ניהול משברים: קספרסקי משיקה יוזמת שקיפות גלובלית

בעקבות פרסומים בתקשורת על חלקה של חברת אבטחת המידע מעבדת קספרסקי במאמצי ריגול של רוסיה נגד ממשלת ארה"ב, והכרזה של הסנאט האמריקאי על איסור שימוש במוצרי קספרסקי בגופים ממשלתיים, יצאה החברה במהלך לתיקון הפגיעה במוניטין.



3 שבועות לתוך המשבר קספרסקי מכריזה על השקת "יוזמת השקיפות הגלובלית" – Global Transparency Initiative, כחלק מהמחויבות המתמשכת שלה להגנה על לקוחות מפני איומי סייבר, ללא קשר למקור או האיומים או ייעודם. במסגרת היוזמה, מעבדת קספרסקי תעבוד עם קהילת אבטחה המידע ועם בעלי עניין אחרים, כדי לבחון ולאמת את אמינות המוצרים שלה, תהליכים פנימיים ופעילות עסקית. החברה תשיק בנוסף מנגנוני בקרה נוספים, שיאפשרו לחברה להציג כי היא מטפלת בכל בעיית אבטחה במהירות ובצורה יסודית. כחלק מכך, החברה מתכוונת לספק את קוד המקור של התוכנה שלה – כולל עדכוני תוכנה וחוקים לזיהוי איומים – לסקירה של גורמים חיצוניים עצמאיים.



מהחברה נמסר כי "יוזמת השקיפות הגלובלית" מחזקת את המחויבות של החברה לבניית אמון מצד לקוחותיה ושותפיה ושמירה עליו בכל יום. החברה מעולם לא ראתה באמון דבר מובן מאליו, אבל היא רוצה לשאוף לשיפור מתמיד בכל דרך שניתן.



בנוסף להשקת שלבים ראשוניים אלה ביוזמת השקיפות הגלובלית, מעבדת קספרסקי מצפה לפעול יחד עם בעלי עניין וקהילת אבטחת המידע כדי לקבוע את השלבים הבאים ביוזמה והיא מזמינה בעלי עניין לשלוח הצעות.



יוג'ין קספרסקי, יו"ר ומנכ"ל מעבדת קספרסקי, דיבר על הצורך ביוזמה זו: "פיצול בין מדינות באינטרנט לא תורם לאף אחד מלבד לעברייני הסייבר. צמצום שיתוף הפעולה בין מדינות מסייע לחבר'ה הרעים בפעילות שלהם, והשותפות בין המגזר הציבורי לפרטי נפגעת. האינטרנט נוצר כדי לאחד אנשים ולשתף ידע. לאבטחת הסייבר אין גבולות, אבל ניסיונות ליצור גבולות לאומיים בסייבר פוגעים במטרה וחייבים להיפסק. אנו צריכים לבסס מחדש את האמון ביחסים שבין חברות, ממשלות ואזרחים.

אולי יעניין אותך

 סתיו מנכל בלנדר ישראל צילום סיון פרג'
 משרדי
 פרטנר
 רייבנבך צילום דקלה הוסטיק (9)
allmarketing262
allmarketing284

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח