"מחלבות גד" יוצאת במהלך אסטרטגי שיווקי חדש

"מחלבות גד" שהינה המחלבה ה-4 בגודלה בישראל משיקה בימים אלה מהלך אסטרטגי שיווקי חדש בהשקעה של כ-5 מיליון ש"ח.



מהלך המיתוג האחרון ב"מחלבות גד" התבצע לפני כעשר שנים כאשר השיקה "גד" את הלוגו והצבעוניות הכחולה והמיוחדת שלה, דאגה שכל מוצריה ירוכזו במקום אחד במקרר והרחיבה את מגוון המוצרים- מהלך שהצעיד את "מחלבות גד" למקום בו היא נמצאת היום.



עזרא כהן יו"ר "מחלבות גד" מציין, שלפני כ-10 שנים השיקה "מחלבות גד" את מהלך המיתוג שבשעתו הצעיד את המחלבה למקום שבו היא נמצאת כיום. המיתוג הגדיל את היקף המכירות בעשור האחרון בכ-200 מיליון ש"ח בשנה, הגדיל את מגוון המוצרים מ-50 ל-250 , והפך את "מחלבות גד" ממחלבה משפחתית קטנה למותג מוביל בכל הקטגוריות בהן הוא פועל.



עפ"י נתוני סטורנקסט "מחלבות גד" מהווה 2.9% מכלל עולם החלב בישראל ונמצאת בגידול של 7% לעומת גידול של 1.9% של שוק החלב. (בחודשים ינואר- אוקטובר 2010).



עפ"י סקר שנערך ע"י מכון המחקר אג'נדה בספטמבר 2010 עולה ש"מחלבות גד" נתפסת ב-4 פרמטרים מובילים כמותג מוביל: 1. כמותג האיכותי ביותר בקטגוריה, 2. כמותג הטעים ביותר בקטגוריה ,3. כמותג המגוון ביותר בקטגוריה .4. המחלבה נתפסת כמותג המומחה ביותר של הקטגוריה.



גיל שגב סמנכ"ל השיווק ב"מחלבות גד" מציין, שהמחלבה משיקה מהלך אסטרטגי שיווקי ארוך טווח אשר ילווה במהלך מיתוגי חדש. המהלך יכלול מספר אלמנטים מרכזיים: עדכון הלוגו, שינוי עיצובים של האריזות, שפה תקשורתית חדשה, הרחבת מגוון המוצרים, כניסה לקטגוריות חדשות- מהלכים שיובילו את המחלבה למובילות, צמיחה והתמקצעות. הצפי שהמיתוג החדש יגדיל בשנת 2011 את היקף המכירות בכ-20%.



שלומי אלפיה מנכ"ל "מחלבות גד" מציין, שהמחלבה משווקת כיום כ-250 מוצרים במגוון רחב של מוצרים מחלב בקר, חלב צאן, גבינות ים תיכוניות, גבינות איטלקיות וגבינות מיוחדות. מחזור הפעילות של המחלבה בשנת 2010 יהיה כ-280 מיליון ש"ח .



המבנה הארגוני של המחלבה מבוסס על 2 שווקים: חטיבה מקצועית (שוק מוסדי) וחטיבה קמעונאית.



ממחקר שוק שבוצע ע"י חברת מרקט ווטש עולה שהמגוון הגדול של מוצרי "גד' מעלה את ערכה בעיני הצרכן , מוסיף לה נקודות בתחום הייחוד, אנינות הטעם ותפיסת ה"בוטיקיות".



לאחרונה ביצעה "גד" מהפכה שיווקית שקטה ופתחה רשת מעדניות חלביות ממותגות "מחלבות גד" בסופרים של הרשתות הפרטיות. נפתחו כ-25 מעדניות חלביות ברשתות רמי לוי, כמעט חינם וסופר ספיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, ועפ"י התוכנית האסטרטגית ייפתחו עוד כ-30 מעדניות חלביות.



גודל שוק המעדניות החלביות בארץ הנו כ-720 מיליון ₪ בשנה. חלקיות המכר של מוצרים הנמכרים במעדנייה אל מול מדף (במוצרים מקבילים) הנו 34% כספי. קטגוריית המעדנייה נמצאת בגידול בשלוש השנים האחרונות. ובשנה האחרונה בגידול של 3% אל מול סטגנציה במדף. 40% מהמכירות של גד בשוק הקמעונאי הנם במעדנייה. גד נמצאת בגידול של 9% במעדנייה אל מול גידול של 2.5% כספי של השוק (גבינות מעדנייה ללא גבינות צהובות).



כחלק מאסטרטגיית התפתחות והתרחבות החברה בעתיד הקרוב בארץ ובעלום החל מה-1/12/10 מונה לראשונה מנכ"ל – שלומי אלפיה המחליף בתפקיד את עזרא כהן שישמש כיו"ר פעיל. בתשע השנים האחרונות שימש שלומי אלפיה במגוון תפקידי ניהול בכירים ב"שטראוס גרופ" ביניהם מנהל תפעול "אשכול בריאות ואיכות חיים" ומנהל "מחלבת שטראוס". לפני כן שימש במספר תפקידי ניהול נוספים, ביניהם: מנהל תפעול של חברת "סנפרוסט" , מנהל מפעל "א.ל.ע.ד הצפוני" ומנכ"ל חברת "דליטק בע"מ". שלומי אלפיה בהשכלתו משפטן ומהנדס מזון.

אולי יעניין אותך

DECATHLON BRAND ID (1)
 משרד

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח