מדד עצמאי חדש לאפקטיביות פרסום בדיגיטל

לראשונה בישראל: מדד Brand Lift עצמאי, המאפשר למפרסמים לבחון אפקטיביות פרסום דיגיטלי באתרי תוכן ישראלים – ללא תלות בענקיות המדיה. הכלי מאפשר למפרסמים לבחון את השפעת החשיפה לפרסום הדיגיטלי על מדדיי מודעות, תדמית והעדפה – מבלי להידרש למחקר עצמאי טרום עליית הקמפיין, או קבוצת מיקוד בדיעבד

 

חברת IDX, שחקנית AdTech ישראלית המספקת פתרונות פרסום ודאטה פורצי דרך לאתרי תוכן ולמפרסמים בישראל, חברה ליוניברסל-מקאן דיגיטל (UM DIGITAL), חברת הפרסום הדיגיטלי הגדולה בישראל, במטרה לאפשר למפרסמים כלים מתקדמים לבחינת אפקטיביות המהלכים השיווקיים, הפקת תובנות וטיובם. יוניברסל-מקאן דיגיטל סייעה באפיון כלי המחקר המהימן והתאמתו לשוק המקומי, בעוד IDX סיפקה את התשתית הטכנולוגית הנדרשת להפצה ולמדידה לפי קהלי יעד שנחשפו לקמפיין.

 

בימים אלו מסתיים פיילוט שארך כשישה חודשים ובמהלכו נבחנו למעלה מ-200 קמפיינים של לקוחות יוניברסל-מקאן דיגיטל. לצד התובנות שסופקו למפרסמים בפיילוט על הקמפיינים שערכו, המדגם הרחב של מהלכים בשוק הישראלי העלה תובנות מרתקות על פרסום דיגיטלי בכלל. כך למשל נמצא כי מהלכים שבהם טורגטו קהלי יעד ספציפיים הביאו לשיפור במודעות למותג הגבוהה ב-28% בהשוואה לקמפיינים המופנים לקהל כללי.

 

מתודולוגיית המחקר מתבססת על שאלת רב-ברירה אחת הפוגשת את הגולשים באתרי התוכן הישראליים – אותן הפלטפורמות שבהן הוגש הקמפיין – במועדים שונים. המודל, שפותח על ידי Brand Metrics, מאפשר לחשב את מידת השינוי ביחס המופנה למותג בכל אחד משלבי המשפך השיווקי, בהתאם לתשובות לשאלה המוצגת: מודעוּת למותג (Awareness); מוכנות לשקול רכישה שלו בעתיד (Consideration); רגשות אהבה או העדפה כלפי המותג (Preference); וכוונת רכישה ממשית (Action intent).

 

את הניתוח והתוצרים הסופיים מנגישה המערכת למפרסמים באופן שמאפשר להם להתרשם בבירור מהשיפור ביחס למותג בכל אחד מהשלבים, וכן מהשוואה של תוצאות הקמפיין לבנצ'מרקים של IDX באותה הקטגוריה ובכלל.

 

"עד היום, למרות השקעות גדולות בפרסום באתרי התוכן הישראליים, לארגונים לא הייתה דרך יעילה לתרגם את ההשקעה לאימפקט שיש לקמפיין על המודעוּת ביחס למותג ולמתחרים", אומר יניב בןמבעלי IDX. "עבור ברנדים גדולים וקמפיינים חוצי מדיות, בפרט בעידן הטלוויזיה הרב-ערוצית, הצפייה הלא-ליניארית וצריכת התכנים ברשת – למידע כזה יש ערך רב. השירות החדש מסיר את הלוט מעל הקופסה השחורה של אנשי השיווק והפרסום בארגון, כשהוא מציג להם באופן שקוף את המתודולוגיה הסטטיסטית שלפיה האלגוריתם עובד, וממחיש באופן ויזואלי את ההשפעה של כל תקציב נוסף שהושקע בקמפיין. אנחנו נותנים להם כלי לכימות ההשפעה של קמפיין תדמיתי בעולמות הווידאו האיכותי והדיספליי פרימיום".       

 

אופיר כהן, מנכ"ל יוניברסל-מקאן דיגיטל: "IDX הרימה את הכפפה בצורה מקצועית ביותר בבניית המוצר ובהטמעתו בפלטפורמה והתאמתו לשוק המקומי. הגישה החדשנית של BRAND METRICS מתאימה מאוד לעידן הדיגיטלי הרב-ערוצי ומאפשרת לנו למדוד בצורה מקצועית את הקמפיינים עבור המפרסמים שלנו, וכך לסייע להם בקבלת החלטות מושכלות ומבוססות דאטה".

 

מדד Brand Lift, שמשיקה IDX בארץ באופן בלעדי, הוא שירות מבית חברת Brand Metrics השבדית, ספקית פתרונות תוכנה איכותיים למדידת קמפיינים בפורמטים שונים. יודגש כי למעט התשובות של משתתפי המשאל המקוון, לא נאסף עליהם דאטה כלשהו.

 

אנט הלגרן, מנהלת לקוחות ב-Brand Metrics: "אנו שמחים להיות שותפים של IDX במהלך שמקדם את הפיתוח המוצרי שלנו, ובפרט בתחום מדידת הווידאו. כחברה צפון-אירופית, אנחנו מורגלים לחשוב בראש ובראשונה על פרטיות ואבטחת מידע. להטמיע את הטכנולוגיה שלנו בשוק המפותח של ישראל הופך אותנו בהכרח לטובים יותר, תוך שאנו מספקים שיטות מדידה עם ערך רב ללקוחות מפרסמי הווידאו של IDX".    

 

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
effie(2)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח