לראשונה בישראל: מדד Brand Lift עצמאי, המאפשר למפרסמים לבחון אפקטיביות פרסום דיגיטלי באתרי תוכן ישראלים – ללא תלות בענקיות המדיה. הכלי מאפשר למפרסמים לבחון את השפעת החשיפה לפרסום הדיגיטלי על מדדיי מודעות, תדמית והעדפה – מבלי להידרש למחקר עצמאי טרום עליית הקמפיין, או קבוצת מיקוד בדיעבד
חברת IDX, שחקנית AdTech ישראלית המספקת פתרונות פרסום ודאטה פורצי דרך לאתרי תוכן ולמפרסמים בישראל, חברה ליוניברסל-מקאן דיגיטל (UM DIGITAL), חברת הפרסום הדיגיטלי הגדולה בישראל, במטרה לאפשר למפרסמים כלים מתקדמים לבחינת אפקטיביות המהלכים השיווקיים, הפקת תובנות וטיובם. יוניברסל-מקאן דיגיטל סייעה באפיון כלי המחקר המהימן והתאמתו לשוק המקומי, בעוד IDX סיפקה את התשתית הטכנולוגית הנדרשת להפצה ולמדידה לפי קהלי יעד שנחשפו לקמפיין.
בימים אלו מסתיים פיילוט שארך כשישה חודשים ובמהלכו נבחנו למעלה מ-200 קמפיינים של לקוחות יוניברסל-מקאן דיגיטל. לצד התובנות שסופקו למפרסמים בפיילוט על הקמפיינים שערכו, המדגם הרחב של מהלכים בשוק הישראלי העלה תובנות מרתקות על פרסום דיגיטלי בכלל. כך למשל נמצא כי מהלכים שבהם טורגטו קהלי יעד ספציפיים הביאו לשיפור במודעות למותג הגבוהה ב-28% בהשוואה לקמפיינים המופנים לקהל כללי.
מתודולוגיית המחקר מתבססת על שאלת רב-ברירה אחת הפוגשת את הגולשים באתרי התוכן הישראליים – אותן הפלטפורמות שבהן הוגש הקמפיין – במועדים שונים. המודל, שפותח על ידי Brand Metrics, מאפשר לחשב את מידת השינוי ביחס המופנה למותג בכל אחד משלבי המשפך השיווקי, בהתאם לתשובות לשאלה המוצגת: מודעוּת למותג (Awareness); מוכנות לשקול רכישה שלו בעתיד (Consideration); רגשות אהבה או העדפה כלפי המותג (Preference); וכוונת רכישה ממשית (Action intent).
את הניתוח והתוצרים הסופיים מנגישה המערכת למפרסמים באופן שמאפשר להם להתרשם בבירור מהשיפור ביחס למותג בכל אחד מהשלבים, וכן מהשוואה של תוצאות הקמפיין לבנצ'מרקים של IDX באותה הקטגוריה ובכלל.
"עד היום, למרות השקעות גדולות בפרסום באתרי התוכן הישראליים, לארגונים לא הייתה דרך יעילה לתרגם את ההשקעה לאימפקט שיש לקמפיין על המודעוּת ביחס למותג ולמתחרים", אומר יניב בן, מבעלי IDX. "עבור ברנדים גדולים וקמפיינים חוצי מדיות, בפרט בעידן הטלוויזיה הרב-ערוצית, הצפייה הלא-ליניארית וצריכת התכנים ברשת – למידע כזה יש ערך רב. השירות החדש מסיר את הלוט מעל הקופסה השחורה של אנשי השיווק והפרסום בארגון, כשהוא מציג להם באופן שקוף את המתודולוגיה הסטטיסטית שלפיה האלגוריתם עובד, וממחיש באופן ויזואלי את ההשפעה של כל תקציב נוסף שהושקע בקמפיין. אנחנו נותנים להם כלי לכימות ההשפעה של קמפיין תדמיתי בעולמות הווידאו האיכותי והדיספליי פרימיום".
אופיר כהן, מנכ"ל יוניברסל-מקאן דיגיטל: "IDX הרימה את הכפפה בצורה מקצועית ביותר בבניית המוצר ובהטמעתו בפלטפורמה והתאמתו לשוק המקומי. הגישה החדשנית של BRAND METRICS מתאימה מאוד לעידן הדיגיטלי הרב-ערוצי ומאפשרת לנו למדוד בצורה מקצועית את הקמפיינים עבור המפרסמים שלנו, וכך לסייע להם בקבלת החלטות מושכלות ומבוססות דאטה".
מדד Brand Lift, שמשיקה IDX בארץ באופן בלעדי, הוא שירות מבית חברת Brand Metrics השבדית, ספקית פתרונות תוכנה איכותיים למדידת קמפיינים בפורמטים שונים. יודגש כי למעט התשובות של משתתפי המשאל המקוון, לא נאסף עליהם דאטה כלשהו.
אנט הלגרן, מנהלת לקוחות ב-Brand Metrics: "אנו שמחים להיות שותפים של IDX במהלך שמקדם את הפיתוח המוצרי שלנו, ובפרט בתחום מדידת הווידאו. כחברה צפון-אירופית, אנחנו מורגלים לחשוב בראש ובראשונה על פרטיות ואבטחת מידע. להטמיע את הטכנולוגיה שלנו בשוק המפותח של ישראל הופך אותנו בהכרח לטובים יותר, תוך שאנו מספקים שיטות מדידה עם ערך רב ללקוחות מפרסמי הווידאו של IDX".