השליטה הכמעט מוחלטת של ערוץ 2 בשוק הפרסום הטלוויזיוני גרמה למחירי פרסום גבוהים וממצבת את הטלוויזיה כמדיה פרסומית בלתי מושגת עבור 98.5% מהעסקים במשק הישראלי. הנפגעים המרכזיים הם הצרכנים, שבשל מחירי הפרסום הגבוהים נאלצים לשלם יותר, והעסקים הבינוניים והקטנים, שלא מקבלים הזדמנות לפרסם את עצמם ולהגיע לתודעתו של הצרכן. מידע זה כלול בעבודת מחקר שהכינה עמיתה מיטל שניר, המסיימת תואר שני באוניברסיטת בן-גוריון.
עורכת המחקר ממליצה על מספר צעדים שיש בהם לאפשר לעסקים הקטנים בישראל לפרסם בטלוויזיה ועל-ידי כך להביא לצמיחת המגזר. מומלץ: להתיר פרסום מסחרי ברשות השידור בתמורת להפחתת האגרה. לפתוח לאלתר את ערוצי הכבלים והלווין לפרסום בערוצים המוגדרים כערוצי נישה. לאפשר פתיחת הערוצים הקהילתיים והחדשות המקומיות לפרסום.
מחקר זה ומחקרים נוספים נעשו על ידי עמיתי המחקר, במימון מלגות מטעם קרן קורת עמותה המסייעת בעיקר לעסקים קטנים, יוצגו בכנס קורת שיתקיים במרכז ענב לתרבות בתל-אביב, ביום ג' 25.7 ב- 09:00. ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום ואפשרית ברישום מוקדם, בפקס: 03-6297999 או בטלפון: 03-6208070
לאחר הצגת העבודות יתקיים דיון ציבורי בהשתתפות: יורם מוקדי , ראש מועצת הכבלים והלוויין; נורית דבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה; יאיר גלר, יו"ר חברות הפרסום בישראל ואחרים. הכנס מתקיים בחסותו של רון חולדאי – ראש עיריית ת"א יפו.
קרן קורת נוסדה בשנת 1994 והינו ארגון הנותנת סיוע ומעניקה ערבויות להלוואות וסבסוד ריבית בשיתוף פעולה עם בנק אוצר החייל ובנק דיסקונט למטרות של פיתוח וחיזוק עסקים קטנים במגזר הפרטי בישראל.
מטרתה לתת סיוע יעיל ואפקטיבי לפיתוח המשק ויצירת מקומות עבודה לעולים חדשים ואזרחים ותיקים בישראל. קרן קורת אישרה יותר מ 3000 הלוואות ומימנה יותר מ-100 $ מיליון, סיפקה מעל 15,000 מקומות עבודה ובנוסף זכו יותר מ-50,000 יזמים ישראלים, עובדים ומשפחותיהם לסיוע.