מה עבד בפייסבוק השבוע – הכפשות ונוסטלגיה

חברה חדשה הודיעה שפיצחה את השיווק החברתי בפייסבוק. באמצעות מערכת שמשקללת את הפעילות של מיליוני משתמשים בפייסבוק, מנתחת את תחומי העניין שלהם והמילים והביטויים המניעים אותם לפעולה, ומוציאה אפיון לקבוצות פייסבוק שימשכו גולשים….



יום אחד החזון הזה יתגשם. אבל עד אז ארגונים, פרסומאים ופעילים חברתיים יעמדו מול הקהל העצום שמחכה ם בפייסבוק ויאלצו לנחש מה הקהל שלהם רוצה לשמוע. יש כאלה עם חושים מחודדים יותר ויש כאלה שפחות. בסופו של דבר הצלחה בפייסבוק דורשת ניסוי וטעיה – וקצת העזה.



השבוע צצו ברשת כמה קבוצות שהצליחו למשוך מספר גדול של חברים – וזאת בלי להבטיח פרס למשתתפים או בלי פיתוח של אפליקציה ייחודית. ייתכן שיש בהחלט מה ללמוד מכך.



משחקים – נוסטלגיה


רובנו יצורים נוסטלגים, תמיד מסתכלים אחורה בערגה. כל דבר שהיינו נוהגים לעשות – ממרחק של כמה שנים נראה מקסים. אפילו השירות הצבאי לעיתים מהנה בנקודות מסויימות. אז בפייסבוק קמה קבוצה שהוציאה את הילד מהרבה אנשים באמצעות הבטחה: אם 500 אנשים מצטרפים מארגנים משחק מחבואים באיקאה!!!



בלי אפליקציה מסובכת, בלי הבטחה לפרס, 20,000 חברים בשבועיים. אפילו קמפיינים יקרים בהרבה היו מתקשים להגיע להישג כזה. כדאי לשים לב לאתגר המוצב בכותרת עבור הגולש, אבל אין ספק שהעיקר הוא הפריטה על נימי הנוסטלגיה.



שנאה


הקבוצה שמקבלת את התנופה מהמדיה "הישנה". התוכנית האח הגדול – הטופ של הריאליטי או המיץ של הזבל – תלוי מי הדובר. בכל מקרה עם רייטינג שיא דו שבועי לא מתווכחים. עדנה, הדיירת החדשה בבית הגיע לקדם אג'נדה פוליטית שמאלנית קיצונית. יש הרבה אנשים שכבר מהתיאור האחרון היו מתחילים להאדים ולנופף בכל דבר כתום שנמצא בסביבה שלהם. כשמחדירים להם מסרים קיצוניים בפריים טיים זה כבר גורם להם לאבד את העשתונות ולעשות את מעשה המחאה האולטימטיבי – להצטרף לקבוצה בפייסבוק שנקראת "עדנה מהאח הגדול תמורת גלעד שליט". בקבוצה ניתן למצוא כתובות נאצה ואיומים (עד למוות) – שכל אחד מ- 30,000 המצטרפים יכול לבחור לטעמו האישי.



הפוטנציאל לשימוש בגורם השנאה עבור ארגונים וחברות בפייסבוק הוא לא גדול, אבל עבור כמה מנהיגים פוליטיים בהחלט יש כאן מה לעשות – ויהי מה!



פוליטיקה שלילית


ועוד קבוצה מצליחה, קצת פחות – רק 8,000 אנשים, להחלפת העומדים בראש ארגון המורים. פעולה של סטודנט ב"בצפר" והיא מקדמת את תנועת רוח חדשה בחינוך, שמתמודדת על ראשות הארגון בעוד כחוד. לפי הודעה שנשלחה, כחלק מהפעולה, כדי לעורר את המערכת נשלחו מאות הזמנות לגולשים באתר בכלל ולבעלי תפקידים בפרט הקוראות להצטרף לקבוצה ולהעביר את המסר לכל המורים או לחברים נוספים. לא ברור בדיוק איך נשלחו ההודעות ומאיזה מאגר מידע.



גם כאן הנגטיביות שולטת – אין כאן קידום של התנועה עצמה אלא פעולה נגד אחרים, וכנראה זה מניע את אצבעות הגולשים להקליק במקום הנכון.




*דן מייזליש, Fortissimo Smart-media, לשיווק מבוסס תוכן

אולי יעניין אותך

הלן דורון לימודים מהבית צילום יחצ (2) (Custom)
16383picaa1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מוקאפ
חנויות ספורט
שולחן קינוחים