לקוון את המכירות לפסח

תקופת המכירות של פסח בעיצומה, והמערך הדיגיטלי אמור לעבוד בשיא המיקוד, איך זה אמור להראות ?



41% מהישראלים יקנו מתנות באינטרנט


בסקר[1] שערכה ויזה אירופה בפסח האחרון נראה כי 41% ממחזיקי כרטיס אשראי הישראלים מתכננים לקנות מתנות אונליין משיקולי נוחות ומחירים מוזלים, ושומרים נאמנות למותגים הישראלים בשיעור של 52%. איך מתרגמים מגמות אלו לאסטרטגיית דיגיטל חכמה? קודם כל מומלץ להיערך לקראת העומסים הצפויים לפני החג ולהתאים את התשתיות והתמיכה לעלייה בפעילות. במקביל עלינו להשלים את ההיערכות שיווקית לקמפיינים והתאמת האתר לנראות, למבצעים ומסלולי הרכישה, עם חשיבות להטמעת האפליקציה, שהופכת לשימושית יותר ויותר. במהלך זה יש לקחת בחשבון כי הקנייה דרך טאבלט או מכשיר נייד חכם, מציבה את הלקוח שלנו בפני מסך קטן יותר, ותהיה אפקטיבית יותר אם נעצב חוויית משתמש ידידותית, פשוטה ונגישה בהתאם למבצעים ולהטבות באתר.



מעודדים מכירות דרך האתר


זה המקום להזכיר כי ארגז הכלים של הדיגיטל מאפשר לנו לתמוך במכירות ולהיערך לקראתן בצורה נכונה יותר. הקדמה של המכירות, משלוח קופונים ומתן הטבות מהדקים את הקשר שלנו עם הלקוח, שיממש את הקנייה בסניפים או באמצעות דואר שליחים. בתחילת השנה התבשרנו על ידי ענקית הקמעונאות אמזון, כי היא מתכננת לצמצם עוד יותר את פערי המשלוח עם אלגוריתם שיצליב בין היסטוריית המכירות לתגבור מוקדי האספקה. את השירות מגדירה אמזון כפטנט "משלוח מקדים", שיאפשר לשלוח את המוצרים למוקדי האספקה עוד לפני שהוזמנו בפועל. אם הנוסחה אכן תצליח, תשפר ענקית הקמעונאות את היערכותה לקראת תקופות החגים ותוכיח כי ניתן לקצר את זמני המשלוח. בארץ אנו בינתיים מסתפקים בדואר שליחים, משלוחים חינם ואריזות מתנה המאפשרות להיערך בקלות יותר לקראת הקניות של החג.



יש לנו מה ללמוד מהבריטים: אסטרטגיה מבוססת מיקום


ובעקבות העלייה בקניות דרך מכשירי הסלולר, נגלה השנה שיותר ויותר מהלקוחות שלנו מעדיפים לבצע את העסקה במכשיר נייד. היתרון המשמעותי שמקנה המעבר לקניות בסלולר, הוא העובדה כי מרבית המכשירים מעדכנים אותנו על מיקומו הגיאוגרפי של הגולש. נתונים אלו מאפשרים לנו להודיע ללקוחות על מבצעים בקרבת מקום, להזמין למכירות ולהתאים את מערך האספקה בהתאם לביקוש – כל זאת בהודעת SMS פשוטה. כך במקרה של רמי לוי השקמה, המציע קנייה אונליין, ומנצל את מערך המכירות באינטרנט על מנת לאזן את העומסים הצפויים בחג. דוגמא נוספת היא הקמפיין החדש של אתר השופינג הבריטי Asos, שמציע לגולשים נקודות עבור זמן שהייה באתר. בצורה זו הוא מנצל את הנגישות של האתר למכשירים הסלולריים ופונה ישירות לקהל היעד דרך האפליקציות. את המלאכה ישלימו כמובן המבצעים המתחלפים והעדכונים על המכירות הגדולות.



המאמר נכתב על ידי שלי מחרז, מנכ"ל קבוצת פיונט טכנולוגיות – אינטרנט אפקטיבי וטכנולוגיות מידע






[1] הסקר האינטרנטי נערך ב- 14.04.13 ע"י חברת המחקר נילסן בשירות חברת ויזה אירופה, וכלל דגם מייצג של 504 איש מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל, במטרה לבחון את עמדת הציבור הישראלית על קניות באינטרנט בערב החג.


אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח