כצרכנים התרגלנו בשנים האחרונות לטרנד הסיסמאות: טבעי, אורגני, ללא 'משהו', אך בקריאה נוספת בגב האריזה עדיין מופיעים מונחי ההירוגליפים שהם בעצם שמות התוספים הכימיים, המשמרים למיניהם וצבעי המאכל. לרוב אין אנו יודעים מה הפירוש אך מסתמכים על הבטחת היצרן למזון טבעי/אורגני ומאמינים כי אנו מכניסים לגופנו חומרים טבעיים ומזינים. אך למרבה הצער, חברות רבות מסתמכות על אי יכולתנו לפענח את המונחים המצויינים בגב האריזות ולמרות ההבטחה כי המזון הינו אורגני/טבעי/אינו מכיל וכו' עדיין מוכרות לנו תוספים מלאכותיים שונים במסווה 'נקי'.
אך הרוחות בעולם המזון מנשבות בכיוונים חדשים. המגמה העולמית העכשווית הClean Label –, מזון הקרוב ביותר לטבע על טהרת הרכיבים הטבעיים כבר אינו טרנד, אלא שינוי אמיתי בתהליך ייצור המזון, כאשר יצרניות שמות דגש על ארבעה מרכיבים עיקריים: שקיפות, מודעות, תקשורת ואמינות. כלומר, שימוש ברכיבים טבעיים ובריאים בלבד המצוינים במלואם על גבי אריזות המוצר, מודעות ומוסר מצד היצרן לפתח באמת מוצרים בריאים ואיכותיים החל מחומרי הגלם, הערכים התזונתיים ותהליך הייצור, היכרות עם היצרן העומד מאחורי המוצר ואחראי לשיתוף מלא וכנה עם הצרכן ללא מסווה של רכיבים, ללא סיסמאות תוך עמידה בכל הקריטריונים הללו המהווים את ה"קלין לייבל".
"מבחינתנו, לא מדובר בטרנד חולף אלא מזון העתיד ובכך אנו משקיעים את כל מרצנו", אמר רפאל ממבר, הבעלים ומנהל הפיתוח של רפאל'ס. "לאחר תהליך ארוך ועמוק של פיתוח מוצרים, נוציא בקרוב לשוק סדרת מוצרים ביו אורגנית. המוצרים נועדו לענות על הביקוש הגובר למוצרים אורגניים תזונה מאוזנות היטב במיוחד בתחום מוצרי ילדים. זה לא מספיק להכריז אורגני כדי להיות אורגני, אלא לייצר מזון בעל ערך אמיתי על ידי בחירה של המרכיבים הנכונים באופן הקרוב ביותר לטבע.
לאחרונה הצגנו את המוצרים החדשים בתערוכת ISM שהנה הבמה הגדולה והמרשימה בעולם כיום, המאפשרת ליצרנים ומשווקים מתחום מוצרי המתיקה והאפייה להציג את מרכולתם, לצד פיתוח קשרי מסחר ושיתופי פעולה עם נציגים מכל רחבי תבל. הצגנו את הפיתוחים וזכינו להתעניינות רבה מצד חברות גדולות בעולם. אין הרבה יצרני מזון אורגני בישראל אשר מייעדים את מוצריהם לייצוא, ואנו מעריכים כי היקף הייצוא יעמוד על כמיליון שקלים בשנת 2016.".