מכבי הוכרזה כאלופת העולם ביחסי ציבור לשנת 2010 בקטגורית איכות סביבה מטעם ארגון יחסי הציבור הבין לאומי.
בתקופה זה מבכים את ההסברה הישראלית, ארגון ישראלי עם מגן דוד בלוגו הצליח לזכות בפרס בינלאומי, כאשר יו"ר הארגן הבוחר היא אינדונזית, בצוות השופטים נציגים מטורקיה, אנגליה ומלזיה ודיונים נערכו בתקופה האחרונה בטורקיה.
The Golden World Awards היא התחרות הרשמית מטעם ארגון IPRA, הארגון הבינלאומי ליחסי ציבור. זוכי התחרות הם אלופי העולם ביחסי ציבור לאותה שנה.
בתחרות לשנת 2010 הוגשו 352 עבודות מ-42 מדינות. צוות השופטים בראשות אשת יחסי ציבור מטורקיה, בחר בעבודת יחסי הציבור שהגישה מכבי שירותי בריאות. מכבי היא הזוכה הישראלית היחידה השנה.
הפרויקט עליו זכתה מכבי בפרס הוא על איסוף מידי הציבור של תרופות פגות תוקף במטרה להעבירן להטמנה בטוחה ברמת חובב. מכבי החלה בפרויקט לפני שנה, ערב חג הפסח. כדי לגרום לציבור להביא את התרופות לסניפי מכבי נדרשה עבודת יחסי ציבור מעמיקה ורחבה במיוחד. למעשה, עד קמפיין יחסי הציבור של מכבי, רוב הציבור כלל לא ידע שהשלכת תרופות לפח האשפה הרגיל גורמת לנזק משמעותי לסביבה.
צוות השיפוט התרשם ככל הנראה לא רק מן הכתבות האוהדות אלא גם מן התוצאה המעשית שלהן: הציבור השתכנע כי עליו לפעול ואסף מהבית הרבה מאד תרופות. כמות התרופות שנאספה שווה למאתיים אלף קופסאות כדורים שהן כחמישה מליון כדורים (כמו אקמול למשל).
מכבי היא הזוכה הישראלית היחידה השנה כאשר בעשור האחרון היה עוד ארגון ישראלי אחד שהצליח להתברג לרשימה היוקרתית. בתחרות השנה זכו בקטגוריות אחרות ארגוני ענק כמו מייקרוסופט, גי'לט, משרד הבריאות של רוסיה ומשרד התיירות של אזור קווינסלנד באוסטרליה (על הקמפיין הבינלאומי – "הג'וב הטוב ביותר בעולם" המוכר יותר כ"דרוש שומר על אי בודד ומאובזר היטב")
דובר מכבי בשבע השנים האחרונות הוא עידו הדרי, לשעבר דובר משרד הבריאות. לצידו שלהבת כהן-צדקה ולימור כהן. קמפיין יחסי הציבור שבוצע לא נתמך במדיה קנויה או באמצעים שיווקיים אחרים וכלל גם פעילות בתקשורת הערבית, הרוסית והחרדית.
דוברי הארגונים הזוכים הוזמנו לטקס מיוחד שייערך בנובמבר בלונדון.