הדרישה הגוברת בשוק למוצרי אודיו דיגיטליים ומולטימדיה לרכב הפכה את השוק הזה לאחד השווקים החזקים, שמגלגל 36 מיליארד דולר. כך לפי מחקר חדש של חברת המחקרים העולמית Strategy Analytics, המתמחה בייעוץ עסקי לחברות טכנולוגיה. עוד חוזה המחקר, שעקב הדרישה הגוברת, ימכור שוק מערכות המולטימדיה לרכב כ- 97 מיליון יחידות עד ל-2012. הרווח הממוצע לכל מערכת גדל בצורה מהירה, והגיע תוך שנה לכ- 375 דולר ליחידה – 20 אחוזים יותר מאשר אשתקד.
ספקיות יפניות, ביניהן הענקיות: Alpine, Panasonic, Kenwood ו- Pioneer, מובילות את השוק עם מגוון מערכות המולטימדיה לרכב הרחב היותר, בדגש על מערכות התומכות ב- MP3. לפי מחקר קודם, שערכה Strategy Analytics, קרוב למחצית מרוכשי המכוניות החדשות במהלך השנה הקרובה בארה"ב, צרפת, גרמניה ובריטניה, ירכשו גם מערכת מולטימדיה לרכב עם תמיכה ב- MP3, ברכבם החדש.
"הטרנד המשמעותי ביותר בשוק המולטימדיה לרכב, הוא הביקוש למערכות התומכות במוזיקה דיגיטלית", אומרת ג'ואן בלייט, אנליסטית בכירה ב-Strategy analytics. "הרדיו בהחלט שומר על מקומו כמדיית בידור חזקה לרכב, אך הרגלי האזנה לרדיו ולמוזיקה משתנים בצורה קיצונית ממדינה למדינה".
"יצרני רכב וספקים, שהקדימו לחזות את הדרישה למערכות מולטימדיה, יהיו אלו שינחלו את מירב ההצלחה בשוק מערכות הבידור לרכב. אולם, ייתכן כי רבים מן היצרנים יפספסו את ההזדמנות, בגלל הרעש שנוצר סביב אמצעי ניווט ניידים, DVD ווידאו לרכב", מציינת בלייט.
Strategy Analytics היא חברת מחקר וייעוץ גלובלית, המתמחה בייעוץ למקבלי החלטות בתעשיית ההיי-טק. החברה מספקת מידע ותובנות עסקיות בזמן אמת בעיקר בתחומי תעשיות המידע, התקשורת וה- Wireless. חברת האם ממוקמת בניוטון, מסצ'וסטס, ארה"ב ויש לה סניפים באנגליה, צרפת, גרמניה וישראל (מיוצגת בישראל על ידי חברת אדקיט). SA מספקת ללקוחותיה הפועלים בשוק תחרותי ורווי, מידע ותובנות עסקיות, הקשורים במישרין לסוגיות המרכזיות בשוק – בעיקר בתחומי התקשורת, מוצרי צריכה אלקטרוניים בפס רחב, אלקטרוניקה לרכב וטכנולוגית עכשוויות נוספות.