נטוורקינג היברידי: לא עוצרים ברשת

התפתחות המדיה החברתית יוצרת תפיסה לפיה הרשתות החברתיות הפכו לזירת הנטוורקינג העדיפה כיום, כשהפורמט הוירטואלי העדיף ליצירת הקשרים הוא באמצעות השידורים החיים. הסרטון הוא התוכן הנצפה ביותר, והדרך היעילה ביותר ליצור מעורבות עם הקהל, אך גם לסרטון יש יעילות מקסימלית מסוימת שלאחריה נדרשת מעורבות אמתית, חיה ונושמת.


איוון מייזנר , אבי הנטוורקינג המודרני, ומייסד ארגון BNI, טוען כי עבודת הנטוורקינג היא עבודה אינטנסיבית של "חקלאות" מודרנית שבה יש צורך בטיפוח עדין ואישי של קשרים בינאישיים ולא פעולת "ציד" המתבצעת באבחה חדה אחת. הוא הציג את הדרך לביצוע הנטוורקינג המודרני כדרך של שלושה עקרונות ששילובם יחד יוביל לרווחיות הרצויה: יצירת נראות לעסק אצל השומע, יחד עם חיזוק האמינות של בעל העסק בקרב הצד השני יביא להפניות הרצויות. אולם עקרונות אלה ניתן כיום לשלב, במקביל למפגש הבינאישי, גם ברשתות החברתיות, כל אחד בהתאמה לפלטפורמה הרלוונטית לו.



נראות (Visibility) היא השלב ביחסים שבו הצדדים נפגשים לראשונה. תתקיים ביניהם שיחה, החלפה של כרטיסי ביקור ופרטי התקשרות, ומכאן אפשר להמשיך הלאה. בשלב זה הצדדים זוכרים זה את זה ויש להם רק מידע בסיסי אחד על השני. את שלב הנראות ניתן לקיים במקביל, גם באמצעות הרשת החברתית. אפשר להשתמש בטכניקת הסטורי טלינג ליצור סיפור מעניין המתחבר לרגש ויוצר כך נראות רחבה יותר. הסרטונים החיים ישמשו לעדויות של לקוחות על השירות, המוצר או העסק, יעבירו את חווית השימוש במוצר; ניתן להעזר בהם להעלות הדרכות קצרות וממוקדות, אירועים מיוחדים, השקות וכל דבר שיש בו תוכן מועיל לצד השני שצופה.



אמינות (Credibility) שני הצדדים נפגשו ושוחחו מספר פעמים בפגישות פנים אל פנים ונוצר ביניהם אמון. ככל שהיכרותם ממושכת יותר, ככל שעבדו זה עם זה ואולי אף תמכו זה בזה, כך האמון ביניהם הולך ומעמיק. בשלב הזה הם מתחילים לעזור זה לזה והיחסים ביניהם הולכים ומעמיקים.


השימוש בסרטוני וידאו "לייב" מתאים לשלב הנראות. ככל שתיווצר נראות מושכת יותר, מעניינת יותר המכילה תועלת ניתן לעבור לשלבים הבאים, ואלו כבר ידרשו מגע אנושי, גם אם הקשר הראשוני החל ברשת. אין כמו מגע של פנים אל פנים בכדי פתח קהילה חזקה המניבה רווח והפניות עסקיות ממוקדות.



רווחיות (Profitability) האמון בין שני השותפים לקשר העסקי הוא מלא, והם פותחים זה בפני זה את הקשרים שלהם עם לקוחות, ספקים וידידים ובאופן יזום והדדי מסייעים זה לזה. לכל אחד מהם הבנה עמוקה בעסק של האחר ובצרכיו והם יודעים איך לייצר הפניות עסקיות זה לזה, ולפתוח אחד עבור האחר דלתות.


בשלב זה, רצוי להגדיר במדויק לצד השני מהי ההפניה העסקית היעילה. גם בנטוורקינג אינטרנטי ניתן לבקש הפניה באמצעות תיוג, שיתוף, הזמנה למפגש נטוורקינג או מפגש אחד על אחד, עם הנעה לפעולה ומימושה אותה.



המדיה חברתית יכולה ליצור אינטראקציות בעלות ערך רב עם לקוחות פוטנציאלים המחוברים בעולם הווירטואלי. עם זאת, התופעה המתרחבת של קהילות שנבנות ברשת ועורכות מפגשים מעידות שאין כמו מפגש פנים אל פנים בכדי ליצר קהילה חזקה שתניב הפניות עסקיות ותפתח דלתות.


עינת דנון היא כותבת ועורכת תוכן, סגנית מנהלת אזור השרון ב –BNI ארגון בינלאומי לנטוורקינג, המקיים בין 5-9 לפברואר את שבוע הנטוורקינג הבינלאומי עם מגוון מפגשים והרצאות ברחבי העולם.

אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח