מה גורם למודעה מקוונת להיות אפקטיבית?






הניסיון למכור מוצר או שירות באמצעות האינטרנט שונה מכל צורות הפרסום המסורתיות האחרות. העיתונות המודפסת מושכת את תשומת הלב באמצעות גרפיקה צבעונית וססגונית, פרסומת ברדיו מושכת את תשומת הלב באמצעות פס קול אטרקטיבי והפרסומות בטלויזיה מספקות הן את המרכיב הקולי והן את המרכיב החזותי למשיכת תשומת הלב ולהשגת הזכירות.

בוב אוסגודביי מסביר במגזין המקוון Vortex Direct כיצד יכול הפרסום באינטרנט למשוך את תשומת לב הקהל. להלן תמצית סקירתו:

דף אינטרנט יכול למשוך תשומת לב של קהל המטרה, אך על מנת שיזכה לחשיפה עליו להיות מוצג לקהל גדול מספיק. בניית דף אינטרנט או אתר אינטרנט שלא מושך אליו מבקרים, שקול למיקום שלט חוצות על כביש ראשי כאשר ציבור הנוסעים נחשף לצידו ההפוך של השלט. כמובן, שהשלט ייחשף מדי פעם לאדם בודד, אשר יסתכל על צידו השני של השלט, אך זוהי כמובן אינה המטרה.

העקרון הברור של כל קמפיין פרסומי הוא לעצב את המודעה כך שתמשוך את תשומת הלב. מודעות הפרסום בעיתונות הן מקום טוב מאוד להתחיל ולעקוב כיצד למשוך תשומת לב. התבוננות במודעות אלו במשך מספר ימים תאפשר לך לאתר מהן המודעות שהינן מאוד מסחריות באופיין ואפקטיביות יותר.

לאחר ביצוע שלב זה, יש לנסח את המסר הטקסטואלי. לכל המודעות הטובות ביותר יש שלושה מרכיבים המביאים להצלחתן. המרכיב הראשון הוא "מושך תשומת הלב", השני הוא הטיזר והשלישי הוא הקריאה לפעולה.

מודעה טובה תשיג קודם כל את משיכת תשומת הלב. אם היא אינה מבצעת זאת, מדובר בבזבוז זמן וכסף. "מושך תשומת הלב" הוא למעשה הכותרת של המודעה וכאן חשוב מאוד להשתמש במילים מושכות תשומת לב, כגון: חינם, מתנה, רווח ללא מאמץ, תחשוב אחרת וכו'.

לאחר מכן יש להשתמש בטיזר (גירוי) – המטרה של המפרסם היא לא למכור את המוצר או השירות באופן מיידי. המטרה שלנו בפרסום היא ליצור את הגירוי להתקשר לקבלת מידע נוסף. החוכמה היא לספק מספיק מידע, אשר יגרום לסקרנות. אל תנסה למכור בשלב הזה – פשוט אין לך מספיק מקום להציג את ההצעה שלך בצורה טובה מספיק.

המרכיב השלישי הוא הקריאה לפעולה. – זוהי הפעולה שאתה כמפרסם רוצה שקורא המודעה יעשה בגמר הקריאה. באינטרנט קיימות מספר אופציות מצומצמות להנעה לפעולה, אך האופציות הללו הן מאוד חזקות. קריאה לפעולה של משלוח דואר אלקטרוני היא פעולה טובה, הבאת הגולש לביקור באתר שלך היא פעולה טובה מסוג שני. אם יש לך מספר חינם (1-800), חשוב לשבצו בפרסום משום שקריאה להתקשרות למספר בתשלום מפחיתה באופן ניכר את המענה.

כעת, כיצד יודעים שיש לנו מודעה נהדרת? פשוט – היא מעוררת תגובות. האם פירוש הדבר מכירות ? לא. הכוונה היא לתגובות. המכירות הן סיפור אחר.

על מנת להשלים את התמונה, חשוב לזכור כי דרושות 5 עד 7 חשיפות בממוצע בפרסום המסורתי, על מנת להביא את הלקוח לבוא לבקר אצלך בעסק. בפרסום באינטרנט הדבר דומה. אל תצפה כי המודעה האינטרנטית שלך תשיג תוצאות, אם הגולש ראה אותן פעם או פעמיים. המפתח הוא להציג את המודעה שלך לתקופת זמן מסויימת בפני קהל המטרה שלך.

בנוסף, באינטרנט אל תחשוש לבצע מספר ניסויים בקופירייטינג של המודעה. נסה מספר סוגים של מסרים על מנת לזהות מהם המסרים היוצרים את התגובות הרבות ביותר. לאחר תקופת הניסוי, היפטר מן המודעות שלא עבדו והשתמש באלו היעילות.

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח