הליגה נגד השמצה (ADL) פרסמה היום דו"ח חדש המנתח נתוני התבטאויות אנטישמיות בטוויטר ומספק לראשונה תמונת מצב של מגמות ונושאים אנטישמיים שהופיעו בפלטפורמת המדיה החברתית לאורך תקופה של שנה אחת.
באמצעות אסטרטגיות מחקר תחת פטנט, נבחנו אלפי התבטאויות אנטישמיות אפשריות בטוויטר, לרבות סטריאוטיפים קלאסיים, מילות קוד, סימנים גרפיים ותיאוריות קונספירציה. לאחר סריקה אנושית של התוצאות במטרה לנפות אמירות סרקסטיות ושימושים במונחים האמורים שאינם בגדר אנטישמיות, הליגה נגד השמצה מצאה כי לפחות 4.2 מיליון ציוצים אנטישמיים שותפו (או שותפו מחדש) בטוויטר בשפה האנגלית, ב-12 החודשים שקדמו ל-28 לינואר 2018. מאחורי 4.2 מיליון הציוצים עומדים לפי ההערכה 3 מיליון משתמשים. טעות הדגימה היא 3 אחוזים.
המחקר הראה כי מספר הציוצים האנטישמיים נע בין 36,800 בשבוע האחרון של יולי 2017 לשיא של 181,700 בשבוע הראשון של דצמבר 2017. הממוצע השבועי של ציוצים אנטישמיים עמד על 81,400.
הדו"ח החדש של הליגה נגד השמצה "לכמת שנאה: שנה של אנטישמיות בטוויטר", פורסם במהלך פסגת המנהיגות הארצית של הליגה נגד השמצה בארה"ב, כנס בן שלושה ימים שהשתתפו בו למעלה מ-800 מנהיגים ואקטיביסטים מרחבי ארה"ב ומוושינגטון הבירה.
עם החשבונות שמפיצים אותו, המשתמשים מפיצים עדיין כמות מדהימה של אנטישמיות; הטוויטר הופך למעין מגפון שמשמש להטרדה והפחדה של יהודים", אמר ג'ונתן א.גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה. "אנו מקווים כי דו"ח זה ייצור תחושת דחיפות מחודשת בקרב כל ספקי המדיה החברתית ויזכיר לכולם כי הבעיה איננה נעלמת, כך שיש למצוא דרכים חדשות וחדשניות לדכא את הפצת השנאה ברשת".
הדו"ח מראה בנוסף כי העסקתם של מומחים לנושא היא עניין חיוני לצורך הגדרה מדויקת של האנטישמיות והערכה נכונה של העמדות בקרב המשתמשים.
"אלגוריתמים ובינה מלאכותית עתידים להיות מרכזיים בזיהוי שנאה ברשת, אך דרושים מומחים אנושיים כדי להגדיר את הבעיה ולסייע למערכות להעריך עמדות ולשלול תוצאות שאינן תוצאות אמת, לפחות בשלבים הראשונים" אמר גרינבלט. "המומחים שלנו יצרו מאגר מידע של 55,000 ציוצים שנבדקו ידנית כדי לאתר אנטישמיות. בדעתנו לחלוק את תוצאות המחקר ואת המומחיות שלנו עם חברות בתחום הטכנולוגיה ועם מומחים מהאקדמיה שמתמודדים עם בעיה זו".
דו"ח הליגה נגד השמצה מציע לטוויטר סדרה של המלצות נקודתיות וברות יישום בתחום המדיניות, לרבות עמידה על תנאי שימוש מקיפים ואכיפים, האוסרים במפורש ביטויי שנאה ; שימוש בבינה מלאכותית להגברת המאמצים לאיתור תוכן שראוי ל-Flagging ובדיקה;ווידוא כי בידי המשתמשים דרך סינון יעילה המפחיתה את הסיכוי שייתקלו בשיח שנאה; ובחינת דו"חות חיצוניים ומשובים שיתקבלו כתוצאה ממתן גישה לנתוני הפלטפורמה לחוקרים עצמאיים ואזרחים מן השורה.
במסגרת הדו"ח לא התבצע חיפוש של ביטויי אנטישמיות לא מילוליים, כגון ממים אנטישמיים או סרטוני ווידאו והם נכללו במחקר רק במידה שלוו בטקסט אנטישמי.
זהו הדו"ח השני של הליגה נגד השמצה בנושא ביטויים אנטישמיים בטוויטר. בדו"ח שפורסם באוקטובר 2016, הליגה נגד השמצה עשתה שימוש במאגר קטן בהרבה של מילות מפתח לזיהוי ביטויים אנטישמיים במדיה החברתית, בדגש על כאלו שכוונו כלפי עיתונאים. בדו"ח זה נמצא סך של 2.6 מיליון ציוצים שכללו מילים הנמצאות על פי רוב בביטויים אנטישמיים ופורסמו בטוויטר בין אוגוסט 2015 ויולי 2016.
הדו"ח החדש של הליגה נגד השמצה עשה שימוש במתודולוגיה משוכללת יחד עם ניתוח שנועד לבטל תוצאות שאינן תוצאות אמת וכך איתר נוכחות או הפצה של עמדות אנטישמיות ביחס לכל הציוצים המילוליים בשפה האנגלית.
הליגה נגד השמצה ממשיכה לעבוד יחד עם טוויטר ומובילים אחרים בתעשייה באמצעות המרכז לטכנולוגיה וחברה בליגה נגד השמצה, לצד המעבדה לפתרון בעיות שנאה ברשת של CTS ומהנדסים של הפלטפורמות להגבלת המהירות ומרחק ההפצה של שיח שנאה ברשת. הליגה נגד השמצה שואבת עידוד ממספר צעדים שהפלטפורמה ביצעה בשנה החולפת, כגון הסרת תגי הזיהוי של מספר גזענים לבנים. הליגה נגד השמצה הייתה שותפה להקמת המועצה לבטיחות ואמון של טוויטר.
"אנו מחויבים בכל מאודנו לעבודה מול התעשייה למציאת פתרונות חדשים למאבק בשנאה ברשת ולרתימת הבינה המלאכותית ולמידת המכונה לסינון והסרה של תוכן פוגעני", אמר גרינבלט. "אנו שבעי רצון מכך שטוויטר נקטה זה מכבר צעדים משמעותיים כדי להתמודד עם אתגר זה".