מנתוני חברת "יפעת" המנתחים את כותרות העיתונים בשנת 2008 בהתייחס לארבע קופות החולים ( כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית) הפועלות בישראל, עולה כי מכבי שירותי בריאות היא הקופה שזכתה למספר הגבוהה ביותר של כותרות חיוביות ולמספר הנמוך ביותר של כותרות שליליות.
בהתאם לחוק ביטוח בריאות ממלכתי שואפות קופות החולים לגייס כמה שיותר מבוטחים לכל קופה. נתוני יפעת המסכמים את כותרות העיתונים לשנת 2008 בוחנים עד כמה הצליחו הקופות לקבל כותרות חיוביות בעיתונות היומית, כותרות אלו באופן טבעי משפרות את תדמית הקופה ומהוות גורם משיכה אפשרי למבוטחים השוקלים לעבור קופה.
נתוני יפעת מתייחסים לסקירה שנעשתה ב-4 העיתונים הגדולים במהלך שנת 2008 (ידיעות, מעריב, גלובס והארץ) ובעיתונים- המודיע, יתד נאמן ומקור ראשון (שלושת הרבעונים הראשונים של השנה). מהנתונים עולה כי מכבי שירותי בריאות מובילה בחשיפה חיובית באופן ניכר על פני הקופות האחרות.
את הפעילות התקשורתית של מכבי שירותי בריאות מנהל בשש השנים האחרונות, עידו הדרי,( 33) דובר הקופה שבעברו שימש כדובר משרד הבריאות ודובר בית החולים נהרייה.
על פי הנתונים מכבי שירותי בריאות זכתה ל-82 כותרות חיוביות בעיתונות היומית (שני שליש מתוך סך כל הכותרות שהיו לקופה), לעומת 79 כותרות חיוביות עבור כללית (37% מהכותרות שהיו על הכללית), 34 כותרות חיוביות עבור קופת חולים לאומית (37%) ורק 25 כותרות חיוביות למאוחדת (37%). עוד עולה מהדו"ח כי מכבי היא בעלת המספר הנמוך ביותר של כותרות שליליות, כאשר בהקשר זה כללית סובלת מ-74 כותרות שליליות (34% מסך הכותרות שלה) , מאוחדת מ-32 (48% מסך הכותרות), לאומית 36 (40% מסך הכותרות) , ולמכבי רק 16 כותרות שליליות (רק 13%).