מה צפוי לנו בשיווק ב- 2022? מטא, אבל לא רק

ם יש דבר אחד ברור לקראת 2022, זה שאנחנו הולכים לשמוע לשמוע את המילה מטא
על נגזרותיה השונות, והרבה. כולם עומדים לדבר על זה, אבל אף אחד עוד לא יודע מה
בדיוק הולך להיות עם עולם ה-
MetaVerse שצוקרברג (עכשיו מר.מטא) הבהיר לנו עומד להיות העולם הבא בו נבלה, נעבוד
ובעיקר נבזבז כסף. הפוטנציאל הוא אינסופי, אין ספק, אבל איך רותמים לזה את הלקוחות?
איך מוציאים ערך עבור השיווק, עדיין לא ברור. מה שבטוח נתחיל לראות דברים שהם בגדר
גימיק ראשוני, שחלקם יהיו מכוונים רק ליצירת באז תקשורת, אבל לא יהיו מספיק דביקים
(כנראה) כדי לגרום לסחף המוני. ישנם עוד מגבלות טכנולוגיות שצריך להתגבר עליהן כדי
שהקהל הרחב להפוך את עולם המטהוורס לקרקע שיווקית פוריה.


רונן צמיר, VP R&D בחברת AllSeated, וגורו
בנושאי פיתוח תלת מימד,
יצא מכנס iMax שנערך מוקדם יותר השנה עם שתי תובנות
משמעותיות:

"הראשונה היא היקף ההשקעה העצום מצד מדינות רבות. על החברות
הגדולות אנחנו יודעים, אפילו אחת כזו ששינתה את שמה
….אבל פה לראשונה נחשפתי כמה מדינות דוחפות את הנושא קדימה. היו פאנלים
מרתקים על מעצמת ה-
XR שממשלת קנדה
מקימה בוואנקובר, ועל סין שדוחפת חזק את ה

Metaverse
. סין שלא רוצה להשאיר את ניהול האינטרנט החדש שוב לאמריקה, ובו בזמן מפחדת
שזה יפתח אותה לעולם ללא בקרה
".


"תובנה
שנייה הייתה מאוד מרכזית בכנס – החומרה היא שם המשחק. היא המעצור הגדול ביותר
למהפכה הבאה
. כמחצית מהמציגים בכנס היו סטארטאפים בתחום החומרה. הם מנסים להפוך את
המכשירים קלים ונגישים יותר
ניתן להסיק
שאנחנו רחוקים לפחות שלוש שנים ממצב בו
VR או AR יהיו זמינים להמונים. ראיתי שיפורים מדהימים
ביכולת זיהוי תנועות של אדם במרחב דרך מצלמה פשוטה של אייפד ( כן… שוב אפל מקדימה
את כולם) ויכולת להלביש את התנועה על דמויות וירטואליות
. נושא זה קרוב אלי במיוחד מאחר שב
Allseated
אנו שואפים להדק את החיבור של אנשים במרחב האמיתי עם משתמשים במרחב
הוירטואלי. יכולת זאת תאפשר בקלות העברה של תנועות אדם במרחב האמיתי ל
avatar שלו ב
Metaverse
או בכל מרחב וירטואלי אחר".

מה בכל זאת נראה השנה? על אף המגבלות הטכנולוגיות, הקהל הראשון שכן פתוח
וזמין ליוזמות מטאוורס היה קהל הגיימרים. המהלך של בורגר
קינג עם פיפא מלפני מספר שנים
,
היה חלוצי והוכיח את היכולת לייצר מעורבות גבוהה עם הקהל
הזה בקמפיין שמשלב עולם וירטואלי עם העולם האמיתי. לאחר מכן הגיעה סדרה של הופעות
מתוקשרת של אריאנה גרנדה בפורטנייט ואחריה הגיעו גם אחרים. כעת, עם יותר ויותר
כותרי משחק שמציעים חוויות
VR, קהל הגיימרים עומד להיות מעבדת הניסויים.



מה שכן בטוח הוא, שעם כל המטאוורס, עדיין נמשיך לחיות לפחות ברמה מסוימות בעולם
הפיזי, ונחווה מגמות נוספות בשיווק ובמכירות:


מגמות 2022 בקמעונאות: השכונתית חוזרת



ערן רותם, יועץ
ערן רותם הוא אסטרטג שיווק והבעלים
של הסוכנות הוותיקה לייעוץ שיווקי – "אחד על אחד" מספק את
7 הטרנדים המובילים בתחזיות לענף הקמעונאות ב-2022:

1.
"התקצרות" – הרבה יותר
D2C מצד
יבואנים, יצרנים, סיטונאים. קיצור מסע המוצר ללקוח וייעול המרווחים.

2.
"התייעלות" – הרבה יותר טכנולוגיה ואוטומציה בעולמות ניהול שרשרת
האספקה, המלאי והמשלוחים. ריטייל טק, שעושה כעת שינוי מדגשי חוויית קניה/צרכן
לדגשי ניהול לוגיסטי/ארגוני.

3.
"התמחזרות" – יותר נוכחות לכלכלה מעגלית בחנויות "רגילות"
ובקניונים – יד שניה, מוצרי תצוגה ומחודשים מהחזרה, מנויי השכרה.

4.
"התחברות" – שיתופי פעולה ליצירת הגוונה חוצת מותגים. קרוס מרקטינג, שופ
אין שופ, מיזמי מרקט פלייס, שילובי מטבחים.

5.
"הזדרזות" – משלוחים יותר מהירים וזולים. זה הווינינג פויינט של עולם
האיקומרס.

6.
"התמתגות" – יותר פיתוחי מותג פרטי (
PL),
בהרבה יותר רשתות – מרמת מוצר וקטגוריה, ועד רמת תת-מותג ואתר. הגדלת רווחיות
ושיפור הפילוחים הנישתיים.

7.
"התמכלות" – הקטנת שטחי חנויות פיזיות וחזרה לרחוב הראשי ולמיקום
השכונתי כמו מכולת… יותר נוחות ושירות ליד הבית, על חשבון גודל ומגוון.

מגמות 2022 במוקדי תמיכה ושירות: ה- AR עומד להבשיל


איתן לומברד, מנכ"ל
CGS ישראל, המתמחה
במיקור חוץ של מוקדי תמיכה גלובליים:

"עם פרוץ מגיפת הקורונה ארגונים בכל התחומים נאלצו להתמודד עם עולם בו גם הלקוחות וגם הטכנאים סובלים מהגבלות על התנועה כדי לקבל או להעניק תמיכה ושירות. הצורך לספק שירותים מרוחקים הביא להכנת הקרקע לניסויים הראשונים באימוץ טכנולוגיות מציאות מעושרת, AR, במהלך 2021 בתרחישים מגוונים. לדוגמא, כאשר לקוח יכול לכוון את מצלמת המכשיר הנייד שלו על נתב האינטרנט או מדיח הכלים, ונציג התמיכה יכולה להצביע על גבי המסך בדיוק את סדר הפעולות שעליו לבצע. באופן דומה אנו רואים ארגונים גם מכינים מדריכים מוקלטים מראש לפתרון בעיות

אמנם ה- AR נכנס לעולם הארגוני כאילוץ, אבל התוצאות בשטח כבר מציגות יתרונות ממשיים גם בשגרה – כגון קיצור זמן לפתרון בעיות, פתרון בעיות בשיחה אחת וכמובן שיפור ביעות רצון לקוח. לכן צפוי שבמהלך השנה הקרובה נראה אימוץ הולך וגדל של הטכנולוגיה".

"כדאי לזכור כי במקביל חלה עליה בחשיבות של מוקדי תמיכה ושירות בארגונים. מאז תחילת המגיפה חל גידול בפניה למוקדי תמיכה בכל המגזרים, ובנוסף סקרים של CGS מראים כי למוקדי תמיכה יש השפעה גדולה על החלטות הרכישה של צרכנים. כ- 80% מהצרכנים בסקר אמרו כי הם מרגישים חיבור רגשי למותג כאשר מוקד התמיכה פתר עבורם בעיה, ו-30% מהלקוחות מוכנים לשלם יותר עבור שירות מצוין. מדובר בצמיחה של 6% בנתון השוואה ל- 2019. המסקנה המתבקשת היא שהשקעה בטכנולוגיה מעולה ובהכשרות ופיתוח נציגים צריכות להיתפס כבעלות ערך אסטרטגי לארגון".

מגמות באוטומציה 2022: לא רק אצל הגדולים


דודו ציזנר, מנכ"ל
לאנדוליני פתרונות
,
המתמחה בשיפור רווחיות בעזרת אוטומציה:

"מבחינה
טכנולוגית התחלנו בשנה וחצי האחרונות לראות סטארטאפים וארגונים גדולים מאמצים
פלטפורמות וכלים מעולמות ה-
No Code
אשר יועדו במקור לעסקים קטנים ובינוניים שלא יכלו להצדיק ברמה העסקית צוות פיתוח
ואינטגרציה פנימי כדי לחבר בין המערכות השונות בעסק.
בעוד שלעסקים
קטנים ובינוניים פלטפורמות ה-
No Code כגון אינטגרומט, זאפייר ואיירטייבל מאפשרות
להוציא לפועל מהלכים עסקיים שלא היו אפקטיביים כלכלית בלעדיהם – סטארטאפים
וארגונים גדולים ישתמשו בהם כדי להאיץ תהליכי צמיחה, לקצר זמני
GTM
ולייעל את השימוש בהון האנושי למשימות החשובות והיצירתיות ביותר.

בשנה הקרובה יותר
ויותר ארגונים יגייסו ויכשירו צוות אוטומציה פנימי או יצטרכו שירותי אוטומציה
מסוכנויות יעודיות על בסיס קבוע. אנשי האוטומציה יהיו חלק מצוות ההובלה של כל
תהליך עסקי וישפיעו על חווית הלקוח, מערך השיווק והמכירות והצלחת לקוח".

מגמות בפרסום 2022: פרזנטורים אאוט?

מיכאל קליגר, קופירייטר
בסוכנות השיווק והמיתוג
Bright
:

"לקראת סוף 2021, עולם הפרזנטורים החל לרעוד.
אנשי פרסום קרייאטיבים תמיד צקצקו – "פרזנטור
זה לא תובנה. זה לא עובד בלי קופי טוב", אבל העולם המשיך בשלו: משרדי פרסום
המשיכו להביא אותם
,

הפרזנטורים המשיכו לפרזנט והלקוחות המשיכו לקנות.
ואז נפל דבר. רותם סלע וטורנדו – הסוף. השותפות
הסתיימה והלכלוכים התחילו, מסתבר שמערכת היחסים בין מותג לפרזנטור לא זוהרת כמו
שנורא רוצים שנאמין
.

יחד עם האינפלציה של פרזנטורים מסויימים AKA נועה קירל וYES, נועה
קירל וקרביץ, נועה קירל ושמפו כיף, נועה קירל ופלאפון (אני יכול להמשיך…)

יכול להיות שעידן הפרזנטורים מגיע לסופו?
יכול להיות שהציבור מתחיל להבין שצריך יותר ממפורסם
שאומר על משהו "זה אחלה" בשביל למכור
?

אה לא משנה. סטטיק חתם עם פרטנר. אולי בשנה הבאה."


– צילום ערן רותם: אורן קאן

– צילום מיכאל קליגר: עמרי מירון

– צילום "דודו ציזנר": עדי כהן


אולי יעניין אותך

 משרד
efrat1
tzela1
keyboard-gbbd767c8c_12801
business-people-g135b6d4b3_12801

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח