תקופת המכירות של פסח בעיצומה, והמערך הדיגיטלי אמור לעבוד בשיא המיקוד, איך זה אמור להראות ?
41% מהישראלים יקנו מתנות באינטרנט
בסקר[1] שערכה ויזה אירופה בפסח האחרון נראה כי 41% ממחזיקי כרטיס אשראי הישראלים מתכננים לקנות מתנות אונליין משיקולי נוחות ומחירים מוזלים, ושומרים נאמנות למותגים הישראלים בשיעור של 52%. איך מתרגמים מגמות אלו לאסטרטגיית דיגיטל חכמה? קודם כל מומלץ להיערך לקראת העומסים הצפויים לפני החג ולהתאים את התשתיות והתמיכה לעלייה בפעילות. במקביל עלינו להשלים את ההיערכות שיווקית לקמפיינים והתאמת האתר לנראות, למבצעים ומסלולי הרכישה, עם חשיבות להטמעת האפליקציה, שהופכת לשימושית יותר ויותר. במהלך זה יש לקחת בחשבון כי הקנייה דרך טאבלט או מכשיר נייד חכם, מציבה את הלקוח שלנו בפני מסך קטן יותר, ותהיה אפקטיבית יותר אם נעצב חוויית משתמש ידידותית, פשוטה ונגישה בהתאם למבצעים ולהטבות באתר.
מעודדים מכירות דרך האתר
זה המקום להזכיר כי ארגז הכלים של הדיגיטל מאפשר לנו לתמוך במכירות ולהיערך לקראתן בצורה נכונה יותר. הקדמה של המכירות, משלוח קופונים ומתן הטבות מהדקים את הקשר שלנו עם הלקוח, שיממש את הקנייה בסניפים או באמצעות דואר שליחים. בתחילת השנה התבשרנו על ידי ענקית הקמעונאות אמזון, כי היא מתכננת לצמצם עוד יותר את פערי המשלוח עם אלגוריתם שיצליב בין היסטוריית המכירות לתגבור מוקדי האספקה. את השירות מגדירה אמזון כפטנט "משלוח מקדים", שיאפשר לשלוח את המוצרים למוקדי האספקה עוד לפני שהוזמנו בפועל. אם הנוסחה אכן תצליח, תשפר ענקית הקמעונאות את היערכותה לקראת תקופות החגים ותוכיח כי ניתן לקצר את זמני המשלוח. בארץ אנו בינתיים מסתפקים בדואר שליחים, משלוחים חינם ואריזות מתנה המאפשרות להיערך בקלות יותר לקראת הקניות של החג.
יש לנו מה ללמוד מהבריטים: אסטרטגיה מבוססת מיקום
ובעקבות העלייה בקניות דרך מכשירי הסלולר, נגלה השנה שיותר ויותר מהלקוחות שלנו מעדיפים לבצע את העסקה במכשיר נייד. היתרון המשמעותי שמקנה המעבר לקניות בסלולר, הוא העובדה כי מרבית המכשירים מעדכנים אותנו על מיקומו הגיאוגרפי של הגולש. נתונים אלו מאפשרים לנו להודיע ללקוחות על מבצעים בקרבת מקום, להזמין למכירות ולהתאים את מערך האספקה בהתאם לביקוש – כל זאת בהודעת SMS פשוטה. כך במקרה של רמי לוי השקמה, המציע קנייה אונליין, ומנצל את מערך המכירות באינטרנט על מנת לאזן את העומסים הצפויים בחג. דוגמא נוספת היא הקמפיין החדש של אתר השופינג הבריטי Asos, שמציע לגולשים נקודות עבור זמן שהייה באתר. בצורה זו הוא מנצל את הנגישות של האתר למכשירים הסלולריים ופונה ישירות לקהל היעד דרך האפליקציות. את המלאכה ישלימו כמובן המבצעים המתחלפים והעדכונים על המכירות הגדולות.
המאמר נכתב על ידי שלי מחרז, מנכ"ל קבוצת פיונט טכנולוגיות – אינטרנט אפקטיבי וטכנולוגיות מידע
[1] הסקר האינטרנטי נערך ב- 14.04.13 ע"י חברת המחקר נילסן בשירות חברת ויזה אירופה, וכלל דגם מייצג של 504 איש מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל, במטרה לבחון את עמדת הציבור הישראלית על קניות באינטרנט בערב החג.