משבר הוא הזדמנות: טיב טעם משיקה אסטרטגיה חדשה להפיכתה לרשת השלישית בגודלה בישראל

רשת טיב טעם הודיעה היום על אסטרטגיה עסקית ושיווקית חדשה, שעיקרה הפיכת טיב טעם לרשת עיקרית לקנייה שבועית, לצד שתי רשתות המזון הגדולות. המשמעות היא, תחרות ישירה על ליבו של הצרכן בכל הקשור לקנייה השבועית, המהווה את סל הקניות הגדול ביותר ברשתות והתרומה הכספית הגדולה ביותר למחזורי המכירות.



הנהלת הקבוצה, בעלי המניות קובי טריביטש ועמית ברגר, והמנכ"ל דובי שניידמן, הציגו היום (ד') במפגש עיתונאים את עיקרי האסטרטגיה:



  • הוזלת 250 מוצרי מכולת לחברי מועדון הלקוחות
  • פתיחת 13 סניפים חדשים בשנה הקרובה: 3 סניפים גדולים במודיעין, רמת החייל ורחובות, לצד 8-10 סניפים עירוניים
  • הגדלת מספר חברי מועדון הלקוחות ב- 50% עד סוף שנת 2007: כיום חברים במועדון טיב טעם 145 אלף לקוחות פעילים, המשלמים 34 שקל לשנה. המשמעות היא גיוס של כ- 75 אלף חברים חדשים


קובי טריביטש, יו"ר טיב טעם, העריך כי האסטרטגיה החדשה תביא לגידול של 20%-30% במכירות הקבוצה בשנת 2007, שכיום מגלגלת כמיליארד שקל בשנה. טריביטש הוסיף, כי עד לסוף 2009 צפויה טיב טעם למנות כ- 60 סניפים ברחבי הארץ, ובכלל זה "עיר אוכל" נוספת – סניף ענק בשטח של כ- 10,000 מ"ר באזור השרון, בדומה לסניף הדגל בראשון לציון. לתמיכה באסטרטגיה החדשה, תשקיע טיב טעם כ- 15 מיליון שקל בפרסום במהלך 2007.



מהפכה צרכנית בשוק רשתות השיווק – קניה עיקרית גם בעיר


קבוצת המוצרים שתוזל עבור חברי המועדון תכלול מוצרים מקטגוריות שונות, ובהן מוצרי יסוד, מוצרי מכולת, חומרי ניקוי, מוצרי תינוקות, מוצרי בעלי חיים ועוד. ההוזלה, שתכנס לתוקף במחצית דצמבר 2006, תתבצע באופן גורף בכל סניפי הרשת, לרבות בסניפים העירוניים In The City. לדברי דובי שניידמן, מנכ"ל קבוצת טיב טעם, באמצעות מהלך זה, טיב טעם מכריזה על מהפכה של ממש המיטיבה עם הצרכן, על-ידי כך שהיא מבטלת את הבידול בין קניה בסניף עירוני לקנייה בסניף מחוץ לעיר, על מוצרים אלה. שניידמן: "בכל רשתות השיווק סניפים עירוניים מאופיינים במחירים גבוהים יותר ואנו מאמינים, שבאמצעות מהלך זה צרכנים יוכלו לבצע קניות שבועיות עיקריות גם בעיר".




שניידמן מציין כי, שיעור החדירה של הרשת כיום הוא כ- 16% (נכון לאוקטובר 2006). על-פי מחקרים שערכה החברה, תדירות הקנייה ברשת כרשת עיקרית היא בינונית, ורק חלק מהקונים ברשת מציינים, כי הרשת מהווה עבורם רשת לקניות העיקריות שלהם. שניידמן: "על-פי המחקרים שערכנו, כמחצית מקהל הצרכנים הישראלי נכון לקנות ברשת ולהפוך אותה לרשת לקניה שבועית עיקרית, כאשר שני גורמים העיקריים שיגרמו להם להגביר קניות ברשת, הם מחירים וזמינות".



סיכום 2006 ותחזית כספית ל- 2007


השנה האחרונה היתה שנה מורכבת ורבת אתגרים עבור טיב טעם. הרשת התמודדה עם תחקיר כלבוטק שחשף לכאורה כשל נקודתי בשניים מסניפיה; עם שפעת העופות שהקטינה את היקף מכירות העופות בישראל; עם מלחמת לבנון שהשפיעה ישירות על רבע מסניפי טיב טעם שממוקמים בצפון הארץ ועם ההטמעה של מפעל מזרע בתוך הקבוצה. כל אלה באו לידי ביטוי בתוצאות הכספיות של הקבוצה: היקף המכירות של הקבוצה הסתכם ברבעון השלישי בכ- 260 מיליון שקל, הרווח הגולמי הסתכם ברבעון זה בכ- 65.3 מיליון שקל והקבוצה הפסידה כ- 4 מיליון שקל ברבעון השלישי.



לדברי עמית ברגר, תוצאות האסטרטגיה החדשה יבואו לידי ביטוי כבר במאזן הכספי של 2007, בו צפויה הקבוצה להגיע למכירות של 1.3 מיליארד שקל ולרווח תפעולי ((EBITDA של כ- 76 מיליון שקל.



טיב טעם הוקמה בשנת 1976 על ידי יהודה טריביטש ומאז ראשית שנות ה- 90 היא מנוהלת על ידי בנו, קובי טריביטש, שיצר את התשתית להפיכתה לקבוצת מזון מובילה. הקבוצה כוללת כיום שתי זרועות עיקריות: רשת מזון עם 23 סניפים; טיב טעם תעשייה (מפעלי טיב טעם, מזרע, עוף העמק וסקנדינביאן – יבוא וסחר של דגים ופירות ים) וכן חטיבת ייבוא. בשנה האחרונה רכש עמית ברגר באמצעות אנטר הולדינגס 50% מהקבוצה וקובי טריביטש מחזיק ב- 50% הנותרים.

אולי יעניין אותך

16491cellcom360

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח