מהפכת הקניות, גירסת אמזון

העולם צועד לעבר מהפכה מקוונת", "החנויות עומדות להיעלם מהעולם", "כולם קונים ברשת", כך טוענות הכותרות כבר מספר שנים. האמנתם? אתם מוזמנים לחשב מסלול מחדש. ענקית המסחר המקוון, ואחת החלוצות בתחום, אמזון, הודיעה לאחרונה שתפתח חנויות פיזיות. בקניונים וברחובות.



אבל, כשמדובר באמזון, אתם יכולים להיות בטוחים שאלו לא יהיו חנויות רגילות. העתיד של השופינג, אליבא דה אמזון, הוא החיבור בין הקונה, החנות, והנתונים שיש לחנות על הקונה. חיבור שיוצר חוויית קניות ייחודית. באמצעות אפליקציה חדשה, שנרשמה כפטנט, יזוהו הקונים הנכנסים לחנות וכל מהלך שלהם בתוכה יתועד. המערכת תסתנכרן למידע שיש ברשותה הכולל את פרטי הקונה והיסטוריית הקנייה שלו, ותחייב אותו באמצעות הסמארטפון על המוצרים שרכש מייד עם צאתו מהחנות.



איך זה יעבוד? החנויות (של אמזון או של שותפותיה) יצוידו במערכת מצלמות, חיישנים ושבבי RFID הצמודים למוצרים, שיזהו את הקונה ואת המוצרים שהכניס לעגלת הקניות. כאשר הקונה ייכנס לאחת החנויות, מייד יועבר מידע מפורט עליו כולל מרכיבים חיוניים בהתנהגות הצרכנית שלו, וכאשר הוא יצא מהחנות, יתבצע התשלום אוטומטית והמידע על העסקה יועבר בו זמנית לקמעונאי שהקנייה נעשתה בחנות שלו, לצרכן עצמו, וכמובן לבסיס הנתונים המתעדכן של אמזון.יש להניח כי האפליקציה תעניק לאמזון ולחנויות שבהן יותקנו המערכות החדשות, יתרון יחסי משמעותי על פני חנויות ורשתות קמעוניות שיתנהלו בדרך המסורתית.



מודל ההמלצות למוצרים המייצגות פרופיל מדויק של צרכן, פותח בידי אמזון כבר בשנות ה-90. המודל מבוסס על מאות מיליוני רכישות מפולחות על פי פרמטרים סוציו-דמוגראפיים ונתונים אישיים נוספים. בסיסי הנתונים העשירים במידע אישי על הרגלי הצריכה הייחודיים של הגולשים, מהווים סרגל תמחירי למפרסמים המצליחים עקב כך להעלות את היקף המכירות שלהם. כך יכולים מפרסמים להציע מבצעים מיוחדים לימי הולדת של יקירי הגולשים, בגדי ספורט המזוהים עם קבוצת הכדורגל האהודה, ובגדים מותאמים לאלה העוסקים בספורט אקטיבי. כעת ישמשו הנתונים גם כדי להציע למבקרים בחנויות הפיזיות מוצרים שיתאימו להם.



במידה שהתחזיות של אמזון יתממשו, נוכל לראות תוך שנה-שנתיים, עלייה במכירות בחנויות הפיזיות, כאשר המרוויחה הגדולה תהיה, כמובן, אמזון. מערכות איסוף ופילוח המידע של ענק הקמעונאות, יוכלו לשפר משמעותית את שורת הרווח של הקמעונאים הפיזיים, ובמקביל, כמובן גם את שורת הרווח של החברה עצמה, שתהליכי החדשנות המוטמעים בה, מצליחים לפתח באופן קבוע טכנולוגיות ושיטות חדשות, המעניקות לה יתרון יחסי מובהק. כך מתכוונת אמזון לכבוש נתח שוק נוסף בקטגוריה הקמעונית, תוך שהיא הופכת את החנויות הפישיות לפלטפורמה אלקטרונית חכמה המתעתדת כל תנועה רלוונטית של המבקרים, כולל הזמן ששהו מול מוצר כלשהו, כמו גם פורמט התנועה בחנות, שיוכל להציג בפני מנהלי הרשתות יתרונות וחסרונות של אזורים שונים בחנות.

תחום נוסף אליו לוטשת אמזון עייניים הוא המדיה החברתית. זאת לןאור הנתונים לפיהם יותר מ-61% מהגולשים המתחברים מידי יום לעשרות אלפי אתרים, עושים זאת באמצעות פייסבוק. פייסבוק, מצדה, מאפשרת לאתרים מסחריים לעשות שימוש בנתוני הגולשים המגיעים אליהם דרכה על מנת להפנות אליהם מודעות פרסום.
מהפיכת הקמעונות אכן רק בתחילתה.



הפוסט המקורי פורסם במגזין Trends-News.com

אולי יעניין אותך

שלומית אופיר במבצע עד 70 אחוזי הנחה בחנויות ובאתר - צילום שי הנסב (1)
POMPEII_SIDE
dror15
eren1
eran-rotem22
hila10

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מיץ פירות הדר בתוספת ויטמין סי פרימור צילום עמית שטראוס
מלכה עזריאלי טאון קרדיט יעקב תורג׳מן (1)
Aktivia aktuelle Version 27.2.13