מה למדנו ב – 2013?


האתר שלנו מוצג כדוכן לאורך שדרת האינטרנט הארוכה ואנחנו חשים בקושי הולך וגובר לגרום לאנשים לעצור ולהסתכל. גם כאשר עוברי האורח נאותים לעמוד מול הדוכן שלנו, קשה להבחין אם מדובר בלקוחות הבאים שלנו.


מי שהסתקרן וקרא במהלך החודש האחרון של השנה החולפת את התחזיות של המומחים, גילה שרובנו דווקא אופטימיים לגבי הצפוי לנו בשנת 2014. אבל איך נהיה אופטימיים כאשר זירת השיווק באינטרנט הופכת לצפופה ומאתגרת מרגע לרגע?



תנועה לאתר בכל מחיר?


האם אני רוצה לגרום לכמה שיותר אנשים לעצור מול הדוכן שלי בשדרת האינטרנט? אם בעבר (ב"עבר" כוונתי ל – 2012) התשובה לשאלה זו היתה חיובית וחד משמעית, כרגע ברור שאנחנו חייבים להיות סלקטיביים. צילום המסך הבא מראה מה קרה לאחד האתרים המובילים בארץ שירה לכל הכיוונים במטרה להביא תנועה. אני לא בטוח (מוזמנים לתקן אותי אם אתם רואים זאת אחרת) שמאקו רצו להיות במקום השני בגוגל בחיפוש המילה "פורנוגרפיה". נדמה לי שהמילה הזאת לא מביאה להם את התנועה שהם רוצים מעבר לזה שהיא עושה קצת נזק תדמיתי .



מטרתנו היא לסגור את 2014 כאשר אנחנו מכירים עוד דרך או שתיים להביא לקוחות פוטנציאלים לאתר דרך תנועה ממנועי חיפוש. גם כאשר האתר שלנו מוכר שירותים לעסקים(B2B). הדרך לשם רצופה בלמידה סיזיפית של פרטים וכן בהתאזרות בסבלנות הדרושה לביצוע ניסויים.


PEOPLE YOU MAY NEVER KNOW


גם זירת הרשתות החברתיות לא תשקוט על שמריה. ככל שעולה כוחן (או, לפחות, הכוח הנתפס שלהן) כך עולה המוטיבציה "לזייף נוכחות". הדיווחים הרשמיים של פייסבוק מדברים על כחמישה אחוז פרופילים פיקטיביים שנפתחים מידי חודש. ההימור שלי הוא על כמה עשרות אחוזים של פרופילים פיקטיביים בכל אחת מהרשתות הגדולות. המשמעות היא שעשרות אחוזים מהמשאבים שמוקצים לחשיפה במדיה החברתית מבוזבזים על פרופילים פיקטיביים. המספר הזה ילך ויגדל ב -2014 וכן יתפרש על מספר גדול יותר של רשתות. לא מסובך לזהות פרופילים פיקטיביים גם ברשת גוגל פלוס ההולכת ונדחפת לפתחנו. ולכו תדעו מה יקרה כאשר Snapchat יחליטו לעשות עליה.


מלכודת השיווק הדיגיטלי


המעבר משיווק ב"עולם האמיתי" לשיווק דיגיטלי שהוא בר מדידה היה אמור לפתור את חידת ה"חצי המבוזבז". כלומר, כבר השנה אני אמור לדעת איזה חלק מהתקציב שלי מנוצל היטב ואיזה חלק ממנו הולך לפח. אבל עודף המידע והדרכים השונות לפרש את התוצאות מביאים אותי לאותו אזור של אי ודאות בו הייתי לפני העידן הדיגיטלי. אנחנו עדיין מתקשים להגיע לתשובה ברורה על השאלה אילו תכניות שיווק מצדיקות סעיף בתקציב.



גוגל רומז באופן ברור מאי פעם שמבחינת הביצועים במנועי חיפוש ניתן יתרון למותגים גדולים ואתרים גדולים. המסקנה שלנו היא לא לוותר למותגים הגדולים מראש על התחרות אלא לעבוד על הגדלת האתר שלנו בהדרגה תוך ניצול את הנטייה של גוגל למקם גבוה תוכן חדש ורענן.




הקביעה "אל תשאלו מה גוגל עשה לכם, תחשבו מה אתם יכולים לעשות לו בחזרה!" מקבלת משמעות חזקה יותר לאור השינויים שחלקם יבואו עלינו בהפתעה במהלך השנה הקרובה. גוגל גאה לבשר לנו שהוא לא מעוניין להיות עוד מנוע חיפוש ולכן עובד קשה כדי להפוך למנוע של ידע שישמש כ"עוזר האישי" שלנו. באנגלית זה נשמע מקסים יותר.


יחד עם זאת, הקסם הזה בשילוב הגידול במספר הרשתות החברתיות אליהן נאלץ להצטרף( ולנטוש) והקושי להשיג תנועה מחיפושים, עלול לגרום לכך שנצטרך לפעול אחרת בעתיד על מנת לבלוט במרחב הקוסמי. האופטימיות בה מקבלים את 2014 צריכה להיות משולבת בשינוי כיווני מחשבה שיווקיים במטרה להעלות את פוטנציאל ההצלחה של תכניות השיווק .



מאת דרור אלון


OmniPresent – Internet Findability Solutions

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח