שם מנהלת הקהילה: טל מאור זינגרמן
שם הקהילה: כלות אורבניות – הקבוצה הסודית (מייסדת וכיום לא מנהלת בפועל), אמהות בסטייל – הקבוצה הסודית, עיצוב חדרי ילדים – אמהות בסטייל – כולן קהילות השייכות לאותו בית.
שנת הקמה: כלות אורבניות: 2014, אמהות בסטייל: 2016, עיצוב חדרי ילדים 2016
מנהלים בקהילה: כל קהילה מנוהלת על ידי 2-6 מנהלות, בהתאם לאופי הקבוצה
כמה חברות יש בקהילה?
כלות אורבניות: 10,000 (מדובר בקהל מתחלף, באמצעות סינון קפדני אנחנו מאפשרים רק לכלות שכרגע מתכננות את החתונה להיות בקבוצה)
אמהות בסטייל: 16,000
עיצוב חדרי ילדים: 65,000
פרופיל אישי קצר עליך:
טל מאור זינגרמן, בת 35 מכפר סבא, נשואה לשי, אמא של לי (בת 6), ואן (בת 1).
מעצבת גרפית, יזמית ובעלת חברה לשיווק. לפני 10 שנים הקימה את בלוג החתונות הישראלי הראשון, ״כלות אורבניות״ שהפך להיות תופעת רשת, סחף אחריו מאות אלפי קוראות והפך לאתר גדול המכיל אינדקס ובו מאות אנשי מקצוע מהתחום לצד תוכן מגזיני מושקע. אתר ההמשך שלה הוא ״אמהות בסטייל״ ובקרוב יעלה אתר חדש הפונה לנישה חדשה ומסקרנת. לפני שלוש שנים מכרה את הבלוג לקבוצת wed reviews ובימים אלו שילבה כוחות ליצירת קבוצת אתרים משותפת הפועלת תחת מערכת אחת.
למה בחרת להקים את הקהילה?
״כלות אורבניות״ נולד מתוך הצורך הפרטי שלי. בזמן תכנוני החתונה הייתי משתתפת פעילה מאוד של פורום חתונות בתפוז. השיחה בין כלות שעוברות תהליך משותף ותחושת הקהילה יוצרת אוויה מאוד מיוחדת, אותה חשוב היה לי לבנות סביב הבלוג. עם דעיכת הפורומים והשקת קבוצות הפייסבוק היה לי ברור שהשיח צריך לעבור לשם. השילוב של שיחה אינטימית, תוכן איכותי, והמלצות אמיתיות על בעלי מקצוע, מוצרים ושירותים, יוצרת את ה״דבק״ סביב האתרים שלנו.
באיזה מהלך את גאה במיוחד?
בזמן מבצע ״צוק איתן״ פיקוד העורף הוציא הנחייה לביטול התכנסויות, מה שגרם למתחתנים באיזור הדרום, בשיא עונת החתונות, לעמוד בפני ביטול האירוע. יחד עם הקהילה שלנו התגייסנו כדי לעזור לכל זוג לקיים את החתונה במקום בטוח. פתחנו חמ״ל וקבוצת פייסבוק ייעודית בשם ״צבע לבן״ לטובת העניין ובמשך ימים ארוכים ומורטי עצבים, בין אזעקה לאזעקה עשינו הכל כדי לעזור ולסייע.
דוגמה מרגשת אפשר למצוא כאן וכאן.
מה הגורם הכי משמעותי לצמיחה של הקהילה?
ניהול קפדני ומסור יוצר קבוצות איכותיות ובעלות ערך גדלות באופן אורגני, בהתאם לאופי שלהן.
כמה שעות את מקדישה לניהול הקהילה?
כבר הפסקתי לספור, הקבוצות הן חלק בלתי נפרד מהחיים שלי 🙂
שיתופי פעולה עם גופים מסחריים – קיים או מחפשת?
קיימים שיתופי פעולה מוקפדים ואיכותיים, בעלי תוכן וערך גדול. תמיד שמחים לעוד, בתנאי שעונים על ההגדרות הנ״ל.
טיפ למנהלי קהילה מתחילים:
לנסח תקנון מוקפד המגדיר את מערכת היחסים בין חברי הקבוצה ובין המנהלים לחברי הקבוצה. להקפיד על רמת שיח גבוהה ומכבדת – לצערי זו נקודה חלשה בחברה הישראלית כיום ואני מאמינה שמנהלי קבוצה יכולים לתרום רבות לשינוי חיובי.
לדעתך, איפה תהיה הקהילה בעוד שנתיים?
אני לא יודעת מה האלגוריתם של פייסבוק צופן לנו, אבל בכל מה שתלוי בי, הקהילות שלנו ימשיכו להיות מקום נעים לשהות בו.
האם החיים הווירטואליים נפגשים גם מחוץ למסך?
בהחלט! בעבר עסקנו רבות בחיבורים פיזיים ובפעילויות מחוץ למסך, אין ספק שזה תורם לחוזק הקהילה ומפרה אותה. בתקופה האחרונה אנחנו יותר מתמקדים בפעילויות אונלייין, אבל מקווה שנצליח להתפנות גם לאוףליין בהקדם.
קהילה אחרת שהרשימה אותך:
הקבוצה הקוסמית של נשות התוכן והדיגיטל בישראל
השאלון האישי:
תכונה חשובה למנהל קהילה? אסרטיביות
במה אתה עובד?
אני עובדת בסוג העבודות שקשה להגדיר, מקצועות ה״עולם חדש״. אם אני חייבת להגדיר אז זה שילוב של עיצוב-תוכן-קהילה-דיגיטל-שיווק.
איזו דמות השפיעה עליך?
אנה וינטור, עורכת ווג המיתולוגית
מוסד השכלה גבוהה (אם בכלל צריך)?
בוגרת לימודי עיצוב תקשורת חזותית B.DESIGN במכון הטכנולוגי חולון HIT.
בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות:
שולחן האוכל במטבח שלנו הפך להיות בשנים האחרונות הלוקיישן המועדף לפגישות.
מהו ג'וב חלומותיך?
כל מה שאני עושה היום – ועוד.
חופשה חלומית:
טיול כוכב ביוון או איטליה