איגוד השיווק הישראלי קיים אתמול בשיתוף סוכנות TEENK את כנס השיווק השנתי לצעירים ונוער. הכנס, שהתקיים זו הפעם התשיעית, נערך בזאפה הרצליה ובסימן FORMATEEN – מפגש עם דור היוצרים והתוכן.
תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק פתחה את היום וציינה: "הצעירים של היום הם לא רק צרכני תוכן, אלא גם ובעיקר יוצרים שלו. הפורמטים שיוצרים בני הנוער הם פלטפורמה שיווקית מרכזית בעולם החדש".
את הכנס הנחתה סיגלית הורן-גלפרין, המשנה למנכ"ל איגוד השיווק ובין הדוברים היה גם יונה ויזנטל – לשעבר סמנכ"ל התוכן בYES-, שסיפר על מאחורי הקלעים של הסטורי הכי מפורסם בעולם, "הסטורי של אווה". ויזנטל אף ציין שצוות ההפקה כבר עובד על הפרויקט החדש והסודי שייחשף בשנה הבאה.
יניב וייצמן, מנכ"ל סוכנות TEENK , הציג את התפיסה החדשה של גוגל, שתציג בעיקר תוכן אורגני ותבטא את אחת המהפכות הגדולות בעולם השיווק: המעבר מפרסומות בהפסקה, למותגים שיוצרים תוכן של ממש.
וייצמן הסביר שחברות ומותגים הבינו שהצעירים כבר לא נמצאים בטלוויזיה, והדרך הטובה ביותר להגיע אליהם היא באמצעות יוצרי התוכן הצעירים. אותם כוכבי רשת פיתחו בעצמם פורמטים המאפשרים יצירת תוכן שמסקרן את בני הנוער, כך שחיבור מסחרי נכון ומדויק יתקבל באהדה בקרב קהל היעד.
עוד נחשף בכנס מדד יוצרי התוכן בישראל – סקר שבוצע על ידי מערכת אתר "פרוגי" בקרב למעלה מ-50 אלף בני נוער שהעלה מספר נקודות:
– הצעירים מוכנים לקבל תוכן שיווקי כל עוד התוכן טוב ובנוי בצורה מסקרנת ומחדשת.
– החיבור המסחרי חייב להיות אמיתי ומדויק לאותו יוצר ולא כתוספת מלאכותית שמטרתה העברת מסרים שיווקיים.
– לבסוף, חשובה הגמישות והפתיחות המחשבתית מצד הלקוחות המפרסמים, שכן הנוער יודע לזהות מתי התוכן הוכתב בצורה בלעדית על ידי חברה מסחרית, ומתי ניתן חופש פעולה ויצירה לכוכב הרשת אותו הם מעריצים.
עוד עולה מהסקר כי הטרנדים השיווקיים המובילים ב-2019 היו אתגרי הרשת, שירים וקאצ' פרייז.
מבנק הפועלים השתתפה שני פלח-אלזם, מנהלת תחום צעירים, שהנחתה את פאנל יוצרי התוכן המובילים בישראל וחשפה כי בקמפיין הקרוב של הבנק ישתתפו כוכבי הרשת והנוער, זאת מתוך "הבנה עמוקה שגם במדיה המסורתית חשוב לשלב את יוצרי התוכן שצומחים מהשטח, מהסושיאל וכך נשיג את תשומת הלב המרבית של אותו קהל יעד".
בתמונה: תלמה בירו, יניב וייצמן, סיגלית הורן-גלפרון. צילם: ערן לם