עיני העולם נשואות לגלזגו, על ההחלטות הדרמטיות שמנהיגי העולם יקבלו, על השינויים
שמדינות יבצעו. לטעמי, משבר האקלים והשיח שנוצר ממנו הוא דווקא שעתם הגדולה של
החברות העסקיות.
מזה מספר שנים חברות שונות ממתגות את עצמן, מי בצדק ומי פחות בכך
שהן ירוקות – ממחזרות אריזות, עשויות מחומרים טבעיים ובאופן כללי לא פוגעות בכדור
הארץ.
המשמעות האופרטיבית של להיות
"ירוק" היא שהמוצר גם עולה יותר כסף אולם עצם הימצאותן של אותן חברות"ירוקות"
יחד עם עוד ועוד שמצטרפות למועדון מוכיחה כי יש לכך ביקוש, הציבור בישראל,
באירופה, באסיה, בארה"ב – מוכן לשלם על כך.
לכן, זו ההזדמנות של החברות שטרם עשו את המעבר הזה להרוויח – הן כלכלית והן מבחינת
יחסי הציבור שלהן. הציבור רוצה חברות ירוקות, הציבור רוצה לשמור על כדור הארץ
ויותר חשוב מכך – הציבור גם מוכן לשלם על כך.
בסקר הדופק העולמי של PwC
מיוני 2021 שכלל למעלה מ-5000 נשאלים מ-22 אזורים מחצית מכל הצרכנים
העולמיים שנשאלו השיבו שהם הפכו אפילו יותר ידידותיים לסביבה.
עוד עולה מהסקר שהצרכנים
שעובדים בבית הפכו לרגישים יותר לסביבה בהשוואה לאלה שעובדים מחוץ לבית.
המגמה הזו היא מגמה עולמית. כפי
שקברניטי העולם מבינים שאין מנוס מלהתמודד עם אתגרי כדור הארץ והנזקים שחוללנו כך
גם החברות המסחריות מבינות שאט אט אוזל שעון החול המאפשר להן לא להיות
"ירוקות" ולהתעלם מהסביבה.
הציבור הפך להיות ער לנושאים
הללו ואלה המוצרים שהוא מחפש. חברות שיתעלמו מכך ייענשו ומוצריהן לא יירכשו.
הציבור עובר לרכוש מוצרים ירוקים ואף ידרוש מהחברות לפעול אקטיבית למען הסביבה.
אנו נראה בעתיד חברות שפועלות הרבה יותר למען הסביבה כי זה יהיה צו הלקוחות.
לכן, חברה שחפצה בחיים עם שורה תחתונה נאה חייבת להיכנס מתחת לאלונקה ולסייע להציל
את כדור הארץ.