משרד התיירות ישקיע בשנת 2007 משאבים רבים בשוק הרוסי, על מנת להגדיל משמעותית את נפח התיירות מרוסיה לישראל – כך הודיעו שר התיירות, יצחק הרצוג, ומנכ"ל משרדו נחום איצקוביץ. במסגרת המאמצים מתכוונים במשרד התיירות ליזום מבצעי מכירה נרחבים של חבילות מרוסיה לישראל ולהשיק קמפיינים פרסומיים רחבי היקף, במטרה לבנות לישראל בקרב הרוסים דימוי אטרקטיבי של יעד מועדף לחופשה.
ההחלטה להשקיע בשוק התיירות מרוסיה התקבלה על רקע המלצות דוח ארנסט & יאנג, שהוגשו למשרד התיירות בחודש נובמבר האחרון. הדוח קבע כי רוסיה צריכה להימצא בין שמונה מדינות היעד שעל משרד התיירות להשקיע בהן. מדוח סיכום התיירות לשנת 2006 עולה כי בשנה זו הגיע מספר התיירים מרוסיה לישראל ל-73,000 איש, עלייה של 8% בהשוואה ל-2005. עם זאת, אחוז התיירים הרוסים מכלל התיירים נמוך – 4% בלבד. במשרד התיירות מאמינים כי בהשקעה לא גבוהה יחסית בשיווק ישראל ברוסיה, ניתן להגדיל את מספר התיירים ממדינה זו למעל 100,000 איש בשנה כבר ב-2007 גידול של 35%.
שר התיירות הרצוג: "פוטנציאל התיירות מרוסיה לישראל אינו ממומש. מדובר בשוק גדל ומתפתח המתבסס על כלכלה מתרחבת. העובדה שהתייר הרוסי מעדיף חופשת שמש וחוף מאפשרת לישראל להיות יעד תיירותי אטרקטיבי עם יתרון יחסי מובהק על פני מדינות האזור מבחינת השפה. על רקע המלצות ארנסט & יאנג החלטנו להעלות מהלך בכל הנוגע לשוק הרוסי, ולהגדיל את ההשקעה שלנו בשיווק במדינה זו, הן בקמפיינים תדמיתיים והן בפעילות מכירתית נמרצת שתגדיל את נפח ההזמנות לחופשות בישראל. במקביל, אנחנו עושים מאמצים לפשט ולזרז את תהליך קבלת הוויזות, על מנת להקל על התיירים מרוסיה להגיע לארץ".
במישור התדמיתי, ישיק משרד התיירות בחודש הבא (פברואר) מספר קמפיינים פרסומיים שיכללו פרסום באתרי אינטרנט ברוסיה, במגזינים מובילים ועל גבי שלטי חוצות, בעיקר במוסקבה ובסנט-פטרסבורג. הקמפיין יתמקד בנופש, תיור וסיור בשלושה יעדים – ירושלים, אילת וים המלח. במקביל, יבצע משרד התיירות פעילות ענפה של יחסי ציבור, שתכלול אירוח משלחות עיתונאים בישראל על מנת לצלם כתבות על הארץ בנושאי נופש ותיור, בריאות, אוכל ויין, וסיורים תרבותיים.
במישור המכירתי, משרד התיירות יצר קשר עם 16 סיטונאים וסוכני נסיעות מובילים ברוסיה, לצורך הגברת החשיפה של ישראל כיעד תיירות. שיתוף הפעולה כולל סיוע של המשרד במימון פעולות פרסום על גבי שלטי חוצות, בעיתונות בטלוויזיה ובאינטרנט, הפקת ברושורים ומבצעים מכירתיים, עריכת סמינרים והפקת חוברות.
מנכ"ל משרד התיירות, נחום איצקוביץ: "סוכני הנסיעות והסיטונאים איתם יצרנו קשר הם המפתח למימוש פוטנציאל התיירות מרוסיה לישראל, שכן הם מאפשרים לנו להגיע לכל נופש ונופש. לצד הקמפיין התדמיתי, אנחנו מקווים להטמיע את ישראל בקרב הציבור ברוסיה כיעד תיירות לגיטימי לחופשה ולתיור. בנוסף המשרד פועל לבחינת אפשרות להרחבת קשרי התעופה בין רוסיה ומדינות סמוכות לה לישראל".
הכלכלה הרוסית נהנית מזה מספר שנים מצמיחה של כ-6% בשנה. ב-2004 עמד מספר היציאות לחו"ל של תושבי רוסיה על 12.7 מיליון. רוב הנסיעות של הרוסים כיום הן כיום למדינות הפריפריה של בריה"מ לשעבר: אוקראינה, בלרוס, גיאורגיה, ארמניה, מולדביה, ליטא, לטביה ואסטוניה. כמו כן נוסעים הרוסים לתורכיה, ולסין, לגרמניה ולמצרים. 77% מכל היציאות של הרוסים לחו"ל הן למטרות נופש, ו-23% למטרות עסקים. כאשר מדובר במזרח התיכון אחוז הנוסעים למטרות נופש גדל – ומגיע ל-85%.