נשיא CBS: התוכן השיווקי ישולב ברוב תוכניות הטלוויזיה שבפריים טיים


ההוצאה לפרסום של תוכן שיווקי (Product Placement) בטלוויזיה האמריקנית עלתה בשנת 2004 ב- 46%, זאת על-פי חברת המחקרים PQ. סך הכל תחום התוכן השיווקי בכל אמצעי התקשורת, כולל עיתונים, מגאזינים ורדיו, הגיע בארצות-הברית בשנת 2004 להיקף של 3.5 מיליארד דולר. נשיא רשת הטלוויזיה CBS, לסלי מונבס, אמר בראיון לאקונומיסט כי בקרוב מאד ישלוט התוכן השיווקי בתוכניות הטלוויזיה ויימצא ב-75% מכל התוכניות המשודרות בפריים טיים.



על פי הידיעון השיווקי trends-news הסיבות העיקריות לעלייה הדרמטית במשקל התוכן השיווקי הן: ♠ היעילות הרבה בשדרוג מותגים ובהעברת המסרים העיקריים שלהם ♠ חברות הטלוויזיה רואות בדאגה כיצד מפרסמים גדולים נוטשים אותן לטובת האינטרנט ועתה הן זקוקות לכסף יותר מאי-פעם ♠ מכשירים תואמי TIVO המדלגים על פרסומות מהווים איום עתידי, כאשר מספר המשתמשים בהם יגיע למסה קריטית. ♠ ההחלטה הקרובה של האיחוד האירופי לאפשר חשיפה של תוכן שיווקי בטלוויזיה (עם מגבלות מסוימות), שתיתן תאוצה לתחום זה בבריטניה ובמדינות אירופה. במקביל מתגבר קולם של המבקרים, כולל גם כאלה החוששים כי למפרסמים לא תהיה שליטה מלאה על התוכן השיווקי. כדוגמא מביאים המבקרים את הסדרה 'השוליה' (עם דונאלד טראמפ) בה הפיק אחד הצוותים המתחרים פרסומת רוויית סקס לסבון הנוזלי Dove. מבקרים אחרים חוששים מערבוב של תוכן עובדתי עם תוכן שיווקי, וזו גם הסיבה שהאיחוד האירופי אינו מתיר שילוב תוכן שיווקי בתוכניות העוסקות בחדשות.



התוכן השיווקי קיים מזה שנים בעיתונות הכתובה ובמגאזינים. חלק גדול מהידיעות החדשותיות המופיעות שם אינן אלא תוכן שיווקי, שהגיע למערכת במתכונת של 'הודעות לעיתונות'. גם מהדורות החדשות של הטלוויזיה האמריקנית רצופות בתוכן שיווקי המוגש למערכות במתכונת של VNR (Video News Release). ההבדל הוא בכך שהודעות לעיתונות, כתובות ומצולמות, עוברות את עיניו המקצועיות של העורך, המחליט אם לשלב אותן במהדורת החדשות או בעמודים הראשונים של העיתון, אם לאו. התוכן השיווקי החדש, לעומת זאת, מגיע לצופה בלי סריקה מערכתית – זאת משום שהמפרסם שילם עבורו.



* הידיעה באדיבות ידיעון www.trends-news

אולי יעניין אותך

 אהרנסון
משפך שיווקי
1773315519_JerusalemMuniLogo1
15952pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

-השד - האגודה למלחמה בסרטן
125224_NAT_NZסקצרס נשים מחיר 279
דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס