השיווק הינו הגדרה לפעילות עסקית המחברת בין הגוף העסקי לבין קהל היעד בצורה איכותית. הדבר בא לידי ביטוי בפעילות תקשורתית מסבירת פנים, אשר מטרתה היא להביא לרכישה של מוצרים ו/או שירותים שונים.
פעילות תקשורתית מקדמת באה לידי ביטוי בצורה מגוונת. בפועל, קיימת פעילות מרכזית של מכירה ישירה, אשר השמתה בצורה יעילה מבוססת על המילה איש"ה:
א' – אות זו משויכת למילה אמינות, אשר מחויבת לתפוס מקום בכל סוג של התקשרות.
י' – אות זו משויכת למילה ידע, אשר תקדם את מעבר המידע בין איש המכירות ללקוחות ללא כל פגע.
ש' – אות זו משויכת למילה שוויוניות, אשר באה לידי ביטוי בטיב ההתקשרות.
ה' – אות זו משויכת למילה הזדהות, אשר צריכה לתפוס מקום במתן מענה לצרכיי הלקוחות דרך ההתייחסות.
מעבר לפעילות המכירה הישירה קיימים סוגי פעילות אחרים. הדבר בא לידי ביטוי דרך פרסום, יחסי ציבור וקידום מכירות,אשר באופן עקיף מקדמים את הרכישה על ידי הלקוחות.
בכדי להתוות הצלחה לטווח זמן ארוך, רצוי להגדיר בפועל אסטרטגיה. האסטרטגיה המתאימה לפעילות בענף רלוונטי תביא להשמת תמהיל שיווק ממש אידיאלי.
תמהיל השיווק מורכב ממקום, מוצר, מאמצי קידום ומחיר, אשר השמתם באופן יעיל תביא להצלחה גם ביום שאינו בהיר.
* הכותב עוסק בייעוץ אקדמי ושיווקי. moshe_hb@012.net.il