מיקרוסופט ומטריקס זכו במכרז ה-CRM של חברת לאומי קארד לאפיון, יישום והטמעה של פתרון ה- CRM (ניהול קשרי לקוחות) של מיקרוסופט – Microsoft Dynamics CRM 4.0. Dynamics CRM Microsoft תהווה כלי מרכזי בפעילותה העסקית והתפעולית של חברת לאומי קארד ובניהול כלל פעילות השיווק, המכירות והשירות של החברה. כ- 400 נציגי שירות בחברה וכן אנשי הנהלה ומטה ישתמשו במערכת לטיפול באלפי פניות המגיעות למוקד קשרי הלקוחות מדי יום וכן לפעילויות המכירה והשיווק בחברה.
בשלב הראשון תבצע מטריקס תיחום ואיפיון למערכת ובשלב השני יבוצע הפרויקט עצמו, כאשר השלב העיקרי צפוי להיארך כשנתיים. היקף הפרוייקט כולו, מהגדולים בתחום זה במשק, נאמד בכ- 15 מיליון שקל.
פתרון ה- CRM של מיקרוסופט, Microsoft Dynamics 4.0, יטפל בנושאים כגון: שיפור שביעות רצון הלקוחות בכל מגע עם החברה בכל ערוץ תקשורת, יצירת תמונת לקוח מלאה ואחידה המציגה את פרטי הלקוח ב- 360 מעלות, הרחבת היקף פעילות החברה למוצרים ושירותים חדשים באמצעות תמיכה בבניית מוצרים חדשים ותהליכי מכירה ושירות חדשים, מיקסום הפעילות העסקית עם הלקוחות ושיפור יעילות ונוחות עבודת המשתמש באמצעים כגון: פרסונליזציה, שימוש במנגנוני Workflow, חוקים עסקיים, תזכורות, דוחות בקרה ועוד.
מערכת Dynamics CRM של מיקרוסופט תחליף את מערכת ונטיב, אשר פעלה עד כה בלאומי קארד. פרויקט ה- CRM בלאומי קארד הוא אחד המכרזים האסטרטגיים ביותר בתחום ה- CRM שנערכו לאחרונה. יש לציין כי לאומי קארד נמנית בין הארגונים הגדולים והראשונים במשק הבוחרים ליישם את פתרון ה- CRM של מיקרוסופט. זכיה זו הינה נדבך נוסף בהרחבת הנוכחות של פתרון מיקרוסופט בקרב ארגונים פיננסים בישראל.
אריה היילוייל, מנכ"ל לאומי קארד: "לאומי קארד בחרה במערכת של מיקרוסופט בשל יכולתה לתמוך ולחזק את האסטרטגיה הארגונית והשירותית של החברה המעמידה את 'הלקוח במרכז' בכל מגווני פעילותה. המערכת החדשה נועדה לאפשר לחברה לפעול לאורך זמן באופן גמיש ודינאמי כנדרש בשוק תחרותי ומתפתח. השימוש במערכת יהווה כלי מרכזי נוסף באסטרטגיית החיים האמיתיים שבה אנו נדרשים להכיר את לקוחותינו כולל מגוון פעילותיהם ולהתאים את השרות והמוצרים לצרכיהם. המערכת תאפשר שרות איכותי ללקוחות ברמה גבוהה ותשרת את כל אגפי החברה בתקשורת עם מגוון לקוחותינו".
אשר רשף, סמנכ"ל מערכות מידע בלאומי קארד, הוסיף: "בדקנו בקפדנות את המערכת שתתאים לצרכי ניהול קשרי הלקוחות של לאומי קארד בעידן של תחרות. מצאנו כי Dynamics CRM בשילוב הנסיון, הידע והיכולות המוכחות של מטריקס הם המתאימים ביותר לצרכינו. מטריקס נבחרה, בין השאר בזכות הניסיון העשיר בתחום, היכולת המוכחת של הצוות והידע של חטיבת ה- CRM בחברה להשלים פרויקטים בהצלחה."
לדברי מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "המערכת, היא רב-פונקציונאלית וטמונים בה ידע וניסיון שנצברו במשך שנים בחטיבת ה- CRM, באפקט ובחטיבת הפיננסים של מטריקס".
גוטמן הוסיף: "מרכז התמחות CRM של מטריקס מונה כ- 150 אנשי תוכנה ותוכן בעלי ניסיון רב ומוניטין ביישום מערכות CRM מגוונות. יש לנו מאות שנות ניסיון מצטבר תחת קורת גג אחת, למעלה מ- 100 לקוחות בשוק הישראלי ועשרות פרויקטים מוצלחים ועובדים בתחום ה- CRM. מרכז ההתמחות בתחום ה- Dynamics CRM מעסיק מעל 70 מומחים ונתח שוק של מעל למחצית מהשוק הישראלי בתחום והוא ערוך לספק תמיכה בתהליכי עבודה חוצי-ארגון תוך כדי התמקדות בלקוח".
לסיכום דבריו הוסיף גוטמן: "אני רוצה להודות ללאומי קארד על האמון שנתנה במטריקס, ובמרכז ההתמחות סביב Microsoft Dynamics CRM. מרכז התמחות זה זכה לאחרונה להתקבל לקבוצת חברות נבחרות מרחבי העולם הנמנות על Microsoft Dynamics Inner Circle 2008 – קבוצת שותפות העילית הזוכות להכרה זו בשל ההצטיינות שהשיגו בתחום Dynamics CRM.
דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל: "פתרון ה-CRM של מיקרוסופט הוכיח את עצמו בעולם כ-enterprise ready, וזכייה זו מוכיחה כי גם השוק הארגוני בישראל מכיר ביתרונות הפתרון של מיקרוסופט. אנו רואים היום יותר ויותר ארגונים בישראל הבוחרים בפתרון ה-CRM של מיקרוסופט, והדבר מצביע על הערך העסקי הרב שהפתרון מציע לארגונים, ואת רמת הוודאות והבטחון הגבוהים במגזר הארגוני בפתרון וביכולת להטמיע אותו בהצלחה. ימין הוסיף וציין, כי פרויקט זה הינו פרויקט נוסף שחברת מטריקס זכתה בו בשנים האחרונות בשוק הפיננסי ולאור חשיבותו המיוחדת נוטלת בו חלק מיקרוסופט העולמית שמעורבת הן בגיבוש ההסכם והן ברבדים היישומיים טכנולוגיים. הידע והניסיון של מטריקס ביישום פרוייקטים במגזר הפיננסי הוא מנוף חשוב בהצלחתה של חבילת Microsoft Dynamics CRM בשוק אסטרטגי זה".
ימין הוסיף: "פתרון ה-CRM של מיקרוסופט עשה כברת דרך מאז הושק לפני כארבע שנים בישראל. בשנתיים האחרונות זהו הפתרון המועדף בקרב לקוחות מגזר המיד מרקט והאנטרפרייז, ועל רקע זה מגיעה גם הזכייה במכרז לאומי קארד. ההצלחה של פתרון ה-CRM של מיקרוסופט בשוק הישראלי נובעת מהכרה של השוק ביכולות הפתרון של מיקרוסופט, ובנוסף זוהי תוצאה של אקוסיסטם מפותח שמהווה עוגן להטמעות וליישום של הפתרון."
בראד וילסון, המנהל העולמי של תחום ה – Dynamics CRM במיקרוסופט ציין, כי ארגונים כמו לאומי קארד, המספקים שירותים פיננסיים, דורשים פתרונות CRM ארגוניים בעלי גמישות שמאפשרת התאמה לצרכיהם העסקיים הייחודיים. מערכת Microsoft Dynamics CRM ומטריקס מספקים את הגמישות הזאת באמצעות מגוון של חלופות לבחירה. עתה יכולה לאומי קארד לבחור מתוך מבחר של מודלים של פריסה, ממשקי משתמש, שותפים ושירותים בעלי ערך מוסף שיסייעו לה לחזק את נאמנות הלקוח ולהשיג את יעדיה בקרב קהל הלקוחות.
הזכיה בלאומי קארד מצטרפת לשורה של זכיות והצלחות משמעותיות של מטריקס בארגוני אנטרפרייז ובארגונים פיננסיים בחודשים האחרונים, דוגמת משרד החינוך, דואר ישראל, פסגות אופק, דלויט – ברייטמן אלמגור ועוד.
עינת שמעוני, אנליסטית בכירה ב- STKI, אמרה כי: "אין ספק שזהו ניצחון גדול ומשמעותי למיקרוסופט ומטריקס משתי בחינות: האחת היא שמדובר בארגון ובפרוייקט אנטרפרייז גדול, והשניה, משום שמדובר בארגון פיננסי. במובנים רבים, ארגונים פיננסיים מהווים "שדה הקרב" משמעותי ביותר בין ספקי CRM.
שמעוני הוסיפה ואמרה כי "ארגונים פיננסים מתאפיינים בפרויקטי CRM גדולים המכסים רוחב פונקציונאלי מקיף. פרויקטי CRM בארגונים אלה מורכבים ומחייבים בנוסף למערכת ה- CRM הקלאסית גם שימוש ברכיבי תשתית רבים כגון: BPM, MDM, פורטל וכדומה בשל אופי התהליכים מול הלקוחות, ריבוי המערכות הנוספות שכוללות טיפול בלקוחות לצד מערכת ה- CRM, הצורך להגדיר מודל נתונים מאוחד של הלקוח, וכן יצירת סביבת עבודה אחודה לנציגי השירות".