מדד 'מותגי העתיד': 60% ממנויי פרטנר ימליצו על שירותי החברה בפני חבריהם, לעומת 45.4% של סלקום

מגזין TheMarker לחודש יולי מציג לראשונה את מדד מותגי העתיד בשיתוף מידע שיווקי סי. איי, לאחר מחקר מקיף בקרב 130 אלף צרכנים. מדד זה בודק נאמנות אקטיבית של צרכנים, האחראית לא רק ללקוח החוזר אלא גם ללקוח הבא – כלומר מי מהלקוחות גם ימליץ על המותג לחבריו. המדד בוחן 30 תחומים במשק הישראלי ואת המותגים הפועלים בהם – ממזון ומשקאות עד קופות חולים, מבנקאות וכרטיסי אשראי ועד סלולר ואינטרנט, ממותגי הרכב ועד מותגי החטיפים ועוד.



מדד מותגי העתיד קובע כי מבין חברות הסלולר, 60% ממנויי פרטנר ימליצו על שירותיה לחבריהם, זאת לעומת 45.4% של סלקום ו- 32.5% של פלאפון. יותר מכך, רק 13% ממנויי פרטנר מדרגים את האפשרות שימליצו עליה "בסבירות נמוכה", לעומת כ- 23% בסלקום וכ- 35% בפלאפון.



בנוסף, מדד מותגי העתיד קובע כי כ- 40% מלקוחות Yes ימליצו עליה בסבירות גבוהה לידידים ולמשפחה, והיא מקדימה את HOT, עליה ימליצו כ- 31% מלקוחותיה. ואולם שתי החברות קיבלו שיעור המלצה של פחות מ-40%, ובמילים אחרות רבים ממנויי הטלוויזיה הרב ערוצית כלל אינם מוכנים להמליץ על הספק שלהם.



עוד התגלה מהמחקר כי שיעורי ההמלצה של לקוחות הבנקים הגדולים נמוכים מאשר שיעורי ההמלצה של לקוחות הבנקים הבינוניים והקטנים. כ- 54% מלקוחות מזרחי טפחות היו ממליצים לחבר או מכר להצטרף אליו. נתון זה בולט בעיקר לעומת שני הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי שרק כ- 37% וכ- 39% מלקוחותיהם היו מציעים לחבר לחוות את החוויה הבנקאית שלהם. גם שיעורי ההמלצה של דיסקונט מחמיאים מאלה של לאומי ופועלים- כ- 49% מלקוחות דיסקונט ימליצו בסבירות גבוהה להצטרף לבנק.



לדברי מייקי דגן, עורך מגזין TheMarker, "המדד שלנו קשור למהפך גדול מאוד שחל בעולם בשנים האחרונות. התוצאה הדרמטית ביותר של המהפך הזה – שהמחולל הגדול שלו הוא האינטרנט – היא העברת הכוח לצרכן. אחת התגליות של הזמן הזה היא שללקוח יש כוח עצום כמשווק של המותג, ואם הוא מייצר באז חיובי – הסיכויים של המותג לצמוח הם גדולים. היכולת של הצרכן להשפיע על מותג גדולה מאי פעם ולכן חברות מסחריות צריכות לא רק לזהות את הצרכים של הצרכן, הן צריכות להיות קשובות לאידיאלים ולרגישויות שלו".



לדברי נועם רז, מנכ"ל משותף במידע שיווקי סי.איי, "אם בעבר היה נהוג לחשוב שהשירות הטוב הוא הבסיס לנאמנות לקוחות, ואם כיום די ברור שרק שירות מצוין עשוי לנבא נאמנות, הרי המודל שהשתמשנו בו עושה צעד קדימה. הוא משלב את השירות עם חוזק המותג ורגשות הצרכנים כלפיו. הוא מודד את פוטנציאל הצמיחה של המותג דרך הלקוחות שמרוצים ממנו כל כך, עד שהם מוכנים להמליץ עליו באופן פעיל לקרוביהם".



המחקר כלל 130 אלף ראיונות. כל מרואיין, בכל אחד מהתחומים שנבדקו, נשאל מהו המותג שהשתמש בו באחרונה או שהוא משתמש בו באופן קבוע. משהשיב הוא נשאל מהי הסבירות שימליץ על מותג זה לחבר, עמית לעבודה או לבן משפחה. הוא התבקש לדרג זאת בין 1 (סבירות נמוכה מאוד) ל7- (סבירות גבוהה מאוד).

אולי יעניין אותך

 וקס צילום עדו לביא (Large)
 צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
 חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח