מילון כיס לפרסומאי אינטרנט










ריכזנו עבור מפרסמים מתחילים וותיקים ברשת מספר מושגים שגורים בעולם הפרסום באינטרנט:
באנר – סטריפ פרסומי המניע גולשים ללחוץ עליו על מנת לקבל פרטים נוספים. לעיתים תפקיד הבאנר הוא לשדר מסר תדמיתי בלבד.
Click –
לחיצה על הבאנר.
CPM (או CPT – Cost Per Thousand) – עלות לאלף חשיפות. שיטת התמחור הנפוצה בפרסום באנרים.
CPC (Cost Per Click) – חישוב עלות הפרסום על פי מספר הקליקים המבוצעים על הבאנר. קיימות רשתות פרסום המתמחות במכירת פרסום בשיטה זו (לדוגמא: ValueClick).
Click Rate (או Click Through) – אחוז ההקלקות על הבאנר, מתוך סה"כ החשיפות של הבאנר הספציפי.
Impressions (או Views)– חשיפות. מספר הפעמים שגולש נחשף לבאנר.
Run of Network/Site – פרסום הבאנר בכל האתר ללא התמקדות.
פילטר – פרסום הבאנר על פי פילוח בדפים מסויימים בהם מבקר קהל המטרה.
Page views – מספר הדפים הנצפים ע"י הגולשים. כלומר, כמה פעמים צפו בעמוד בו מוצג הבאנר.
Session- ביקור של אדם אחד באתר. Session יכול להתחיל בעמוד הבית ולהמשיך לעמודים הפנימיים של האתר. Session ארוך יותר מעיד על עניין רב יותר באתר.
Unique Users – מספר הגולשים השונים המבקרים באתר בפרק זמן מסוים.
היט – בעבר היה המושג היט נפוץ מאוד למדידת תנועה באתר. כיום אין לו ערך ממשי. היטים הם מספר האובייקטים הנטענים בדף אינטרנט (דף האינטרנט, אלמנטים גרפיים).
GIF/JPG/ פלאש – פורמטים גרפיים להצגת תמונה ואנימציה. ה- GIF הוא הנפוץ יותר.
פורטל – שער כניסה. פורטל הוא אתר אינטרנט גדול המציע לגולש את כל השירותים: חדשות, מאמרים, משחקים, צ'טים, פורומים, מנועי חיפוש, דוא"ל ועוד.
פורטל ורטיקלי – פורטלים המתמחים בנושאים ממוקדים כגון: שיווק, משפטים, פיננסיים, בידור וכו'.
פרסונליזציה – התאמה אישית. הפרסונליזציה מאפשרת לכל גולש להתאים לעצמו את האתר המועדף עליו.
Cookie – אתרי אינטרנט מסויימים שותלים קוד במחשב הגולש על מנת לאפיין ולזהות אותו כאשר הוא חוזר לאתר. אם נתקלתם פעם בברכת ברוך הבא עם שמכם כאשר חזרתם לאתר אינטרנט, ה"עוגיות" הן שאחראיות לכך.
כתובת IP – לכל מחשב המחובר לאינטרנט יש כתובת IP ייחודית. קיימים מערכות פרסום היכולות להתאים פרסומות למשתמשים על פי כתובת ה- IP שלהם. למשל, באתר יאהו.קום מזהים את הגולש הישראלי על פי כתובת ה- IP ו"משדרים" לו פרסומות בעברית.

* אורן בסון הינו עורך פורטל השיווק הישראלי Allmarketing, מנכ"ל חברת הייעוץ התקשורתי-שיווקי אולמדיה www.allmedia.co.il ומדריך ב- Allmarketing Training

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח