העסקים הקטנים והבינוניים חשובים לכלכלת מדינת ישראל ויכולים על ידי תשומות נכונות להוות מנוע צמיחה אדיר, את זה כולם יודעים או לפחות שמעו פעם אחת.
מצב העסקים הקטנים במדינת ישראל בכי רע. על פי נתוני הלמ"ס, למעלה מ 80% מהעסקים הקטנים והבינוני לא ישרדו תקופה של 5 שנים. הנתונים שלא מפורסמים בלמ"ס הם כי למעלה מ 50% מעסקים המדוברים ישאירו חוב של 75 אלף דולר ומעלה. מדובר כיום בישראל על 375,000 עסקים פעילים קטנים או בינוניים, המעסיקים 42% מכח העבודה.
בשנים האחרונות נפתחו בישראל 40 עד 47 אלף עסקים – פרט לשנת 2003 בה חלה ירידה ל 38- אלף – ונסגרו 30 עד 48 אלף עסקים, ממדי מגיפה ממש. בארה"ב המספרים דומים ועומדים על כ- 90% כישלון. באנגליה מתוך 500,000 עסקים קטנים ובינונים הנפתחים כל שנה, 300,000 יסגרו תוך שלוש שנים לפעילותם.
מדוע?
התשובה נעוצה בגישה לממד השיווק של העסקים הנ"ל, עסקים קטנים ובינוניים מקדישים לשיווק חלק קטן מעולמם ונותנים דגש רב על ממדים אחרים כגון ניהול, פיננסים, אין לומר כי הנ"ל אינם חשובים אולם השיווק הוא החשוב ביותר בייחוד לעסק בשלבי התהוות. אסטרטגיית השיווק הנבנית על ידי העסקים הנ"ל מונעת ע"י מספר טעויות, הכוללות:
– אסטרטגיית ME TOO , מה שנכון לתחרות שלי נכון גם לי- לא נכון בכלל ומסוכן מאוד.
– חוסר הבנה משווע של עולם השיווק המודרני וכליו.
– קניית עצה מגורמים לא שיווקיים כגון רואה החשבון של העסק.
– הורדת מחירים כמענה גורף לצרכי השיווק, למרות כי יש חשיבות למחיר קיימות אסטרטגיות אשר לא נשענות על המחיר בלבד.
– פעילות שיווקית רק במצבי חירום ולא לאורך זמן.
– אי הבנה כי תוצאות תהליך השיווק אינם מידיות.
– גישה של אני יודע, אין נכונות להקשיב ולקבל עצה גם מאנשי מקצוע, צוות עובדים ואחרים.
חברת שיווק מדעי – עורכת בימים אלו מחקר רחב ממדים על מנת לבודד את הסיבות להצלחה וכישלון עבור עסקים מסוג ה SME. המחקר יערך אל מול עסקי ה SME באשר הם.
קחו חלק במחקר וסייעו לקהילת העסקים הקטנים בישראל – לחצו כאן להצטרפות
השתתפות במחקר תערך בעילום שם דרך טופס אינטרנטי מאובטח. השתתפות במחקר היא ללא תשלום ותוצאות המחקר ומסקנותיו יועברו למשתתפי המחקר.