאפשר שליטה והבטחה שהגולש לא ייחשף לפרסום מתפרץ בכמות מציקה וב- Repetition מוגזם.

כל פעילות פרסומית מוסיפה קישור תפיסתי במוחו של הצרכן ביחס למותג, לכן תפקידן של חברות האינטראקטיב, המובילות את הקמפיינים הפרסומיים באינטרנט, לבחון שני אלמנטים בטרם הן ממליצות ללקוח לצאת במתפרצת; האחד האם הקריאטיב עונה היטב על המטרה השיווקית, והשני האם הפרסומת לא מתפרצת מדי למסך הגולש. כאשר שני הדברים נבחנים, ישיג המפרסם גם קמפיין אפקטיבי יותר, כיוון שאחוז התגובה יהיה גבוה, וגם אהדה למותג הנבנית על בסיס קריאטיב מבריק.

להלן כמה כללי עשה ואל תעשה בפרסומות מתפרצות:
1. היצמד לצידי המסך ככל האפשר.
2. הצג X ברור ובמקום בולט.
3. דאג שהסאונד המלווה את הפרסום יתחיל עם הפרסום ולא לפני הופעת הויז'ואל.
4. עם סיום הסרטון המרכזי השאר רימיינדר צנוע ולא מפריע על המסך.
5. תכנן נכון את המדיה, כך שכל משתמש ייחשף למסר המתפרץ מקסימום 3 פעמים בקמפיין (אם הוא לא הקליק בפעם השנייה הוא לא יקליק גם בשלישית)
6. לא לצאת במתפרצת בקמפיינים בהם התקציב קטן מ 15,000 דולר.

* ערן ארדן הינו מנכ"ל משותף בחברת האינטראטיב GREY Interactive



אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח