ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי בחרה את הזוכים בפרס ההשקה המנצחת לרבעון השלישי של 2016 על מהלכי ההשקה של: מרכז טל – "חלאסרטן": מוציאים את הסרטן מהארון, הפניקס – מהפכת הביטוח לנהגים צעירים ופנגו – שירות צייד החניה.
על פי שופטי התחרות, מרכז טל זכה מאחר והפעילות הדיגיטלית הקיימת בישראל של 2016 לחולי סרטן בישראל היא אינפורמטיבית בעיקרה. העמותות
המובילות מנגישות מידע רב, חד כיווני לרוב ומציעות תמיכה קבוצתית או אישית באמצעות פרויקטים ממשיים ובאופן מוגבל ואף מיושן בפלטפורמות הדיגיטליות. ב'חלאסרטן- מדריך יום יומי לחיים' עיקר מאמצי הפרסום והשיווק הופנו לקהל חולי הסרטן הצעירים. המטרה הייתה ליידע את ציבור החולים הצעירים על הבית החדש העומד לרשותם. מטרת המהלך הייתה 'להוציא את הסרטן מהארון', באמצעות יציאה מהקיר הווירטואלי בפייסבוק לקיר אמיתי ומוחשי במציאות. אותו קיר המשמש כיום לזירה עיקרית עבור מפגשים בין צעירים. הקהילה תפסה תאוצה במהרה והיא כוללת קרוב ל-10,000 חברים, גידול של למעלה מ-50% מיום ההשקה, וזכתה לחשיפה מדהימה בסרטון ובמדיה. חלאסרטן עורר את השוק לשיח חדש על עולם חולי סרטן צעירים. ההשקה העלתה לסדר היום הציבורי את הצרכים המיוחדים של אוכלוסייה זו.
הפניקס שברה את מעגל מלחמת המחירים עבור נהגים צעירים כשיצרה אלטרנטיבה לביטוח נהג צעיר, שתהיה חסכונית, נוחה ופשוטה תוך החזרת הערך המוסף לקטגוריה. החברה השיקה את הפוליסה שמבוססת על חיוב לפי מספר הק"מ שהנהג נסע בפועל ומציעה חסכון בעלויות לצד ממשק שמעודד נסיעה בטוחה ומאפשר מערכת בקרה של ההורים על ילדיהם. הפניקס רשמו לעצמם שיא של מכירות ביטוחים לנהג צעיר, עם גידול של 150% בפוליסות ביטוח לנהגים צעירים, לצד גידול של 55% בפוליסות חדשות להורים – שניהם מעל ומעבר ליעדי המהלך.
פנגו השיקה את צייד החניות, והצלחת המהלך השיווקי נבעה משילוב של אמצעי מדיה שנבחרו בקפידה עם רעיון קריאטיבי מדליק שעשה באזז והצליח להביא למעלה ממיליון וחצי צפיות בסרטון, שמחציתן אורגניות. במהלך ימי השקת השירות החדש, נערכו בו מעל ל-6,000 שימושים ביום, ובסך הכל מעל ל-150,000 שימושים בחודש! המספרים הגבוהים ממחישים את הצורך הרב בשירות ואת התפשטותו המהירה בקרב המשתמשים.
מאיגוד השיווק הישראלי נמסר: "המהלכים של מרכז טל, הפניקס ופנגו הוכיחו חדשנות ופריצת דרך בתחומים השונים שכל אחד נמצא בהם, והצליחו להקנות ערך מוסף לחברות ולקהילה הסובבת אותן. נתוני המהלכים מוכיחים כי ההשקה שלהם אכן עומדים בקריטריונים של ועדת החדשנות ל"השקה המנצחת". אנו שמחים להמשיך ולבחון השקות מוצלחות, ושמחים אף יותר להכריז בכל רבעון על ההשקות המנצחות".