אתם הפנים של העסק שלכם, ואם האנשים לא
יתחברו אליכם הם גם לא יקנו את המוצר שלכם. ולכן, אני תמיד אומרת שלפני הכל אתם
בני אדם שעובדים עם בני אדם. כל אחד גדל לפי סט ערכים ואמונות אחר שאותו הוא מביא
לעסק שלו. אבל לא משנה איפה גדלת ומה אתה מוכר, יש כמה חוקים שכדאי לשמור עליהם אם
רוצים למכור ברשתות החברתיות
1.
קודם
מכירים, אחר כך מוכרים
מכירים את זה שמישהו מציע לכם חברות בפייסבוק?
או באינסטגרם? אתם מציצים בזריזות על הפרופיל שלו מוודאים שהוא לא מזויף, שיש לכם
חברים משותפים, שהוא מעלה תכנים עדכניים ו…מאשרים. לא עוברות חמש שניות וכבר הוא
שולח לכם הזמנה לעשות לייק לעמוד העיסקי שלו. רק הכרנו וכבר אתה מוכר לי? עמוד
הפייסבוק הוא אחד מהדברים הכי אישיים והכי ציבוריים שיש בו זמנית – אנחנו משתפים
בו את כל מה שאנחנו עושים, רוצים לעשות, מה שאנחנו קונים, אוכלים או קוראים.
הפייסבוק הפך להיות סוג של יומן עבור הגולשים ואם מישהו מציע להם חברות, הוא רוצה
להיכנס אל היומן שלהם ולקרוא. הדבר האחרון שהם רוצים שיקרה זה שמישהו ימכור להם
משהו. כשאני מקבלת הזמנה לעשות לייק לעמוד עיסקי או לשמוע הצעה, אני לא מחפשת פניה
גנרית וכללית. אני מחפשת משהו שימשוך את תשומת הלב שלי, אני מחפשת לשמוע למה כדאי
לי לעשות לך לייק או לתת לך לשאול שאלה. לגולשים ברשת אין סבלנות ואין כח להתעסק
עם זרים שמטרידים עם שאלות סתמיות. אבל אני לא מטריד? אתם בטח חושבים…נכון, שאלה
אחת ביום לא מטרידה אבל מבול של שאלות ובקשת חברות סתמיות הן הדבר שמרחיק את
הגולשים מרכישה אצלכם. כשאתם פונים ללקוחות בפניה גנרית, אתם יוצרים כעס
ואנטגוניזם. אם אתם רוצים שהם יכירו את המוצר שלכם? רוצים שהם ירכשו אותו או
ימליצו עליו? תפנו אליהם כאילו הם הלקוח הראשון שלכם, אחד למיליון, תנו להם הרגשה
שהם מיוחדים ולא סתם עוד פרופיל ברשת.
2.
הדעות
שלכם לא רלבנטיות למכירת המוצר
רוצים למכור יותר? דברו על המוצר, למה
כדאי לרכוש אותו, איפה ניתן לרכוש אותו, ספרו על היתרונות שלו, על הייחודיות שלו,
על הדגמים, על המבצעים ואל תשתמשו בדעותיכם האישיות כדי לקדם אותו. לפני כמה ימים
נתקלתי בפייסבוק בפוסט של איש מכירות שרצה למתג את עצמו כמוביל בתחום. הוא כתב
פוסט ארוך ומפורט על שני אנשים שמתחרים ביניהם מי ירוויח יותר כסף במשך שעה אחת.
איש אחד נסע לצפון העיר והשני נסע לדרום תל אביב. לאחר שעה, הם שוב נפגשו – הראשון אסף כ- 50 שקלים ואילו השני אסף למעלה
מ-2000 ₪. אותו איש מכירות הסביר כי כל איש נתן סיבה אחרת לאיסוף הכספים – אחת
גנרית והשנייה פניה אישית שנוגעת בבטן הרכה של הלקוחות. הפוסט שלו זכה להרבה
תגובות מעורבות. אתם בטח מופתעים- איך זה קרה שפוסט על מכירות קיבל כזו תהודה?
התשובה אולי תפתיע אתכם. אותו איש מכירות לא כתב בפוסט שמדובר בשני אנשים, אלא
בשני סודנים. ברגע שהוא השתמש במילה סודני כדי לתאר את האנשים, הוא יצר פוסט גזעני
ושיפוטי. מדוע היה חשוב לציין מהו הלאום של אותם אנשים בפוסט? הרי אם הוא איש
מכירות מצוין כמו שהוא מתיימר להיות, הוא היה מצליח לכתוב את אותו הפוסט מבלי
לציין את הלאום של האנשים. הפוסט תרם למיתוג האישי של אותו איש מכירות כגזען ולא
כאיש מקצוע. אם אתם אנשי מקצוע, היו מקצועיים בכל שלב ושלב של המכירה – אל תפגעו
בלקוחות, אל תשתמשו בלגלוג על קהילה כזו או אחרת. כתבו בצורה מכובדת שאינה פוגעת
בדת, לאום, נטייה מינית או מגדר של אדם באשר הוא.
3.
תנו
את המידע, מבלי להציב תנאים
אנשים רוצים למכור יותר מהמתחרים, על
אחת כמה וכמה בימי הקורונה ולכן הם משתמשים בדרכים יצירתיות להשיג עוקבים
באינסטגרם, בטיקטוק או לייקים לעמוד העיסקי. אחד מהמקומות הנפוצים לאיסוף מידע
ברשת הן הקבוצות בפייסבוק ועל מנת שהן יהיו איכותיות וענייניות מנהלי קבוצות רבות כותבים
שאלות סינון על מנת להבהיר את החוקים ואת ההתנהלות בקבוצה. לאחרונה שמעתי על צלם
חתונות שפתח קבוצת פייסבוק חדשה של מתחתנים בימי הקורונה. אבל !!! כדי להיכנס
לקבוצה שלו ולקבל את כל המידע לגבי איך מתחתנים בקורונה, אתם חייבים לעשות לייק
לעמוד העיסקי שלו. התחושה של מי שנכנס לקבוצה היא שעוד לפני שנכנסתי, כבר מנסים
למכור לי משהו. הידיעה שאני מחויב לעשות לייק לעמוד עיסקי מבלי בכלל שאני מכיר את
בעל העסק, לא תורמת לאמינות שלו, להיפך, הי אפילו מורידה ממנה. אם יש לכם ידע
לחלוק, תחלקו אותו במנות קטנות או גדולות, בשעת ייעוץ ללא תשלום, ספרו על מקרי
הצלחה או כישלון, ספרו על שיטת העבודה אבל אל תבקשו משהו מהגולשים בכדי לקבל אותו.
זה גורם להם להרגיש מנוצלים, זה גורם להם לחשוד בכוונות שלכם ובעיקר…זה מוציא את
החשק לקנות ממכם. אם תשתפו את הידע בצורה נכונה, תהפכו לברי סמכא בתחום והלקוחות
יגיעו אליכם כי אתם מקצועניים.