מחקר: מנהלים בכירים המפעילים תוכניות נאמנות לא מבינים את ביקושי הלקוחות






הידיעון המקוון Trends מדווח על מחקר שנערך לאחרונה בקרב 180 מנהלים בכירים בחברות המקיימות תכניות נאמנות ממנו עולה כי 87% מהם מודעים לכך כי הם צריכים להבין טוב יותר את הביקושים של הלקוחות.

תכניות נאמנות עברו שינויים רבים מאז מועדוני הלקוחות הנותנים הנחות ללא הבחנה, רק על פי קנייה נקודותית כזו או אחרת. לאחרונה אימצו מספר חברות את הקונפסט של "ערך תמורת ערך" אשר כפי שמתברר הוא יעיל ביותר כאשר התמריצים והפרסים עונים על הצרכים של הלקוחות, במיוחד של אלה המוגדרים כמניבים ביותר. מחקר שנערך לאחרונה בקרב 180 מנהלים בכירים בחברות המקיימות תכניות נאמנות מתברר כי 87% מהם מודעים לכך כי הם צריכים להבין טוב יותר את הביקושים של הלקוחות.



חברת התרופות Pfizer בנתה קהילה של 50,000 איש במטרה לעודד דיאלוגים בין החברים בה. תמורת פעילות זו מקבלים המשתתפים הודעות על מוצרים חדשים המושקים על ידי החברה, מידע שוטף וקופונים להנחה על רכישת תרופות הנמצאות בשימוש אצל כל אחד מהם. מתברר כי המכירות לחברים בקהילה עלו ב 20% וכי היקף ההמלצות שלהם לצרכנים מחוץ לקהילה עלה פי שלושה. חברת התעופה בריטיש איירווייז הצליחה להגדיל את רווחיה בשנה שעברה ב 20% למרות העלייה במחירי הדלק, והתחרות של חברות המציעות כרטיסים זולים ללא כל שירותים נוספים לנוסעים. החברה מתקשרת עם הנוסעים המניבים על בסיס אישי לחלוטין, ומזהה כל אחד מהם כאשר הוא מגיע לשדה התעופה ומעניקה לו טיפול VIP עד לנחיתת המטוס ביעד.



התייחסות: מאז שהתפרסם לפני כעשור הקונספט של "אחד על אחד" מתברר שוב ושוב, כי הצלחה עסקית של חברות ורשתות קמעונאיות מבוססת במידה רבה על היכולת לזהות בזמן אמיתי את ההתנהגות הצרכנית של הציבור כשהיא מבוססת על סגנון חיים והיסטוריה של רכישה. מתברר כי כדי להגיע לזיהוי קולע, יש להשתמש בתמהיל של טכניקות ובהן בסיס נתונים אינטראקטיבי הניזון מקשר אינטרנטי, מנתונים הנאספים מהשטח במגע ישיר עם הצרכנים, ומניתוח של בלוגים.

אולי יעניין אותך

15795pic.jpg1_

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח