איגוד השיווק הישראלי בחר במנכ"לית עמותת "שוות" מעיין ארזי מלינרסקי, לאשת השיווק של חודש מרץ 2022, בזכות פעילות העמותה ב"שבוע הנערה הישראלית".
מעיין החלה במסלול קריירה במשרדי פרסום כסופרווייזרית, בהמשך עשתה תפקידי יעוץ אסטרטגי בעמותות ורשויות מקומיות מתוך רצון לתרום ולפתח את המקום החברתי והקהילתי. לפני התפקיד בעמותת "שוות" מילאה תפקיד של סמנכ"לית שיווק בעמותה חינוכית גדולה, שם למדה לנהל ארגון חברתי ולהטמיע חשיבה עסקית ומודלים ניהוליים לצד אתגרים מקצועיים. לבסוף, הגיעה ההזדמנות עבורה ב"שוות" והיא הלכה על זה בכל הכוח, "זה בעצם השיעור הראשון של 'שוות', להכיר בערך של עצמי ולהרגיש ראויה לאתגרים".
מנימוקי ועדת השיווק: הודות לפעילותה של מעיין ארזי מלינרסקי, לקמפיין ולשפה התקשורתית החדשה של המותג, "שוות" מיצבה עצמה כעמותה מובילה בתחומה והתקבלו בעמותה פניות רבות בבקשה להתנדבות, תמיכה בפעילותה מחברות עסקיות כמו גם מספר תרומות משמעותיות. עבור מעיין ועמותת "שוות" זוהי רק יריית הפתיחה. כולנו תקווה כי "כל עוד שוויון מגדרי אינו מובן מאליו תמשיך עמותת 'שוות' למנף את המומנטום הטוב שיצרה, להעצים נערות ונשים לחזק את הבטחון העצמי שלהן ולעודד אותן להאמין בעצמן״.
המהלך השיווקי:
קידום נשים וצמצום פערי מגדר הוא נושא שהולך ותופס מקום מרכזי בשיח הציבורי. יחד עם זאת, עיקר העשייה מוקדשת לקידום שוויון מגדרי בדגש על נשים בוגרות – החל מתוכניות העצמה שונות, תמיכה ועזרה בקידום תעסוקה, מיגור אלימות פיזית וכלכלית ואפילו מהלכי חקיקה. לעומת זאת, לא מושם מספיק דגש לקידום נערות ונראה כי השיח החינוכי והציבורי מחמיץ את ההיבטים הרגשיים ואת הקשר הלינארי שבין האופן שבו נערה מתבגרת לבין האישה שהיא הופכת להיות. מחקרים מצביעים על כך שבגיל ההתבגרות בטחון עצמי של נערות צונח ב- 30%, הן חוששות מאתגרים חדשים ומכישלון באופן כללי ודפוסי הימנעות מתחילים להתפתח בגיל זה. בגילים אלו, נערה נוטה לוותר על לקיחת משימות מאתגרות ובכך מונעת מעצמה את מימוש הפוטנציאל שלה.
הצגת המהלך השיווקי ותוצאותיו:
עמותת שוות השיקה בדצמבר האחרון את "שבוע הנערה הישראלית", במרכזו – חשיפה של נערות ונערים למודלים נשיים מעוררי השראה, במטרה לעודד נערות ישראליות להכיר בערך עצמן ולהגשים את שאיפותיהן. המהלך לווה בקמפיין תקשורתי שיצא לפועל על ידי משרד הפרסום מנצ' תחת הסיסמה "תראי אותך!" שרתם נשים בכירות ומובילות במשק ונחנך בטקס השקה בבית הנשיא במעמד רעיית הנשיא הגב' מיכל הרצוג. "שוות" הצליחה לרתום כ-1,500 נשים מתנדבות מכלל ענפי המשק הישראלי, הן קיימו מפגשים עם כ-50,000 נערות ונערים מכל הארץ ולקחו בעצמן חלק בקמפיין ויראלי ברשת. המהלך השיג תוצאות חסרות תקדים עם למעלה מ-3 מיליון חשיפות לקמפיין אונליין ,חשיפה אורגנית יוצאת דופן בבולטות ובהיקפים שלה ו-18 אייטמים שונים בתקשורת במהלך שבוע אחד.