מהם הכישורים העתידיים שכותבי התוכן זקוקים להם?

כתיבת תוכן, בכל
צורה שהיא, הפכה למשאב הכרחי שארגונים עושים בו שימוש לצרכי שיווק העסק, שימור
עובדים ולקוחות, שיפור מיומנויות העובדים, הדרכה והעברת ידע וכן הלאה. ההתפתחות
המואצת של הרשתות החברתיות ופלטפורמות להחלפת מידע בין המשתמשים, משפיעה בצורה ישירה
על התכנים שאנחנו קוראים, יוצרים ומתעניינים בהם. זו השפעה אחת מיני רבות של
הטכנולוגיה על חיינו, בה אנחנו נדרשים להתאים את התוכן לפלטפורמה הטכנולוגית המקובל.
אם כך נשאלת השאלה, אילו מיומנויות יידרשו לכותבי תוכן על מנת להישאר רלוונטיים
בעוד כמה שנים?

אם תשאלו מומחה
סושיאל, הוא בוודאי יטען שבשנים הקרובות מרבית התכנים בסושיאל יהיו תכני וידיאו,
ויגבה את טענותיו בכך שמרבית המשתמשים מעדיפים תוכן קולי. מומחי אינסטגרם אחרים
יטענו מנגד כי שליש מהסרטונים ברשת החברתית נצפים על מיוט. איך ניתן ליישב את
הדברים כאשר כל הטענות נכונות? המציאות היא מורכבת יותר ולמעשה המגמה הצפויה היא
מוביליות הולכת וגדלה בין הפורמט בו המדיה נוצרת לבין זה שבו היא משודרת, כאשר
הטכנולוגיה תמשיך להתפתח כל העת בהתאם לצרכי המשתמשים.

המוביליות בערוצי
המדיה תייצר דרישה למיומנות חדשה, כזו שלא הייתה קיימת עד עכשיו: היכולת לכתוב, לפתח וליצור תוכן שמותאם להתפתחות הטכנולוגית. תוכן
שהוא בו זמנית גם מותאם לערוץ אחד בלבד (
Mono-Channel), אך
גם
Omni-Compatible, אוOmni channel compatible content creation –כלומר, יצירת תוכן המותאם לצריכה
רב-ערוצית. במילים פשוטות הכוונה היא לתוכן אשר מצד אחד הצופה או הצרכן יוכל לצרוך
בערוץ לבחירתו – כמו טקסט או אודיו – וליהנות ממנו במידה מתקבלת על הדעת, ומצד שני
– אם יבחר בערוץ אחר יקבל ערך מוסף.

בקריאת טקסט זה
יהיה שילוב של תמונות ואנימציות, בתכני אודיו זה יהיה קולו של הדובר או אפקטים
קוליים שמכניסים לאווירה, ובתכני וידיאו כמובן שתהיה חוויה עשירה יותר עם סאונד,
אבל התוכן המוצלח ביותר יהיה כזה שניתן לצפייה גם במצב שקט מבלי להתפשר על האיכות.
עוד לא ברור אם בעוד שנתיים, חמש או שבע, אבל אנחנו צועדים לנקודת זמן שבה אנחנו
נקליט או נקליד הודעה והצד המקבל יוכל לבחור או לקרוא או לשמוע אותה, בלי שום קשר
לאופן שבו היא נוצרה, או כאשר נבחר לצפות בסרטון ללא סאונד, יתווספו כתוביות והכל
באופן אוטומטי, ברמה גבוהה ובקול אנושי טבעי.

אפשרות הבחירה הזו
של צורך התוכן, מחייבת את יוצרי התוכן לחשוב בצורה רחבה ולייצר את התוכן בכמה גרסאות
אשר כל אחת מהן מתאימה לערוץ אחר, מבלי לפגוע בחוויה ובאיכות התוכן. כך בעת יצירת
תוכן חדש, יוצר התוכן יצטרך לקחת בחשבון ולעבוד על תוכן שיכול להתאים לצריכה
בערוצים שונים. כך לדוגמה, אם אני עובד על סרטון וידיאו, יהיה עליי לחשוב כיצד אני
מייצר את אותו התוכן כך שיהיה ניתן לצריכה גם בתור פודקאסט, מבלי לפגוע באיכות
ובחוויית הצופה.

הטכנולוגיה מתפתחת
וזה רק עניין של זמן עד שהצרכן יוכל להחליט כיצד לצרוך את התוכן שעומד מולו, וניתן
כיום להצביע על פער במיומנות להשתמש בטכנולוגיה מהסוג הזה ולמקסם את היכולות שלה.
היא למעשה דורשת לנתח את התוכן, לזהות את המאפיינים שדורשים התייחסות והתאמה לערוץ
הצריכה ולבנות אותו במספר גרסאות אשר כל אחת מהן מותאמת לערוץ שונה, בצורה יעילה
ומקסימלית.

בדיוק כפי שעובדי
עידן המידע זקוקים למיומנויות שונות מאלו שנדרשו בעבר, כפי שעבודה בסביבה ממוחשבת
דורשת מיומנויות ניהול מרחוק, או מיומנויות קריאת וניתוח נתונים, וכפי שעבודה
גלובלית דורשת יכולות אישיות בין תרבותיות – כך גם אנשי התוכן ידרשו לרכוש
מיומנויות חדשות ולהיות מוכנים. לא משנה אם מדובר על תוכן לצרכי שיווק, הדרכה,
פנאי או כל תחום אחר – התוכן יהיה הגביע הקדוש של העשור הבא. וכותבי התוכן, מכל
הסוגים, צריכים להתחיל להתאמן כבר עכשיו.

* הכותב הינו מנהל
תחום למידה ארגונית, ג'ון ברייס פתרונות למידה, חטיבת ההדרכה של מטריקס.

אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח