מה עושים עם חוק התקשורת – אנטי ספאם

בראשון בדצמבר יכנס לתוקף התיקון לחוק התקשורת המגביל את הפצתם של דברי פרסומת בערוצים המקובלים. תכנון נכון לא רק יחסוך עגמת נפש, הוא גם יעזור להמשיך להתקיים ולשגשג.


הדרך הפשוטה ביותר עבור בעלי עסקים להסתבך היא לא להבין את עיקרי החוק ולפיכך להפרו. קומליין יעוץ עסקי פועלת בימים אלו למען הסברת החוק והשלכותיו וכיצד ניתן להמשיך לפעול במסגרתו.


טיפול ברשימות תפוצה


יש לחלק את רשימות התפוצה לקוחות (לקוחות מהעבר ומההווה) ולקוחות פוטנציאליים (וכל השאר). החוק חל רק על אנשים, שאינם לקוחות שלכם בהווה או בעבר ומניח שמי שאי-פעם רכש מכם משהו סיפק את פרטיו מרצונו. בנוסף, אנשים שאישרו מרצונם לקבל פרסומים וישנה הוכחה ברורה לכך, אינם תחת ההגבלה. לצורך החוק הוכחת ההסכמה חייבת לבוא מהלקוח, הוא חייב להירשם או לתת את הסכמתו.


למי שולחים מה?


לרשימת התפוצה של הלקוחות הפוטנציאלים שלא נתנו את אישורם לקבל דברי פרסומת, ניתן לשלוח מסרים אך הם אינם יכולים להיות פרסומיים. מסרים כאלה יהיו טיפים, מאמרים, מתכונים, עלוני מידע, מגזינים וכו'. למשל, אם מסעדה רוצה להפיץ את עצמה במסדרת החוק, היא תוכל לשלוח לרשימות התפוצה שלה מתכון חודשי, אך לא תוכל להכניס מבצעים או כל הזמנה לביקור במסעדה לאותו מייל.


מנהל עסק חכם יהיה בקשר


קמפיין לקבלת הסכמתם של הנמענים ברשימת התפוצה של הלקוחות הפוטנציאליים הוא צעד חכם וסוג נוסף של הפצה מצוינת. פנייה חד-פעמית ללקוח פוטנציאלי לקבלת הסכמתו לקבל דברי פרסומת אינה מהווה הפרה של החוק.


היענות לבקשה


יש להתקין מערכת יעילה להסרת הנמענים שביקשו הסרה. זו פונקציה חשובה ביותר. כדאי לוודא שיש תיעוד של כל בקשות ההסרה. חשוב לא לשכוח לספק אפשרות הסרה בכל מסר שאתם שולחים בין אם הוא לרשימת התפוצה של הלקוחות או של הלקוחות הפוטנציאליים.


יש עוד דרכים


בשלב זה אין שום הגבלה על דיוור רגיל ועל הפצת פליירים (מילוי תיבות הדואר בבניין). חשוב להמשיך להפיץ את עצמכם כי רק כך נחשפים ללקוחות חדשים. נכון שזה יותר יקר, אבל אם זה מבוצע נכון אז התמורה מצדיקה כל שקל שהושקע.



כמוכן, על ידי מתן שירות מצוין ההפצה מפה לאוזן מתחילה לעבוד בשבילכם ובחינם.



אם נבחן את הנושא לעומק נגלה שמספר "עברייני הספאם" בישראל קטן יחסית והבעיה היא ספאמרים בינלאומיים, במיוחד אלה ששולחים וירוסים באינטרנט. החוק של שר התקשורת לא יעזור לתופעה הזאת, היא לא תיפסק בגלל החוק הישראלי (בזירת האינטרנט הבינלאומית מנסים לחסום אותה כבר שנים ללא הצלחה) ולעומת זאת בעלי עסקים הגונים שמפיצים ידיעות שעשויות להיות בעלות עניין רב מאוד עבור הצרכן ייחסמו.

לדף חתימה על העצומה לשינוי החוק לחצו כאן



*כותב המאמר הינו הבעלים של קבוצת קומליין, המכילה קבוצה של חברות ויועץ עסקי משנת 1989. אחת מהחברות היא קומליין יעוץ עסקי המתמחה ביעוץ עסקי וסמינרים בנושאי ניהול ושיווק לבעלי עסקים.

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח