מנפנפים את הטלפון הנייד

בשנים האחרונות, כוחות השוק העריכו כי ברגע שתבשיל הטכנולוגיה המאפשרת שימוש בארנק דיגיטלי, גופים שונים, פיננסים ואחרים, ישמחו על האפשרות הטכנולוגית "להיכנס" לארנק של הלקוח, ויפתחו על בסיס זה מגוון רחב של שירותים, כמו למשל, מימוש של תשלומים קטנים (MicroPayments) – עולם שחברות האשראי נמנעות מלהתעסק איתו, ועוד.



והנה, לפני מספר שבועות הכריזה גוגל רשמית על ה- Google Wallet – שיתוף פעולה שנולד בינה לבין החברות MasterCard ו- Sprint, ובכך פתחו חזית מול גורמים שונים בשוק התשלומים. הארנק של גוגל ימומש בצורת אפליקציה שתותקן כברירת מחדל על מכשירי כף יד Nexus S, ותאפשר לקשר בין המכשיר הנייד לכרטיסי אשראי שיונפקו על ידי Citi MasterCard או כרטיסי חיוב (Debit) שגוגל תנפיק. התשלום עצמו יבוצע על ידי טכנולוגיית NFC להתקשרות בטווחים קצרים מול קופות (POS). בפועל, הלקוח יעביר את מכשיר הטלפון שלו מול הקופה וזו תחייב אותו.



שיתוף הפעולה כולל גם אפשרות לשיתוף במידע ספציפי אודות הלקוח שיאותר באמצעות גוגל, למטרות של שיווק ממוקד לקוח. מכאן הדרך לחיבור עולם התשלומים הדיגיטלי למועדוני לקוחות הוא אך טבעי, במיוחד על רקע העדר הסטנדרטיזציה בתחום והניסיונות שעולים מן השטח, להקים מועדוני לקוחות סלולאריים נקודתיים, של כל מותג ומותג. על פי החזון בתחום זה – הלקוח לא יצטרך לבחור "שיוך" למועדון לקוחות ספציפי אלא בצומת ההחלטה, בקופה עצמה, יחליט באיזה מכרטיסי הנאמנות הוירטואליים להשתמש, בהתאם להצעות הערך הנקודתיות שיתנו לו החברות השונות. חיבור זה גם יאפשר ללקוח לבצע השוואת מחירים ו/או לסגת ברגע האחרון משלב הרכישה, בגלל הצעת ערך גבוהה יותר שיציעו לו על מסך הנייד, בחנות ממול.



VISA העולמית לא נשארה אדישה לשיתוף הפעולה שנוצר בין MasterCard וגוגל ונכנסה לתחרות עם רכישת חברת Fundamo לאספקת שירותים פיננסיים ניידים, במזומן בעלות של 110 מיליון דולר. שלושת הבנקים הגדולים בארה"ב Bank of America, Wells Fargo, JP Morgan דיווחו כי גם הם נכנסים לתחרות ומציעים לדלג על חברות האשראי, להוציא את הכסף ישירות מחשבון הבנק של הלקוח ולגזר עמלה. מן הזוית הטכנולוגית, Apple הודיעה על שילוב של יכולות NFC בדור הבא של המכשיר, חברת Verizon חברה ל- Payfone לשם ייצור פתרון תשלומים בסלולאר והיד עוד וודאי נטויה.



למרות ההתלהבות הרבה בשוק, מחקר שבוצע לאחרונה בארה"ב מגלה כי – 70% מן הלקוחות עדיין לא ממש מבינים את הקונספט של ארנק דיגיטלי ו- 91% מהלקוחות לא שמעו מעולם על NFC. יחד עם זאת, 23% מעוניינים מאוד להפוך את הנייד שלהם לאמצעי תשלום, רק לא יודעים איך קוראים לזה.



הכותב הוא CTO בחטיבת פתרונות פיננסים וטכנולוגיות במטריקס ובמטריקס דיגיטל.


אולי יעניין אותך

keyboard1
seo4
lian1
yaniv11
tesla25
tomerchen1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח