בהמשך לנתוני נילסן שפורסמו בשבוע שעבר והצביעו על עלייה של עשרות אחוזים בממוצע בנתוני הצפייה בטלוויזיה – כעת מגיעים גם הנתונים משירותי הסטרימינג והם דרמטיים לא פחות. במהלך הארבעה שבועות האחרונים, תקופת התפרצות הקורונה בארה"ב, הזמן השבועי הממוצע שהצופה האמריקאי מקדיש לצריכת תכנים בשירותי הסטרימינג זינק ב 36% מ 115 דקות ל 156 דקות בממוצע. כאשר משווים את הנתונים לחודש מרץ בשנה שעברה, מדובר למעשה בהכפלה, במרץ 2019 מדובר היה ב 71 דקות בלבד.
עוד עולה ממחקר נילסן החדש שנטפליקס ממשיכה להוביל אך ניתן לזהות ירידה בנתח הצפייה בה, יוטיוב ואמזון לעומתה רושמות עלייה קלה. נכון לסוף חודש מרץ, הנתח של נטפליקס עומד על 29% בממוצע מסך הכל דקות הצפייה בשירותי הסטרימינג בארה"ב – מדובר בירידה מ 36% בתקופה הזהה אשתקד. יוטיוב רושמת עלייה קלה ל 20% (אשתקד – 19%), הולו עומדת על 10% (ירידה מ 15% בשנה שעברה), אמזון עולה קלות ל 9% ( מ 7% בשנה שעברה). קצב הגדילה המרשים ביותר נרשם בכל שאר שירותי הסטרימינג , כמו דיסני פלוס ואפל טי וי פלוס שרושמים בממוצע 31% (עלייה מ 23% אשתקד). עוד עולה מנותני נילסן כי ילדים ונוער מהווים 21% מנתח הצפייה וכי קבוצת הגיל שמשתמשת בשירותי הסטרימינג יותר מכל קבוצה אחרת היא קבוצת הגילאים של 35 עד 54, המהווה 29% מכלל המשתמשים בשירותים אלו.
נילסן גם מפרסמת את הדירוג הרשמי שלה של 10 התכניות הנצפות ביותר בשירותי הסטרימינג לשבוע של 16 – 22 למרץ. תוכן הסטרימינג הנצפה ביותר הוא "הצדק של ספסנר", סרט חדש של נטפליקס בכיכובו של מארק וולברג. במקום השני ממקומת "המשרד" שפרקיה זמינים בנטפליקס. אמזון פריים מצליחה להכניס נציגה משלה לעשירייה הפותחת עם Hunters שמדורגת במקום השביעי
מנהל מרכז הפיתוח של נילסן ישראל, יקיר בוסקילה: "כצפוי, משבר הקורונה מביא לפריחה מחודשת הן בנתוני הצפייה בטלוויזיה המסורתית והן בשירותי הסטרימינג. ברור לחלוטין שיותר אנשים משתמשים בשירותי הסטרימינג, נטפליקס עדיין שומרת על ההובלה אך חווה ירידה מתמשכת ועושה הרושם שהתחרות מגיעה מאותן ספקיות חדשות כמו דיסני ואפל שנכנסו בסערה לזירה ונוגסות מהנתח של נטפליקס ושל שאר הספקיות הותיקות".